Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-30, 14:45
Medlem
WhiteShadowss avatar
Jag skulle installera windows 7 på min bärbara dator med Vista, i februari. Det hela slutade med att det stod "ERROR" med stora röda bokstäver över hela skärmen, lite komiskt faktiskt.
Sedan installerade den om sig själv till Vista automatiskt eftersom det uppstod problem.

Familjens "gamla" stationära dator börjar bli lite seg, hårddiskarna är ganska fulla och jag vill installera om hela faderuttan. Det är en Dell Dimension 5000 med XP som operativsystem, visst är det möjligt att installera Windows 7 på den istället? XP är ju nästan bortglömt och allmänt tråkigt operativsystem.

Mvh
Citera
2010-06-30, 14:53
Medlem
Degerlundens avatar
Ja men du kommer förmodligen att få en prestanda förlust då mer av datorns kapacitet kommer gå åt till att visa "aero" gränssnittet mm..
Citera
2010-06-30, 15:52
Medlem
WhiteShadowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degerlunden
Ja men du kommer förmodligen att få en prestanda förlust då mer av datorns kapacitet kommer gå åt till att visa "aero" gränssnittet mm..
Okej, hur mycket förlust tror du jag får? Kanske svårt att säga?
Citera
2010-06-30, 16:33
Medlem
[Strange Days]s avatar
Använd Windows 7 Upgrade Advisor för att kolla om din dator klarar av att köra Windows 7:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15&displaylang=en

Om hårdvaran stödjer Windows 7 - vilket den bör göra eftersom den har kört Vista innan - så ska det inte vara några problem.
Citera
2010-06-30, 21:56
Medlem
bergsturks avatar
Min erfarenhet av 7 på gamla datorer är att det går förvånansvärt bra. Drog in det på en gammal sur bäörbar med 1GB minne och det funkade i princip lika bra som XP. Men visst du kanske får koppla av lite effekter, men vem gör inte det ändå på en gammal dator?
Citera
2010-07-01, 08:43
Bannlyst
Dubbelpost
Citera
2010-07-01, 19:17
Medlem
Nominis avatar
Windows XP is teh shit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera