Resultat: .
0%
röster
2011-04-16, 01:21
Medlem
zachs avatar
Inte på något vis mening förstöra den eminenta diskussion som ni håller igång men måste ändock inflika det säkert någon redan snappat upp - att för en kvart sen så bekräftade DiBenedetto att affären är i hamn. Roma är i amerikanska händer.

Och med det så har fotbollskartan har ritats om.
2011-04-16, 01:32
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Inte på något vis mening förstöra den eminenta diskussion som ni håller igång men måste ändock inflika det säkert någon redan snappat upp - att för en kvart sen så bekräftade DiBenedetto att affären är i hamn. Roma är i amerikanska händer.

Och med det så har fotbollskartan har ritats om.
O jag måste bli den första som på oförskämt Milanesiskt vis istället för "Voi siete napoletani" skriker ut: VOI SIETE AMERICANI, AMERICANIIIIIIIIII VOI SIETE AMERICANI!
2011-04-16, 10:45
Medlem
Sia-Inters avatar
Enligt football-italias intervju med Di Benedetto använder han ordet Soccer... Våldtäkt på fotboll detta

Inför kvällen så har Leonardo droppat Milito och Motta, tror det är pga cupsemin på tisdag. Vi får hoppas att idioten inte bänkar Cambiasso(VEM FAN BÄNKAR CAMBIASSO FÖRUTOM MARADONA!?) och låter han ta positionen centralt på mittfältet där han ska vara.

Forza ragazzi

Edit: Enligt il calcio al corsos Facebook så ska amerikanen ha yttrat football och inte soccer. Annat intressant:
ilcalcioalcorso Il Calcio al Corso
Sjukt imponerande att på uppstuds säga på frågan vad han skulle ta med sig från Boston till Rom och vice versa: Fenway Park och Colosseum.

ilcalcioalcorso Il Calcio al Corso
Alltdså inte Olimpico. Får in Roms historia utan att hålla fast vid nuvarande arenan, trycker på det viktiga med arenan.
Senast redigerad av Sia-Inter 2011-04-16 kl. 10:58.
2011-04-16, 11:09
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Enligt football-italias intervju med Di Benedetto använder han ordet Soccer... Våldtäkt på fotboll detta

Inför kvällen så har Leonardo...

...Forza ragazzi

Känns det inte lite inkonsekvent att i inavlets Milano heja på rödsvarta så fort dom har blåsvart på sig, och sen gnälla över vad och hur saker sägs...? Eller hade det känts mer genuint om man under en presskonferens i staterna slängt in en italiensk term som "calcio", likt ett "forza ragazzi" i ett inlägg på på svenska här på flashback...?

Å ja, jag är på kasst humör. Har ont i skallen, blev en lång natt...

Hur som haver, våra amerikanska vänner gör det solklart att dom vill ha den bästa staben för att göra klubben ekonomiskt lönsam, vilken den iof varit innan med (är ju Italpetroli som varit det främsta problemet). Det genom att 1, ny arena, 2, styra upp merchandise-sidan, 3, hitta talanger. Allt det finns det verktyg inom klubben för att fixa.
Och det ger utrymme för att samtidigt värva stort.
Faktiskt så känns hela ideen rätt så vattentät. Finns snudd på inga tvivel om att trion Baldini-Sabatini-Ancelotti kommer leda klubben, en mycket kompetent trio och en supporterflirt times molto.

Så medan våra ledande är fans/populära och kunniga ledare uppbackad med dollar, så leds andra av en bindgalen Lotito eller en talanglös lallare som Branca och alltid sååå oskylige Moratti. Någon leds av en elektriker med maffiakopplingar som i sin tur är en knähund till en gubbsjuk sångare i högklackat, andra följer en gammal dam med rykte som en inventarie i Rosenlund... Allt detta givetvis skrivet med en enorm portion objektivitet, återkommer när jag klivit ur dimman och ser allt i gulrött igen...
2011-04-16, 12:49
Medlem
FabioAugustos avatar
Såg att ni snackade Roma 1984. Det var tungt för Roma efter det. År 1984: Europacupfinal på hemmaplan. År 1985: Oavgjort mot KFF.

http://www.youtube.com/watch?v=7uGws5onnEQ

Tuff kille den där Sia-Inter, förresten.
2011-04-16, 13:25
Bannlyst
För att lätta upp stämningen i tråden så bjuder jag på en klassiker.

http://www.youtube.com/watch?v=SkPPK6aHaOs&feature=related
2011-04-16, 14:08
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det säger väl det mesta om statusen i dagens Juventus i så fall, inte ens Udinese var ju i närheten av att vara beroende av Quagliarella.

Han kanske har växt med uppgiften?

För övrigt tycker jag att det är osmakligt av TV4 sport att visa Milan-Sampdoria. Vad kommer härnäst? Snuff-filmer?

Nej, serien är absolut inte avgjord --avgjord är precis vad den inte är!

- F.G
2011-04-16, 15:05
Medlem
Sia-Inters avatar
Lägg ned fan Bjuder på hela "Soccer" "calcio" " Forza Ragazzi" grejen

Vet inte om det har postats här men Aftonhoran har idag en artikel upp med en video på Zlatanincidenten förra omgången ur en annan synvinkel:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/zlatan/article12892340.ab
"Jag svor till mig själv" Jo tjena. Det som alla andra har fått 3 matcher för(Förutom Totti) får Zlatan 2 matcher för och rödsvarta i Sverige sitter och säger att Zlatan behandlas illa eller speciellt av domarn..

"Vafanculo" "Forza Ragazzi".

Ps. Dagens mest osmakliga: Vi får endast se en halvlek av Roma-Palermo(Se: Oproffsigt).

Istället för Parma-Inter på tv 11 så visas:
20:00 Kåkfarare i köket
21:00 30 Rock
21:30 Samantha
22:00 Californication

Fan att dessa program har fler tittare än Serie A.. :P
2011-04-16, 15:35
Medlem
Fotzens avatar
Citat:

Vet inte om det har postats här men Aftonhoran har idag en artikel upp med en video på Zlatanincidenten förra omgången ur en annan synvinkel:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/zlatan/article12892340.ab
"Jag svor till mig själv" Jo tjena. Det som alla andra har fått 3 matcher för(Förutom Totti) får Zlatan 2 matcher för och rödsvarta i Sverige sitter och säger att Zlatan behandlas illa eller speciellt av domarn..

Silvo kan få alla Milans avstängningar att försvinna helt men det hade skapat för mycket uppståndelse. På detta vis drar han bara av 1-2 matcher på alla avstängningarna och ingen orkar bry sig speciellt mycket.
2011-04-16, 15:38
Medlem
Citat:

Ps. Dagens mest osmakliga: Vi får endast se en halvlek av Roma-Palermo(Se: Oproffsigt).

Istället för Parma-Inter på tv 11 så visas:
20:00 Kåkfarare i köket
21:00 30 Rock
21:30 Samantha
22:00 Californication

Fan att dessa program har fler tittare än Serie A.. :P
Parma-Inter visas på skitkanalen Canal+Fotboll, kanalen som jag inte har trots att jag köpte Canal+total. Heter ett sportpaket total ska väl för bövelen alla sportkanaler medfölja.
2011-04-16, 15:49
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Parma-Inter visas på skitkanalen Canal+Fotboll, kanalen som jag inte har trots att jag köpte Canal+total. Heter ett sportpaket total ska väl för bövelen alla sportkanaler medfölja.
Vad fan är det för skit?? Haha. Hade ju varit priceless om man kunde sitta och zappa mellan 4 sport och 11an för att följa scudettokampen på så vis men icke.. O alla jävla sportsbarer avslutar matchen mitt i för att visa el clasico, inte ens en liten skittv vid baren utan ljud kan man få..
2011-04-16, 16:32
Medlem
calciatore: Satsa på c+max istället. Då har du den.

Ser fram emot kvällens "hedersmord" på Sampdoria. Hoppas innerligt att firma Seedorf-Bommel fortsätter visa god form.

Sia: Alla sportbarer är flexibla, ta ett snack med dom och kräv en egen tv med dina Intervänner så är biffen löst. (Kunden har alltid rätt fungerar JÄVLIGT bra om man vågar kräva saker).
Pröva visa ditt handikappkort iom du håller på ett italienskt lag i anglofilsverige annars

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in