Resultat: .
0%
röster
2014-02-06, 19:33
Medlem
P.Gs avatar
Det kanske inte är så stor skillnad att ha en galen, inhemsk ägare och en galen arabisk ägare, men lite sticker det ju i hjärtat när rika herrar från främre & bortre Orienten köper sig in i västerländsk kultur, utan att ha någon vidare förståelse för den. Har inte länderna egna saker de kan lägga pengarna på, måste de sabba fotboll och formel 1?

Inside every gook there is an American trying to get out.
2014-02-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det kanske inte är så stor skillnad att ha en galen, inhemsk ägare och en galen arabisk ägare, men lite sticker det ju i hjärtat när rika herrar från främre & bortre Orienten köper sig in i västerländsk kultur, utan att ha någon vidare förståelse för den. Har inte länderna egna saker de kan lägga pengarna på, måste de sabba fotboll och formel 1?

Inside every gook there is an American trying to get out.

Samma ägare som sponsrar Barcelona och äger PSG.

Har ingen aning om hur det tas emot av de riktiga fansen. En del ser säkert möjligheten att samla ett slagkraftigt lag, bygga en arena och köra över de lokala politikerna. Plötsligt flyttas det upp flera nivåer, eftersom Italien skriker efter utländska investeringar.

Jag som har lyxen att betrakta spektaklet utifrån har däremot råd att sitta på min väldigt höga häst. Jag trivs där. Har fin utsikt...
2014-02-06, 19:55
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag skulle släppa klubben som en svettig strumpa.

Efter ditt Leeds-snack hade jag egentligen planerat ett inlägg om Leeds Gigi Riva, Peter Lorimer & vad han ansåg om Sampdorias David Platt & moderna fotbollsspelare. Men jag ska inte strö salt i såren så jag hoppar.

Mitt förslag: Avvakta & se hur det hela utvecklar sig. Det blir kanske inte så stor förändring & blir det förändring så blir det kanske till något som lokalbefolkningen uppfattar som till det positiva.

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Har inte länderna egna saker de kan lägga pengarna på, måste de sabba fotboll och formel 1?

Det var bättre när Juan Manuel Fangio körde.

Här i en Alfa Romeo:
http://cochesclasicosdehoy.files.wordpress.com/2013/04/1950-gp-monaco-juan-manuel-fangio-alfa-romeo-158-1st.jpg%3Fw%3D1024
2014-02-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
...
Mitt förslag: Avvakta & se hur det hela utvecklar sig. Det blir kanske inte så stor förändring & blir det förändring så blir det kanske till något som lokalbefolkningen uppfattar som till det positiva.
...

Det är vad min 11-åriga son säger...

Och detta är samma familj som sedan länge investerat i Costa Smeralda på norra Sardinien. Så det ligger i linje med att främja deras och öns intressen.

Men det är lite svårt att höra er där nere:
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01491/poe01_1491346c.jpg
2014-02-06, 20:12
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Men det är lite svårt att höra er där nere:
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01491/poe01_1491346c.jpg

Man undrar såklart lite vad du körde för sökord för att kunna langa fram den bilden på någon minut.

Eller om du var så planerande att du hade den framme redan?

Du ska såklart inte avslöja tricksen i partypåsen.
2014-02-06, 20:36
Medlem
Citat:
Man undrar såklart lite vad du körde för sökord för att kunna langa fram den bilden på någon minut.

Eller om du var så planerande att du hade den framme redan?

Du ska såklart inte avslöja tricksen i partypåsen.

Google is my friend. "Biggest horse in the world"

Jag tillhör den märkliga kategorin som inte använder favoriter, eller sparar något. Det gör att jag tämligen enkelt och fort hittar det jag söker.

Men för att bli en aning allvarlig, så är det naturligtvis för att illustrera hur jävla enkelt det är för alla oss som engagerar oss mer eller mindre snett utifrån, att ha åsikter om saker. Ofta skiljer det sig från de som befinner sig i stormens öga.

Inte minst när det gäller Sverige kontra Italien. Två ganska olika kulturer. Många möjligheter att missförstå.

Eftersom jag tämligen regelbundet snickesnackar med infödingar, som i sin tur är mer men ibland mindre intresserade av Calcio, så blir jag ofta frustrerad över hur saker framställs i engelsk och därmed svensk media. Den bild som vi får blir en annan än den som de där nere upplever.

Men i tråden har vi ett antal fanatiker som verkligen är insatta, personer som har levt eller lever i Italien, och personer som verkligen följer alla nyheter. Personer som gillar kulturen, platsen och invånarna. Som är insatta i politiken. Det är en skön blandning som ger en ganska heltäckande bild.

Vad som händer med Cagliari vågar jag inte ens gissa på.

Arabiska pengar är för mig en styggelse. Men skulle de engagera Riva och Zola så har de nog fångat mig igen. Skulle de hjälpa till med infrastrukturen dvs arena, planer och skolor för barnen, och allmänt hjälpa invånarna så kan det vara en fantastisk möjlighet.

Du har naturligtvis rätt. Vänta och se...
2014-02-06, 21:33
Medlem
Erosenins avatar
Citat:

Det var bättre när Juan Manuel Fangio körde.

Här i en Alfa Romeo:
http://cochesclasicosdehoy.files.wordpress.com/2013/04/1950-gp-monaco-juan-manuel-fangio-alfa-romeo-158-1st.jpg%3Fw%3D1024

Snygg Alfetta .
Farsan är sedan länge medlem i Club Alfa Romeo och är, inte helt olikt mig själv, lite av en wannabe-italienare. Klubbtidningen Klöverbladet och medlemmarna samlas emellanåt och snackar alfor, pasta och Italien i allmänhet. På en träff köpte han "jättefin" olivolja för hundratals kronor. Smakade inget märkvärdigt, men han blev glad.

Annars hittar man ju väldigt god olivolja i Toscana. Och där spelas det emellanåt bländande fotboll också. Quadrifoglio Verde syns ju på bilden ovan, för tillfället önskar jag att Fiorentina hade märket på sin tröja. Man har inte klarat av att prestera de senaste matcherna. Då hade det inte skadat med lite tur.
Mario Gomez tränar med laget nu igen, en välkomnad injektion.
2014-02-06, 22:18
Medlem
Om man försöker googla på vad Cagliaris tifosi tycker så är inte araber i fokus, utan Valery Melis.

En av grabbarna grus i la Curva, som gjorde en insats i Kosovo under 1990-talet. Utsattes där för uran och dog i cancer för 10 år sedan. Sconvolts hyllar och påminner om honom varje år. En av anledningarna är att hans död inte erkändes ha samband med hans insats i det militära.

Men Sconvolts arbetar som sagt inte via internet eller media.

För media så är däremot araberna i fokus. Med rätta. Folk börjar drömma och har hopp. Inte om att bli ett nytt PSG, men att få en värdig arena och att kunna köpa etablerade spelare istället för att ständigt förlora sina bästa spelare.

Tillkännagivandet lär ges alla hjärtans dag.

Mitt problem kvarstår dock. Araber med arabiska pengar. Utan riktig förankring, förståelse för kultur eller för den del vad pengar är för något och att man egentligen borde arbeta för dem.

Vafanculo!
2014-02-07, 00:01
Medlem
Spinnacers avatar
Diamanti har sålts till Kina för €10m

R.I.P
2014-02-07, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer

R.I.P
Så när det sportsligt går riktigt jävla dåligt, man är direkt inblandade i nedflyttningsstriden, så säljer Bologna Diamanti och ersätter honom med Friberg? Samtidigt som Sassuolo satsar som fan. Kan bli intressant.

Och samtidigt som Cellino flyr den vackra ön så pågår Coppa Sicilia på den aningen mer skumma ön. Bagheria förlorade med 14-3. När det var 10 minuter kvar så fick motståndarna en straff och tog ledningen med 4-3. Därefter gjorde de snabbt ytterligare två mål när Bagheria jagade kvittering. Tack vare ett märkligt upplägg valde man då att på de sex sista minuterna göra sex självmål. Allt för att med målskillnad säkerställa att deras rivaler också skulle åka ut.

Grabbarna grus:
http://livesicilia.it/wp-content/uploads/2014/02/Bagheria-calcio.jpg
Senast redigerad av Brille68 2014-02-07 kl. 10:14.
2014-02-07, 13:30
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer

R.I.P

Det är lugnt! De har Moscargooooool!
https://www.youtube.com/watch?v=WP6uEnotvd8

2014-02-07, 17:56
Medlem
Villons avatar
Trist att Serie A:s två, i mitt tycke, mest sevärda spelare under de senaste säsongerna - Diamanti och Jovetic - ska tillbringa våren i Kina respektive en bänk i Manchester.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in