Resultat: .
0%
röster
2011-09-17, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Den uslaste av usla matcher i Serie A har jag bevittnat ikväll. Och nej, jag tänker inte på Cagliari-Novara, utan på Inter-Roma. Det var så genomruttet uselt att det knappt går att beskriva. Roma var inte bra, men OK. Inter däremot, vad har hänt!? Tidigt i matchen fick jag känslan av att spelarna spelade uselt med mening för att få Gasperini sparkad.

Långsökt och för konspiratoriskt av mig? Kanske. Men ikväll var de så usla så jag tror på det.

Om man tänker efter, så har Moratti mycket större del i det här än vad man tror. Allt börja väl med Mancini egentligen, säger att han ska stanna kvar för att sedan sparka honom. Sen anställer han Benitez och istället för att förstärka laget och ge han några spelare som vi behöver, så försvagar han laget! (ja, jag tycker att sälja Balotelli och ersätta med Biabyani är en försvagning. Sen får han halva startelvan skadad och vill ha nya spelare men Moratti vägrar och sparkar honom.

Sen anställer man Leonardo som är en USEL taktiker och feg tränare, och ger han 5? nya spelare i Januari. Orättvist mot Benitez? JA. Trots detta är de uppenbart att man inte vill ha kvar Leonardo och man låter honom gå.

Sen anställer man Gasp, som man vet kommer spela 3-4-3. Moratti kritiserar tränaren redan efter ett par månader i klubben öppet i pressen. Säljer lagets absolut bästa spelare och kanske världens bästa anfallare för ynka 25 milj euro. Vägrar inse att spelare som Samuel och Cambiasso är slut och istället för att hämta in ersättare som Vidal/Banega/Lass så snålar han och köper Poli och Kucka. Agerar aaaaaalldeles försent i Mercaton vilket förstör helt för Gasp då han inte får tillräckligt med tid för att spela ihop en riktig startelva.

Enda undantaget är väl då Mourinho, men Mourinho är världens bästa tränare och inte nog med det, så fick han faktiskt väldigt mycket pengar att spendera och fick klasspelare till startelvan.

När man tänker på allt detta så ser man verkligen hur uselt Moratti agerat och mycket är hans fel då han tror han kan hålla i plånboken och samtidigt vara ett av världens bästa lag. Dessutom har man ännu inte börjat bygga en ny arena eller fixa fram bättre sponsorer vilket för mig är väääldigt konstigt då han vill "förbättra" ekonomin. Sen hans usla val av tränare och agerande i vissa frågor är för mig helt otroligt. Moratti har gjort mycket för klubben, absolut. ingen tvekan om saken. MEN vet han om att han inte är lika passionerad för att driva Inter längre, ekonomiskt också, så borde han sälja det till nån som kan och vill. För jag vill inte se Inter drivas ner i botten pga detta.
2011-09-17, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Moratti...

Du har kopierat det där inlägget rakt av från Inters Svenskafans-forum va?

Eller är du han som kallar sig för "Big-City-Life [Anti-Leonardo]" där på forumet?
2011-09-17, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Nu kanske man inte blir lika idiotförklarad då man lovordar Kjaer och Borini (och även Angel)?

Lysande match av Simon, närmast felfri.

Idiotförklarad har du väl inte blivit vad jag vet.

Men om den här matchen är ditt "bevis" på att Kjaer & Borini är spelarna som ska lyfta Roma så lutar det lite åt...kanske inte idiotförklaring men väl stark naivitetsstämpel.

Naturligtvis är mina extrema hyllningar till Heinze väldigt subjektiva & oseriösa.

Kjaer gör en bra match. Absolut ingen stormatch.

Ärligt talat förstår jag inte kommentatorernas hyllningar till denne Borini, nu stoppade jag videon efter ca 40 minuter för att det var så jävla dåligt, så jag kan inte kolla matchen igen. Man kan ju betrakta fotboll på olika sätt & jag tycker nog att Martin Åslund har en tendens till att hylla tekniska bolltrillare & kvicka spelare lite väl mycket. I mina ögon verkar inte Borini alls vara någon spelare för en startelva i ett vinnande lag.
2011-09-17, 23:18
Bannlyst
Citat:
Du har kopierat det där inlägget rakt av från Inters Svenskafans-forum va?

Eller är du han som kallar sig för "Big-City-Life [Anti-Leonardo]" där på forumet?

Ja, jag postar frekvent i SFs forum.
2011-09-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Kjaer och Borini bäst i Roma. Fast det kanske jag inte får tycka.

Kan dock betona att jag inte är här för att sitta & kasta skit så du är fri att tycka att de här två är bra spelare (och jag kan till viss del hålla med). Men att de skulle visat tecken idag på att kunna bli riktigt tongivande i Roma den här säsongen tycker jag ändå känns lite krystat.

Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Vägrar inse att spelare som Samuel och Cambiasso är slut och istället för att hämta in ersättare som Vidal/Banega/Lass så snålar han och köper Poli och Kucka.

Orkar inte kommentera Moratti men Samuel & Cambiasso är i alla fall inte slut. Fattar inte riktigt vad du baserar det på.
2011-09-17, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli

Orkar inte kommentera Moratti men Samuel & Cambiasso är i alla fall inte slut. Fattar inte riktigt vad du baserar det på.

Baserar det på dagens match och årets nya säsong. Samuel har nåt år till eller nåt men en redigt bra mittback måste ju in. Det är väl alla överens om? Samuel är ändå 34 år och upp till åren. Inte en chans att han toppar sin formidabla säsong 09/10. Samma gäller Cambiasso. Gör fan ont hur seg han har blivit bara det här året.
Senast redigerad av DinPappaLiknarMig 2011-09-18 kl. 00:01.
2011-09-18, 00:24
Medlem
Cagliari leder Serie A.

Stabilt och säkert tar de ännu en två-målsledning för att sedan släppa in ett mål i slutminuterna.

Jag förväntar mig att Juventus kan svara upp med att också ha full pott efter två omgångar. De andra lagen är osäkert…

Det ser bra ut… Såg inte dagens match… Badat i vin…

Och gott öl kom… Vafan Uffe… Birra Ichnusa!!!
2011-09-18, 00:40
Medlem
Helt otroligt dålig tempo matchen igenom! Det har att göra med att Enrique fortsatt väljer att köra två centeranfallare på kanterna (även om Borini var bra). Osvaldo kommer floppa bortom dess like om han fortsätter spela som ytter. Killen är en ren center och det är där han ska spela.

Annars så imponerade De Rossi väldigt mycket! Kan man äntligen börja våga hoppas att han hittar sina gamla nivåer? För det såg verkligen ut så idag. Skötte sig galant tillsammans med Kjaer och Burdisso. Och påtal om Kjaer... vilken debutmatch han gör!

Vet inte vad Enrique tänkte på när han ställde upp med Perrotta och Taddei som ytterbackar. Vi har ju Rosi, Cassetti och Heinze på bänken! Perrotta och Taddei är ju verkligen synonymer till det man INTE vill ha som ytterbackar för ett 4-3-3!

Nä, flytta in Osvaldo centralt och låt Angel få fria tyglar på vänstern. Riskfullt, men vad annars kan vi göra? Vi kan skatta oss lyckliga att vi faktiskt har två riktiga yttrar i Lamela och Caprari på bänken. Romas problem är anfallet, det är den delen som stoppar tempot totalt. Enrique måste anpassa sig efter spelarna, nånting som har blivit sagt ett bra antal gånger nu.

Forza Roma!
2011-09-18, 00:50
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Barcelona B säger ni - Zeman 2.0 säger jag.

Tack.

Ja va en jävla uppställning Roma hade... En totalt talanglös lama på ena sidan och en föredetta något så när nyttig Perrotta på andra kanten. Och på bänken har vi tre ytterbackar i Cassetti, Heinze och Rosi... Fattar noll. Men tror mig ändå fatta så mycket att jag kan skönja ett visst missnöje från LEs sida vad gäller hans alternativ på de platserna. Och det är nu någonstans jag anar att Sabatini och LE kanske inte ser talang på samma sätt. Givetvis inte bra.

Men bra va fan inte Inter heller.

De Rossi däremot. Och Kjaer. Känns som Daniele kan gå en ny vår till mötes (ÄNTLIGEN) i sin nya mittfälts-libero-roll och Kjaer kan nog tänka upp rätt väl för Mexes. Borini förstår jag inte alls hypen av, men han kan säkert bli nåt med tiden, men ser hellre Caprari. Osvaldo känns lite tidig att betygsätta, men han känns som en marginel förbättring men samtidigt ändå en direkt kopia av Borriello. Och Totti va väl faktiskt så där... Speciellt i första. Och Bojan va bänkad, vilket även det säger nåt. Men Lobont har jag fan inte ord för, kan någon erinra sig om att han styrt något skott åt något annat håll än rätt ut i skottsektorn?

Finns en del att jobba med, naturligtvis, och dagens Inter va väl kanske inte riktigt en värdemätare, men tycker ändå Roma visade dom kan en del som borde få en del skribenter här inne att revidera sina profetior.
För trots allt så är dom inte ihopspelad. Flera spelare saknas. Och många av de som spelade va helt värdelösa.

Framåt november kan det här bli kul. Om Totti spelar, givetvis.
2011-09-18, 00:54
Medlem
4522s avatar
Citat:
Inte ens någon som kämpar och vill vinna ju! Hade jag betalat pengar för den här skiten hade jag gått i taket...hoppas Inter-fansen gör det också.

Några polare släpade dit mig, vi var ett riktigt splittrat gäng när det gällde lagtillhörighet och kan hålla med om att det inte var mycket att se. Extremt lamt spel och det är oklart vad spelarna sysslade med. Ingen sprang, ingen hjälpte sina lagkamrater. Det vara bara soloräder och några enskilda moment av briljans. Tycker nästan synd om Wesley som är flera nivåer bättre än sina lagkamrater men som ändå måste spela i det här laget. När det gäller Forlan så har han helt uppenbart inte kommit in i spelet än, utan kladdar för mycket boll. Jag vet inte, orkar knappt skriva mer då det går att plita ned en uppsats i ämnet. Riktigt mesig stämning var det också, enda behållningen var buandet när Muntari skulle bytas in.
2011-09-18, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Barcelona B säger ni - Zeman 2.0 säger jag. Gasperini må anses vara galen med sin trebackslinje, men Luis Enrique visar med en önskvärd tydlighet att i Rom, där är man pazza på riktigt.

Backlinjen som gud glömde och Lucifer ännu inte vågat hämta hem:

Taddei - Kjaer - Burdisso - Perrotta
Nonsens… Zeman spelar med högt tempo och hög risk…

Dagens Roma som försöker spela tiki taka och gör det med stort bollinnehav och liten risk.

Fantasilöst...
2011-09-18, 01:08
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nonsens… Zeman spelar med högt tempo och hög risk…

Dagens Roma som försöker spela tiki taka och gör det med stort bollinnehav och liten risk.

Fantasilöst...

Helt rätt, liten risk och med det även liten produktion. Var inte många farliga målchanser från deras sida ikväll. Synd (eller bra beroende på perspektiv) att Pizarro hade en av sina sämre matcher. Nu kanske han dock hamnar i en annan klubb som de facto uppskattar hans tjänster och där han kan briljera på sitt alldeles egna sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in