Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Den uslaste av usla matcher i Serie A har jag bevittnat ikväll. Och nej, jag tänker inte på Cagliari-Novara, utan på Inter-Roma. Det var så genomruttet uselt att det knappt går att beskriva. Roma var inte bra, men OK. Inter däremot, vad har hänt!? Tidigt i matchen fick jag känslan av att spelarna spelade uselt med mening för att få Gasperini sparkad.
Långsökt och för konspiratoriskt av mig? Kanske. Men ikväll var de så usla så jag tror på det.
Långsökt och för konspiratoriskt av mig? Kanske. Men ikväll var de så usla så jag tror på det.
Om man tänker efter, så har Moratti mycket större del i det här än vad man tror. Allt börja väl med Mancini egentligen, säger att han ska stanna kvar för att sedan sparka honom. Sen anställer han Benitez och istället för att förstärka laget och ge han några spelare som vi behöver, så försvagar han laget! (ja, jag tycker att sälja Balotelli och ersätta med Biabyani är en försvagning. Sen får han halva startelvan skadad och vill ha nya spelare men Moratti vägrar och sparkar honom.
Sen anställer man Leonardo som är en USEL taktiker och feg tränare, och ger han 5? nya spelare i Januari. Orättvist mot Benitez? JA. Trots detta är de uppenbart att man inte vill ha kvar Leonardo och man låter honom gå.
Sen anställer man Gasp, som man vet kommer spela 3-4-3. Moratti kritiserar tränaren redan efter ett par månader i klubben öppet i pressen. Säljer lagets absolut bästa spelare och kanske världens bästa anfallare för ynka 25 milj euro. Vägrar inse att spelare som Samuel och Cambiasso är slut och istället för att hämta in ersättare som Vidal/Banega/Lass så snålar han och köper Poli och Kucka. Agerar aaaaaalldeles försent i Mercaton vilket förstör helt för Gasp då han inte får tillräckligt med tid för att spela ihop en riktig startelva.
Enda undantaget är väl då Mourinho, men Mourinho är världens bästa tränare och inte nog med det, så fick han faktiskt väldigt mycket pengar att spendera och fick klasspelare till startelvan.
När man tänker på allt detta så ser man verkligen hur uselt Moratti agerat och mycket är hans fel då han tror han kan hålla i plånboken och samtidigt vara ett av världens bästa lag. Dessutom har man ännu inte börjat bygga en ny arena eller fixa fram bättre sponsorer vilket för mig är väääldigt konstigt då han vill "förbättra" ekonomin. Sen hans usla val av tränare och agerande i vissa frågor är för mig helt otroligt. Moratti har gjort mycket för klubben, absolut. ingen tvekan om saken. MEN vet han om att han inte är lika passionerad för att driva Inter längre, ekonomiskt också, så borde han sälja det till nån som kan och vill. För jag vill inte se Inter drivas ner i botten pga detta.