Resultat: .
0%
röster
2014-03-09, 03:00
Medlem
Lopez och jag tänker fotboll på samma vis…

Satsar offensivt för att man tror på laget trots bortaplan. 4-3-1-2. Tar ledningen. Oavgjort då Avelar blir utvisad.

Båda anfallarna tas ut för att försvara poängen efter utvisningen. Sau mot mittfältaren Eriksson. Och Nene mot försvararen Perico. Så Cagliari avslutar med 4-4-1-0….

Gammeldags Calcio. Bortaplan. Poängnöd så in i helvete. Lysande. Mi piace!

Såg inte matchen eftersom jag tillbringade tid hos goda vänner. Men min son höll mig uppdaterad via hans iphone. Det blev en poäng, men det är ok under förutsättningarna. Bra gjort Lopez!
2014-03-09, 05:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Lopez och jag tänker fotboll på samma vis…

Satsar offensivt för att man tror på laget trots bortaplan. 4-3-1-2. Tar ledningen. Oavgjort då Avelar blir utvisad.

Båda anfallarna tas ut för att försvara poängen efter utvisningen. Sau mot mittfältaren Eriksson. Och Nene mot försvararen Perico. Så Cagliari avslutar med 4-4-1-0….

Gammeldags Calcio. Bortaplan. Poängnöd så in i helvete. Lysande. Mi piace!

Såg inte matchen eftersom jag tillbringade tid hos goda vänner. Men min son höll mig uppdaterad via hans iphone. Det blev en poäng, men det är ok under förutsättningarna. Bra gjort Lopez!
Jo inget annat lag i världen hade agerat på det där sättet

Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Vad tycker vi om de nya Azzurri tröjorna? Förra tröjorna fick jag stånd av direkt när jag såg dem. Inte samma känsla just nu. Men jag kan aldrig tycka att en Italiensk landslagströja är ful. Hemmastället har ju för fan button-down krage!

Bortastället är inspirerat av Baseball antar jag. Syftar på ränderna.

https://pbs.twimg.com/media/Bhz2YULCMAEgpXc.jpg
http://www.passionemaglie.it/2014/03/maglie-italia-mondiali-2014-puma-tradizione-innovazione/
http://www.figcstore.com/EN/pp/maglia-italia-home-authentic/Gara/maglia-italia-home-authentic.html?prd=22313

Helvete vad tajta dem är!
....förväntat tighta och bögiga. tvi
2014-03-10, 13:06
Medlem
Ferry31s avatar
Verkar som att Strootman spelat klart den här våren. Tråkigt för honom och tung förlust för Roma. Han har sannerligen gjort ett starkt intryck under sin första säsong i Italien.
Senast redigerad av Ferry31 2014-03-10 kl. 13:10.
2014-03-10, 17:11
Medlem
foool13s avatar
Jepp, det var tråkigt.

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/10/oranje-middenvelder-kevin-strootman-mist-het-wk/
http://www1.skysports.com/FIFA-World-Cup-2014/news/12098/9206213/world-cup-news-dutch-star-kevin-strootman-ruled-out-of-finals

Korsbandet, borta 9 månader enligt rapporter från Holland.
2014-03-10, 18:21
Medlem
foool13s avatar
Citat:
It was first feared he had aggravated an injury he picked up to the right knee while on international duty, but the problem was actually with his left knee.

Citat:
"Tests showed he has torn the anterior cruciate ligament in his left knee and there could also be damage to the meniscus," said a Roma statement.

Crazy otur..
Han skulle dock självklart inte gått ut på plan igen efter han antagligen fick en partiell ruptur i korsbandet.. som sedan gick helt av när han klev på planen igen.
Kanske skulle någon stoppat han..
Svårt att säga.

http://espnfc.com/news/story/_/id/1745053/netherlands-midfielder-kevin-strootman-ruled-world-cup?cc=5901

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/26517036
2014-03-11, 15:15
Medlem
motvalls avatar
Om ni inte har noterat det så har Luciano Spalletti fått foten av Zenit. Så bli inte förvånad om han dyker upp i Italien igen.
2014-03-11, 19:40
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Om ni inte har noterat det så har Luciano Spalletti fått foten av Zenit. Så bli inte förvånad om han dyker upp i Italien igen.

Finns nog ingen som har råd med hans lön, tyvärr. Lutar mer åt England skulle jag vilja säga, finns ju en ganska tydlig Baldini-koppling i en viss Londonklubb.
2014-03-11, 19:46
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Finns nog ingen som har råd med hans lön, tyvärr. Lutar mer åt England skulle jag vilja säga, finns ju en ganska tydlig Baldini-koppling i en viss Londonklubb.
Om ryssarna håller sina ingångna avtal så har han ett som löper ett par år till, skrev ju på ett nytt förra året med Zenit.
Senast redigerad av motvall 2014-03-11 kl. 19:50.
2014-03-11, 22:41
Medlem
JayGatsbys avatar
Jahopp, då är CL utan ett italienskt lag redan i 8-delsfinalen...
Så nesligt att just Milan av alla lag klarade sig vidare från gruppen. 4-1...

Hoppas verkligen de gör en storstädning i sommar.
2014-03-11, 22:44
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jahopp, då är CL utan ett italienskt lag redan i 8-delsfinalen...
Så nesligt att just Milan av alla lag klarade sig vidare från gruppen. 4-1...

Hoppas verkligen de gör en storstädning i sommar.
Ingen katastrofinsats av Milan ändå, totalt sett. Atletico är bara ett bättre lag för närvarande.

Intressant läge nu för Milan under fortsättningen av säsongen. Ska man bara jogga i mål, och hur ska det i så fall se ut egentligen?
2014-03-11, 23:57
Medlem
snillet_1s avatar
Man skall inte klaga för mycket på Milan. De har ett svagt lag, orutinerad tränare och Atlético är bättre än på många år. Men Milan måste ändra strategi på transfermarknaden, det går inte att hålla på och plocka in massa mediokra mittenlagsspelare och hoppas att de skall bli toppspelare över en natt. Varför är det sådan brist på scouting från italienska toppklubbar? Inter plockar liksom in en söndertrasad kropp som Vidic.

Är det någon klubb som har skämt ut italiensk fotboll den här säsongen är det Juventus. Att åka ur mot Galatasaray, att ens hamna i den situation med den gruppen är bara pinsamt uselt. Jag tycker folk här lät det passera alldeles för enkelt. De förtjänade stenhård kritik för det.
2014-03-12, 00:46
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Man skall inte klaga för mycket på Milan. De har ett svagt lag, orutinerad tränare och Atlético är bättre än på många år. Men Milan måste ändra strategi på transfermarknaden, det går inte att hålla på och plocka in massa mediokra mittenlagsspelare och hoppas att de skall bli toppspelare över en natt. Varför är det sådan brist på scouting från italienska toppklubbar? Inter plockar liksom in en söndertrasad kropp som Vidic.

Är det någon klubb som har skämt ut italiensk fotboll den här säsongen är det Juventus. Att åka ur mot Galatasaray, att ens hamna i den situation med den gruppen är bara pinsamt uselt. Jag tycker folk här lät det passera alldeles för enkelt. De förtjänade stenhård kritik för det.

Av principskäl tycker jag Conte skulle rykt. Det funkar inte att misslyckas så kapitalt över sex matcher.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in