2010-07-01, 10:10
Medlem
Hegamons avatar
Nu befinner jag mig i Danmark och skulle åka med deras Metrotåg in till Kopenhamn. Fick den briljanta idén om att jag absolut kunde åka in utan att betala, bara att hoppa på tåget. Ganska snart kom ett par biljettkontrollanter och ville se biljetten som jag inte hade.

Kortfattad så verkade kontrollanten på vanligt WT-manér se glad ut då hon lyckats hitta en person utan biljett och kunde skriva ut en avgift på runt 960 svenska kronor (750 danska kronor).

Nu fick jag skriva under boten samtidigt frågade kontrollanten efter mitt ID-kort. Svarade henne att jag inte har något ID-kort - Någon måtta får det vara.

Fyllde sedan i personuppgifter men jag skrev en siffra felaktig i personnummret, gjorde om årtiondesiffran så jag blev 10 år yngre.

Skrev i mitt riktiga namn men fyllde i mitt andranamn som tilltalsnamn. Skrev på detta viset:

Mitt riktiga namn: "Joel Bitar Mongo" (skrev inte detta namn utan fingerar det på FB)
Skrev på boten: "Bitar Mongo"
Joel = tilltalsnamn
Bitar = andranamn
Mongo = efternamn

Skrev de andra uppgifterna som adress riktiga.

Tanken bakom var att ifall de på något vis kan kontrollera mina uppgifter direkt på tåget så skulle mina uppgifter vara delvis riktiga, så med lite tur skulle dessa kontrollanter inte se fusket med personnummret.

I efterhand har jag kommit på att det troligen varit framgångsrikast att skriva något totalt helt påhittat och kommit undan med det.

Men hur blir det nu, vad blir oddsen på att jag kommer få betala?
Senast redigerad av Hegamon 2010-07-01 kl. 10:44.
Citera
2010-07-01, 10:30
Medlem
zappBrannigans avatar
det är förvisso inte svar på frågan men jag vill minnas att det finns en annan tråd om någon som smet från en kontroll (var det ett tåg?) i danmark och frågade ungefär samma sak här. Sedan blev han kontaktad av danksarna med en kopia av flashback-tråden =) Så ta det lite lugnt med vad du skriver här är mitt tips, med de uppgifter du gett skulle nog den Danksa Avdelningen för Smitare på Flashback kunna lista ut vem du är.
Citera
2010-07-01, 10:35
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappBrannigan
det är förvisso inte svar på frågan men jag vill minnas att det finns en annan tråd om någon som smet från en kontroll (var det ett tåg?) i danmark och frågade ungefär samma sak här. Sedan blev han kontaktad av danksarna med en kopia av flashback-tråden =) Så ta det lite lugnt med vad du skriver här är mitt tips, med de uppgifter du gett skulle nog den Danksa Avdelningen för Smitare på Flashback kunna lista ut vem du är.

Tack men reagear med skeptism till ditt svar. Har tvivel angående Metropersonalens tid att finna smitare på FB samt att metoden angående bevis verkar ganska undermålig. Ditt svar verkar aningen humoristiskt.
Citera
2010-07-01, 10:44
Medlem
zappBrannigans avatar
du bör kanske reagera med skepsis (då det låter högst osannolikt) men jag är allvarlig trots lustigheterna. Skall försöka hitta tråden

edit: Yes! Det gällde tom Metron: https://www.flashback.org/t406472
Kolla inlägg #23 sidan två =)
Senast redigerad av zappBrannigan 2010-07-01 kl. 10:51.
Citera
2010-07-01, 12:25
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappBrannigan
du bör kanske reagera med skepsis (då det låter högst osannolikt) men jag är allvarlig trots lustigheterna. Skall försöka hitta tråden

edit: Yes! Det gällde tom Metron: https://www.flashback.org/t406472
Kolla inlägg #23 sidan två =)

Tack med återkopplingen till tråden. Vore intressant att se vad danskarna nu kommer att hitta på.
Som skydd har jag emailat moderatorn om att han kan ta bort tråden.
Ditt svar var helt riktigt. Men jag håller mig troligen borta från tråden nu.

Hej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in