Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nja tycker nog att media varit jävligt snälla...
Är ju jävligt motsägelsefullt att romarna, och median, har haft sån förståelse och tålamod den här säsongen. Är ju inte första gången man byter tränare eller tankesätt och vanligtvis kan det ju dröja en kvart in i första matchen innan det visslas.
Men när det kommer till De Rossi-frågan (de som kallar det De Rossi-gate tar jag personligen ihjäl) så va det då inte tyst. Va ju enda det pratades om de senaste två månaderna. Radioprogram, siter, tidningar, forum, överallt och hela tiden. ”Klausulen” är ett bra exempel. Ett påhitt, som sades vara De Rossis. Och alla, mig inkluderad, köpte det. Kan förstå att man som supporter reagerar över en sån sak, men visade sig ju med all tydlighet så här i efterhand att det var Romas ide och inte Danieles, och nu sitter vi miljoner romanisti med en dumstrut på skallen och svär för att vi återigen låtit oss lurats av dessa påhittade uppgifter. Något vi förra gången lovade inte göra igen.
Samma sak gäller Osvaldo vs Lamela incidenten. Inte helt osann, men nåt som växte i proportioner och blev till nåt jävla rallarslagsmål. Och spelarnas "utekväll" i höstas. Romersk media - dvs allt från supportrar som Mario Corsi på radion till laroma24.it (som faktiskt skuggar och liveuppdaterar när det kommer till intressantare nyförvärv) och mer traditionell press – ljuger och överdriver. Inget unikt med det egentligen, men tror nog romare överlag är mer konspiratoriskt lagda än andra och har svårt se nåt lag som följs av fler mediakanaler än Roma.
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ser tendenser till att tråden börjar glida mot samma nivå som de övriga fotbollstrådarna...
Ja känns lite så. Orkar knappt ögna igenom skiten längre. Vi har väl den långe med den långa näsan att tacka TV4 ens visar matcherna nuförtiden men när jag läser här inne och samtidigt minns trådens glory days så kan jag inte önska annat än att Zlatan lägger av.
Men tyvärr så läses inte det här av dem stycken ovan riktar sig till. Och gör dom det så skiter dom sannolikt i vilket, ty han är förmodligen deras enda intresse och anledning till deras närvaro i tråden. Vilket får mig att stå fast vid min önskan. Zlatan, lägg av. Eller byt land.
Å nu gjorde Lazio 3-2......... Och Tare skymtade i bild. Kvällen höll på att bli fantastiskt fin tack vare två spelare jag egentligen har jävligt svårt för, men nu sket ju det sig.
Edit: storartat inlägg här ovan Brille. Påminner lite om starwars som jag såg med ungarna ikväll. Hur de (få) goda slåss mot de många dumma.
Han gör fan alltid bra ifrån sig. Kommer ihåg emot Inter förra året, på våren, han kommer in och första han gör är och skjuta ett jävla hårt skott i ribban.
De vann ju?