Citat:
Ursprungligen postat av
Stivali
Man undrar såklart lite vad du körde för sökord för att kunna langa fram den bilden på någon minut.
Eller om du var så planerande att du hade den framme redan?
Du ska såklart inte avslöja tricksen i partypåsen.

Google is my friend. "Biggest horse in the world"
Jag tillhör den märkliga kategorin som inte använder favoriter, eller sparar något. Det gör att jag tämligen enkelt och fort hittar det jag söker.
Men för att bli en aning allvarlig, så är det naturligtvis för att illustrera hur jävla enkelt det är för alla oss som engagerar oss mer eller mindre snett utifrån, att ha åsikter om saker. Ofta skiljer det sig från de som befinner sig i stormens öga.
Inte minst när det gäller Sverige kontra Italien. Två ganska olika kulturer. Många möjligheter att missförstå.
Eftersom jag tämligen regelbundet snickesnackar med infödingar, som i sin tur är mer men ibland mindre intresserade av Calcio, så blir jag ofta frustrerad över hur saker framställs i engelsk och därmed svensk media. Den bild som vi får blir en annan än den som de där nere upplever.
Men i tråden har vi ett antal fanatiker som verkligen är insatta, personer som har levt eller lever i Italien, och personer som verkligen följer alla nyheter. Personer som gillar kulturen, platsen och invånarna. Som är insatta i politiken. Det är en skön blandning som ger en ganska heltäckande bild.
Vad som händer med Cagliari vågar jag inte ens gissa på.
Arabiska pengar är för mig en styggelse. Men skulle de engagera Riva och Zola så har de nog fångat mig igen. Skulle de hjälpa till med infrastrukturen dvs arena, planer och skolor för barnen, och allmänt hjälpa invånarna så kan det vara en fantastisk möjlighet.
Du har naturligtvis rätt. Vänta och se...