Nu befinner jag mig i Danmark och skulle åka med deras Metrotåg in till Kopenhamn. Fick den briljanta idén om att jag absolut kunde åka in utan att betala, bara att hoppa på tåget. Ganska snart kom ett par biljettkontrollanter och ville se biljetten som jag inte hade.
Kortfattad så verkade kontrollanten på vanligt WT-manér se glad ut då hon lyckats hitta en person utan biljett och kunde skriva ut en avgift på runt 960 svenska kronor (750 danska kronor).
Nu fick jag skriva under boten samtidigt frågade kontrollanten efter mitt ID-kort. Svarade henne att jag inte har något ID-kort - Någon måtta får det vara.
Fyllde sedan i personuppgifter men jag skrev en siffra felaktig i personnummret, gjorde om årtiondesiffran så jag blev 10 år yngre.
Skrev i mitt riktiga namn men fyllde i mitt andranamn som tilltalsnamn. Skrev på detta viset:
Mitt riktiga namn: "Joel Bitar Mongo" (skrev inte detta namn utan fingerar det på FB)
Skrev på boten: "Bitar Mongo"
Joel = tilltalsnamn
Bitar = andranamn
Mongo = efternamn
Skrev de andra uppgifterna som adress riktiga.
Tanken bakom var att ifall de på något vis kan kontrollera mina uppgifter direkt på tåget så skulle mina uppgifter vara delvis riktiga, så med lite tur skulle dessa kontrollanter inte se fusket med personnummret.
I efterhand har jag kommit på att det troligen varit framgångsrikast att skriva något totalt helt påhittat och kommit undan med det.
Men hur blir det nu, vad blir oddsen på att jag kommer få betala?