Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och om mercato-ryktena om Di Natale stämmer, så ska ni Udinese-fans hålla honom om möjligt ännu högre än tidigare. Han blev säkert erbjuden betydligt högre lön hos Juventus.
På samma vis är jag glad att Cagliari kan behålla alla sina spelare som ligger på gränsen till gli Azzurri. Märkligt, men precis som du säger - charmigt.
Jag inbillar mig att både Cagliari och Udinese hamnar högre upp i den riktiga tabellen än i "löne-tabellen".
Helt rätt. Di Natale har nu nått den gudalika status han förtjänar.
Ja, förhoppningsvis har du rätt. Cagliari och Udinese har materialet till att hamna bättre i tabellen men båda klubbarna har ju en tendens att blanda helt hemska perioder med fullkomligt briljanta sådana. När det går bra kan man ligga etta inom fem - tio matcher, efter ytterligare tio matcher har man dock spelat +/0 med sig själv igen.
Tragikomiskt att Flamini tjänar så mycket som han gör. Det säger en del om lönesättningen och filosofin som råder i Premier League. Här kommer en spelare från England, som knappast platsar i Milan, och lyfter högre lön än exempelvis Jovetic, Di Natale, Lavezzi och Inler
tillsammans. Eller Dossena som tjänar näst mest i Napoli. Skeva England alltså.