Resultat: .
0%
röster
2010-11-10, 22:25
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olof86
Inte typiskt, men symptomatiskt för en liga där destruktivitet lönar sig. Men självklart är det subjektivt.
Statistiken är ju inte subjektiv, men vikten man lägger vid den är ju det i högsta grad. Vi kan ju konstatera att den holländska och schweiziska ligan hade högst snitt på din lista, gör det de ligorna intressantast att följa? Knappast. Själv tycker jag Serie A är den allra intressantaste europeiska ligan att följa, och det baserar jag inte på någon statistik eller påvisbar faktor över huvud taget, det är en rent emotionell historia. Då saknar jag ändå favoritlag i Italien, i motsats till England och Spanien.

Jag kan liksom inte begripa varför folk som uppenbarligen tycker om fotboll kan ägna sig så mycket åt att snacka ner olika ligor till höger och vänster. Det är klart att ligorna skiljer sig åt, det är det som är behållningen.
2010-11-10, 22:39
Medlem
olof86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Statistiken är ju inte subjektiv, men vikten man lägger vid den är ju det i högsta grad. Vi kan ju konstatera att den holländska och schweiziska ligan hade högst snitt på din lista, gör det de ligorna intressantast att följa? Knappast. Själv tycker jag Serie A är den allra intressantaste europeiska ligan att följa, och det baserar jag inte på någon statistik eller påvisbar faktor över huvud taget, det är en rent emotionell historia. Då saknar jag ändå favoritlag i Italien, i motsats till England och Spanien.

Jag kan liksom inte begripa varför folk som uppenbarligen tycker om fotboll kan ägna sig så mycket åt att snacka ner olika ligor till höger och vänster. Det är klart att ligorna skiljer sig åt, det är det som är behållningen.
Nej målsnitt i sig räcker ju inte som kriterium. Men det finns en del jag stör mig på med just italiensk fotboll. Saker som jag inte vill chalk up som skillnader mellan ligor utan direkta nackdelar. Detta är på intet sätt ett originellt inlägg och om du gillar Serie A förstår jag att du hört allt förut och lessnat, men nu vill jag skriva av mig.

Det jag stör mig på med Serie A (utöver alla calciopoli-leftovers som säkerligen finns kvar) är hur icke-fotboll lönar sig. Gör 1-0, backa hem, försvara, sparka bort bollen. Filma utan att någonsin riskera varning för det. Är du hemmafavorit och ligger under eller jagar tre poäng? Inga problem, du får 10 tilläggsminuter. Är din motståndares striker svart? Klart hela curvan kör nazibanderoller då. Inga konstigheter.
2010-11-10, 22:42
Medlem
4522s avatar
Citat:
Nej målsnitt i sig räcker ju inte som kriterium. Men det finns en del jag stör mig på med just italiensk fotboll. Saker som jag inte vill chalk up som skillnader mellan ligor utan direkta nackdelar. Detta är på intet sätt ett originellt inlägg och om du gillar Serie A förstår jag att du hört allt förut och lessnat, men nu vill jag skriva av mig.

Det jag stör mig på med Serie A (utöver alla calciopoli-leftovers som säkerligen finns kvar) är hur icke-fotboll lönar sig. Gör 1-0, backa hem, försvara, sparka bort bollen. Filma utan att någonsin riskera varning för det. Är du hemmafavorit och ligger under eller jagar tre poäng? Inga problem, du får 10 tilläggsminuter. Är din motståndares striker svart? Klart hela curvan kör nazibanderoller då. Inga konstigheter.

Ännu en lallare som drar upp vareviga klyscha.

När såg du senast att det lönade sig att backa hem efter 1-0 i Serie A? Filma utan att riskera varning? Du kanske har missat att Krasic blev avstängd två matcher för just filmning? Extremt mycket övertid är också skitsnack, där är dom mycket värre i England. Nazibanderoller? Säg att du skojar.
2010-11-10, 22:45
Medlem
Fula Gubbens avatar
Så trött på dessa inlägg. Gillar du inte Serie A, så titta inte då för i helvete. Att andra gillar det kan du inte göra någonting åt, hårda bud.

2010-11-10, 22:50
Medlem
Vafan i helvete! sitter och kollar på uppdateringen på La Gazzetta och konstaterar att det är tre minuters tilläggstid. I 49:e minuten i andra så gör Lavezzi mål. Vafan!

Jag kan väl lugnt konstatera att det blev för tok för många mål i denna omgång. Vafan är det för fel på 0-0?!

Dessutom så sjunker fan kvaliteten på den här tråden. Vafan är det för idioter som söker sig hit?

Vill man se matcher som slutar med tre måls segermarginal eller mer så kan man på La Liga eller bandy.

http://en.wikipedia.org/wiki/2010–11_La_Liga#Results

http://en.wikipedia.org/wiki/2010–11_Serie_A#Results

Citat:
Ursprungligen postat av zach
...
Å i övrigt, grattis Brille!
Tack
2010-11-10, 22:50
Medlem
J.R.s avatar
Citat:

Säg som det är. Du har aldrig sett en Serie A match utan hört att det ska vara "Gör 1-0, backa hem, försvara, sparka bort bollen"
Patetiskt att skriva sådana här inlägg i serie A tråden, alla som är intresserade av ligan och läser/skriver här vet att du svamlar eller i alla fall överdriver väldigt mycket.
Bra att du fick skriva av dig.
2010-11-10, 22:53
Medlem
David Pruttons avatar
Milan är verkligen märkliga tycker jag.
Nu vann de ju relativt klart till slut (tack magkänslan) och jag cashade in lite.

MEN, herregud vad stillastående de blir emellanåt och HERREGUD vilket dåligt spelsinne både Pato och Robinho har, de ser ju ut som skämt emellanåt, tydligt att Zlatan är lite frustrerad över sina lekkamrater.
2010-11-10, 22:55
Medlem
Villons avatar
Citat:

Jag respekterar det faktum att du inte verkar hålla på att hets-såga ligan som en del andra, men jag håller ändå inte med helt och hållet.

Angående det där med 1-0 och sen stänga matchen tycker jag ärligt talat inte att den grejen finns längre. Den senaste lag-inkarnation jag såg framgångsrikt använda sig av den modellen är nog Juventus under Capello. Inter ifjol var visserligen försvarsinriktade, men det var mer inom ramen för ett kontringsinriktat spel som är mer Mourinho än Italien, på det hela taget. Känslan är lite den att det här försvarshantverket du är inne på i någon mån gått förlorat, vilket italienska landslaget i någon mån illustrerar.

Det där med filmningar är rent trams och en i dagens fotboll helt föråldrad ståndpunkt, då det ju filmas överallt. Jag tycker dessutom att den nya generationen italienska domare förmodligen är bäst av alla de stora ligornas. I exempelvis Spanien ligger domarna på en konstant "ta sig för pannan"-nivå där de genomgående sätter sin prägel på matcherna, en prägel som genomgående består i en hetsig hela havet stormar-historia där dubbelt så många kort som ska delas ut delas ut. Här väljer jag Serie A varje gång i veckan.

Vad gäller rasismen håller jag med om att det är ett problem, men Italien är ett land med problem. Precis som många andra. Sen att det skulle förekomma så särskilt många banderoller med nazististiska budskap vet jag väl inte, låter mer som rumänska ligan i måna öron.
2010-11-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Milan är verkligen märkliga tycker jag.
Nu vann de ju relativt klart till slut (tack magkänslan) och jag cashade in lite.

MEN, herregud vad stillastående de blir emellanåt och HERREGUD vilket dåligt spelsinne både Pato och Robinho har, de ser ju ut som skämt emellanåt, tydligt att Zlatan är lite frustrerad över sina lekkamrater.
Lite annorlunda mot att lalla runt med Messi & co.
2010-11-10, 22:58
Medlem
Sia-Inters avatar
Kan bara finnas dumma jävla idioter som anser att det spelas destruktivt i Italien.. O man anser att denna "destruktivitet" lönar sig endast i denna liga.. Nu ska jag berätta en sak för dig. Vad som du kallar destruktivitet kallar jag för taktik. Det som är destruktivitet det är att bryta benen på lovande unga fotbollsspelare vilket man gör i din liga.. Eller att spela offensivt på bortaplan och anfalla med 8 man mot ett lag som är 10 gånger så bra som ens egna.. Där har du destruktiv fotboll
2010-11-10, 22:58
Medlem
Ni idioter med fullständigt utblåsta hjärnor som kommer och säger: Det är för lite mål i Serie A, dom bara filmar och backar hem och sparkar bort bollen när de gjort 1-0. Varför i helvete kollar ni på det då? Ta och skärp er. Vill ni bara se mål kan ni titta på Eredivisie eller vad fan som helst. Men lämna Serie A-tråden är ni snälla, ni sänker nivån på den, som brukar vara ovanligt hög här på forumet.

Nog om det här nu.
2010-11-10, 22:59
Medlem
KidWonderboys avatar
Vilken oskön spark Zlatan delade ut mot Robinho efter 3-1 målet (när Robinho gömde bollen under tröjan). En helt idiotisk aktion som kan försämra lagmoralen och personkemin mellan dom båda... Skämt eller inte, skärpning Zlatan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in