Resultat: .
0%
röster
2010-09-08, 20:23
Medlem
Krooked.s avatar
vilken kanal sänder matchen Cesena - Milan ?
2010-09-08, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krooked.
vilken kanal sänder matchen Cesena - Milan ?
Tv4sport
2010-09-08, 20:30
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Hmm... var ska jag börja?

Lönerna!
http://www.interpersempre.com/apps/blog/show/4726866-a-billion

Man kan dela in Serie A i fyra grupper (alla siffror är netto för de enskilda spelarna, men brutto för laget):

Milan 130
Inter 121.4
Juventus 100
Roma 83

Fiorentina 41.7
Lazio 41
Genoa 36.7
Sampdoria 34.7
Napoli 28.3

Bologna 22.6
Palermo 22
Parma 20.7
Bari 19.6
Catania 18.7
Udinese 18.5

Cagliari 14.8
Lecce 13.8
Brescia 13.5
Chievo 13.2
Cesena 8.3

Mycket, mycket intressant läsning. Tackar för länken. Det är makalöst att klubbar som Udinese kan hålla kvar spelare som Inler, Asamoah, Sanchez, Di Natale och Handanovic med dom där lönerna. Men samtidigt jävligt charmigt.
2010-09-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Mycket, mycket intressant läsning. Tackar för länken. Det är makalöst att klubbar som Udinese kan hålla kvar spelare som Inler, Asamoah, Sanchez, Di Natale och Handanovic med dom där lönerna. Men samtidigt jävligt charmigt.

Och om mercato-ryktena om Di Natale stämmer, så ska ni Udinese-fans hålla honom om möjligt ännu högre än tidigare. Han blev säkert erbjuden betydligt högre lön hos Juventus.

På samma vis är jag glad att Cagliari kan behålla alla sina spelare som ligger på gränsen till gli Azzurri. Märkligt, men precis som du säger - charmigt.

Jag inbillar mig att både Cagliari och Udinese hamnar högre upp i den riktiga tabellen än i "löne-tabellen".
2010-09-08, 20:48
Medlem
Krooked.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fujin
Tv4sport

Underbart
2010-09-08, 20:51
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och om mercato-ryktena om Di Natale stämmer, så ska ni Udinese-fans hålla honom om möjligt ännu högre än tidigare. Han blev säkert erbjuden betydligt högre lön hos Juventus.

På samma vis är jag glad att Cagliari kan behålla alla sina spelare som ligger på gränsen till gli Azzurri. Märkligt, men precis som du säger - charmigt.

Jag inbillar mig att både Cagliari och Udinese hamnar högre upp i den riktiga tabellen än i "löne-tabellen".

Helt rätt. Di Natale har nu nått den gudalika status han förtjänar.

Ja, förhoppningsvis har du rätt. Cagliari och Udinese har materialet till att hamna bättre i tabellen men båda klubbarna har ju en tendens att blanda helt hemska perioder med fullkomligt briljanta sådana. När det går bra kan man ligga etta inom fem - tio matcher, efter ytterligare tio matcher har man dock spelat +/0 med sig själv igen.

Tragikomiskt att Flamini tjänar så mycket som han gör. Det säger en del om lönesättningen och filosofin som råder i Premier League. Här kommer en spelare från England, som knappast platsar i Milan, och lyfter högre lön än exempelvis Jovetic, Di Natale, Lavezzi och Inler tillsammans. Eller Dossena som tjänar näst mest i Napoli. Skeva England alltså.
2010-09-08, 22:13
Bannlyst
Cassno var den missade länken i Italiens uppbygningsfas. Sen Totti sluta så hade de ingen riktig "trequartista" och nu har Cassano fyllt rollen!
2010-09-08, 22:16
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romanista10
Cassno var den missade länken i Italiens uppbygningsfas. Sen Totti sluta så hade de ingen riktig "trequartista" och nu har Cassano fyllt rollen!
Lugna puckar nu. Estland och Färöarna.

Men visst, nog har det varit något som saknats på offensiv planhalva sedan vm-guldet.
2010-09-08, 22:20
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romanista10

Känns som Cassano har en mycket friare roll än Totti, han har i princip vänsterkanten som utgångsposition.
2010-09-08, 23:17
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Cristian Molinaro har tydligen varit väldigt lyckad i Stuttgart. Utan att ha följt Stuttgart särskillt bra så skulle jag nog hålla Molinaro som bättre än både Domenico Criscito, Fabio Grosso & Paolo De Ceglie.

Lugna puckar nu Vivoli, har du blandat i syra i pastan din? Molinaro är så kass som man bara kan bli och han är inte ens nära på att vara lika bra som Criscito då Domenico är på en helt annan nivå.
Kan möjligtvis hålla med om att han är i ungefär samma klass som Grosso håller nu men Molinaro är även sämre än De Ceglie.
Dock så tycker vi ju alla olika.
2010-09-09, 00:20
Medlem
Det var alltså De Silvestri som spelade vänsterback senast om jag inte tar fel? På bänken fanns Cristian Molinaro & Mattia Cassani. Det är alltså ett hemskt hattande med spelarbyten. Heltokigt i mina ögon. Uppenbarligen anser dock Prandelli att Molinaro är aktuell för landslagsspel. Vi ska nog inte föringa italienare som spelar utomlands i likvärdiga ligor.

Min jämförelse med Grosso, De Ceglie & Criscito är förstås pga att Grosso var vänsterback i landslaget innan, Criscito var det under VM & De Ceglie är det i Juventus.

Grosso blir nog inte aktuell för Gli Azzurri något mer. De Ceglie håller nog inte landslagsnivå än. Givetvis var det inte Criscitos fel att det blev fiasko i VM. Men frågan är om det är nödvändigt att prioritera att båda ytterbackarna är spelskickliga. Det räcker nog om en av dem har offensiva kvaliteter (Maggio bla).

Om man kollar på de gånger Italien tagit medalj under min livstid så finns där ingen som var så dålig defensivt som Criscito är.

1982: Cabrini-Collovati-Scirea-Gentile
1990: Maldini-Ferri-Baresi-Bergomi
1994: Maldini-Costacurta-Baresi-Tassotti
2000: Maldini-Cannavaro-Nesta-Iuliano
2006: Grosso-Cannavaro-Nesta-Zambrotta

Fast Molinaro står sig klart jävligt slätt här. Jag förespråkar inte Molinaro själv, men hellre det än Criscito.

EDIT: Glömde EM-bronset 1988 men det var samma backlinje som i VM 1990.
Senast redigerad av Vivoli 2010-09-09 kl. 00:25.
2010-09-09, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Cristian Molinaro har tydligen varit väldigt lyckad i Stuttgart. Utan att ha följt Stuttgart särskillt bra så skulle jag nog hålla Molinaro som bättre än både Domenico Criscito, Fabio Grosso & Paolo De Ceglie.

Förutom att han saknar rätt kvalitet, så imponerar det inte att smita iväg till Tyskland.

Jag kan köpa att man vill casha hem och/eller uppleva nya omgivningar, men då väljer man bort gli Azzurri. Det är svårt att spela i det italienska landslaget om du inte dagligen slipar dina kunskaper mot de bästa. Jämför då Zola av diverse anledningar valde att spela i Chelsea, Vialli tror jag redan hade gett upp gli Azzurri före hans flytt, Ravanelli, Miccoli (som reste till Portugal trots att han hade alla möjligheter) osv.

Cannavaros och Zambrottas tillfälliga landsflykt var enklare att förklara då det var en märklig situation då Juventus sjönk. Och Balotellis flykt till PL kan väl också försvaras. Men om han vill ta steget fullt ut så måste han ge sig in i elden igen, när han väl känner sig redo. Att Rossi softar i Spanien är bara märkligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in