Resultat: .
0%
röster
2013-02-28, 10:12
Medlem
Calogeros avatar
Håller med. Medici är grym när det gäller skriftliga krönikor, men någon TV-röst, det har han inte.

Nordahl borde börja med sina matresor igen.

Pelle Blohm hade varit kul att se i studion. Romanista som han är.
2013-02-28, 12:26
Medlem
Saandros avatar
Saknar också Simon Bank i Club Calcio. Hans inside information slutar aldrig förvåna mig. Han kan väldigt mycket Italiensk fotboll fast han mest är "insatt" i den franska.
2013-02-28, 23:13
Medlem
OG-lovers avatar
El Shaarawy har skrivit på ett nytt kontrakt som löper sig till 2018.
2013-03-01, 05:00
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Viktig match imorgon. Juve har inte imponerat mot topplagen denna säsong. Jag är nöjd med ett kryss men hoppas på full utlösning.

För första gången på evigheter kan man också ställa upp med en helt ordinarie elva. Underbart.
Buffon - Barzagli, Bonucci, Chiellini - Lichtsteiner, Vidal, Pirlo, Marchisio, Asamoah - Giovinco, Vucinic
2013-03-01, 07:13
Medlem
bajenbobs avatar
Vilka tror att det "nya" Milan kommer klara en CL plats när säsongen är slut?

Imorgon så blir det en viktig match mot Lazio som kan göra vid vinst att Milan klättrar upp till en tredje plats!
På sistone så har dem verkligen imponerat, med El Shaarawy, Balotelli, Niang.. Snitt åldern på dessa tre är på 20 år!
2013-03-01, 14:22
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Viktig match imorgon. Juve har inte imponerat mot topplagen denna säsong. Jag är nöjd med ett kryss men hoppas på full utlösning.

För första gången på evigheter kan man också ställa upp med en helt ordinarie elva. Underbart.
Buffon - Barzagli, Bonucci, Chiellini - Lichtsteiner, Vidal, Pirlo, Marchisio, Asamoah - Giovinco, Vucinic

Känns stabilt att Chiellini spelar. Han drog ju på sig ett blåmärke på benet senaste inhoppet osäkert på hur allvarligt det var och med tanke på att Caceres har ryggskott och inte ens är uttagen hade det blivit Peluso som förmodligen tagit vänsterback platsen. Men nu är det bra! Chiellini kör!

Pepe har opererat sig förövrigt, inget mer spel för han denna säsongen.

Spelare borta p.g.a skador: Caceres, de ceglie, Bendtner, Pepe, Anelka.

Är egentligen bara Caceres och Pepe jag saknar. Men vi har ju full första elva på väldigt länge, måste varit innan Juluppehållet precis innan Chiellini skadade sig som vi hade första elvan på plan.

Jävligt nervös! Är nöjd med oavgjort resultat men det kan gå hur som helst, Napoli höjer sig säkert ett par snäpp bara för det är Juventus dom möter.

Forza! Nu jävlar tar vi och bonkar till soptippen i Neapel ordentligt!
2013-03-01, 17:39
Medlem
Spinnacers avatar
Hoppas Napoli verkligen ger allt nu efter de senaste dassiga matcherna. Minst 2 muggar kaffe var innan matchen! Annars är ligan garanterat över.
2013-03-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Hoppas Napoli verkligen ger allt nu efter de senaste dassiga matcherna. Minst 2 muggar kaffe var innan matchen! Annars är ligan garanterat över.

Nu kommer Juventus äntligen att rövknulla Cavani o co på deras hemmaplan.
2013-03-01, 22:51
Medlem
Matchen mellan Napoli och Juventus inleddes lovande, men avtog sedan något i intensitet. Chiellini och Cavani höll dock lågan brinnande. Chiellinis comeback var stark, och Juventus kontrollerade matchen.

Och imorgon är det ny toppmatch mellan Milan och Lazio. Inte om lo Scudetto, men väl om den så viktiga CL-kvalplatsen.

Och på Sardinien fortsätter cirkusen. Quartus borgmästare, Cellino och de andra har fått skärpta anklagelser, vilket såklart kan leda till ännu strängare straff. Men samtidigt sluter alla upp bakom dem. Fansen, spelarna, organisationen och gamla hjältar ställer sig alla på Cellinos sida. Demonstrationer på stan osv.

Detta i samband med ett val där en stor majoritet av Italiens befolkning röstat på anti-politikerna Silvio Berlusconi och Beppe Grillo. Aldrig har förtroendet för myndigheterna varit lägre. Och på Sardinien har de senaste åren förekommit händelser som i princip kan liknas vid revolutioner. Herdar och bönder har kommit ner till Cagliari och gjort kaos. Stenhårda gubbar som kravallat. Inga jävla fjolliga afaister…

Ett steg för långt och det kommer att slutas oheliga allianser mellan grupper som vill ha förändring och som inte drar sig för blod. Det är jävligt nära mångas gräns…

Idag ville de släppa honom till husarrest, vilket Cellino inte gick med på. Så jävla lätt blir de inte av med honom. Han vill lämna som en fri man. (nynna tyst i huvudet – ”free Nelson Mandela” för at komma i stämning).

Tur att jag inte är nykter, tänker jag nästan jämt.
Jan Stenmark
Senast redigerad av Brille68 2013-03-01 kl. 22:53.
2013-03-01, 23:54
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Cavani har gått på myten om sig själv. Vilken jävla fåne, allvarligt talat.

Idag ska han vara utvisad, och extradomaren ser det. Men som vanligt tar man den enkla vägen ut som de små fega jävla kräk man är. Samma med Roma-matchen där domaren blåser av innan de annonserade 4 minuterna av övertiden har gått, bara för att Juventus har hörna.

Domarna är inte mutade, men domarna är livrädda för att anses pro Juve.
2013-03-02, 12:10
Medlem
Samtidigt gillar jag hur Chiellini och Cavani duellerade. Hårda och emellanåt fula tag, men att det är ok efter matchen.

Värre mellan Conte och Mazzarri som genuint ogillar varandra och vägrar skaka hand efter matchen.

Och på tal om det så imponerar inte Cassano.
http://www.football-italia.net/31384/strama-cassano-locker-room-brawl

Tur att de har Stankovic och Cordoba.De hade fan kunnat bli typecastade till en stenhård maffiafilm. Belgrad/Medellin-connection!
Senast redigerad av Brille68 2013-03-02 kl. 12:15. Anledning: stavar som en jugge... :)
2013-03-04, 01:56
Medlem
Klopeks avatar
Vilken tur smutsen Inter har, vänder matchen från ingenstans till 3-2. Ett Catania som körde slut på sig i första halvleken.

Som jag sa tidigare i säsongen när Milan radade upp förluster och oavgjorda matcher, sa jag att dom kommer att resa sig och hamna på en tredjeplats eller till och med en andraplats (tredjeplats är jag helt säker på att jag sa).

Sanna mina ord!

Nu är det nog så illa att Napoli får passa sig för Milan. Hellre ett Milan i CL än ett smutsigt Inter för den delen.

Verkar snart som ordningen är återställd i Italien. Juventus 1a, Milan 2a som vinner scudetto något mellanår när Juventus har tröttnat och glöden inte infinner sig efter 2-3 scudetto år irad och resten av lagen får slåss med näbbar och klor om 3e plats till kval till CL och resten av platserna till EL, ett EL som ingen verkar vilja spela i eller lägga några större krafter på.

Känns tryggt att veta att Italien och fotbollen är sig lik snart igen.

Ska bli intressant att se om Napoli inte får CL plats, vare sig dom kommer 2a eller 3a och inte klarar kvalet och se hur många klass-spelare dom blir av med. Cavani lär inte palla två säsonger irad utan CL spel. Blir väl uppköpt av någon köpeklubb Real Madrid, Barcelona, Man City, Chelsea.

Tror mer på Milan nu på slutet som kan utana om scudetto fastän dom ligger 11 pinnar efter Juve. Minns förra året, Milan hade övertag på 8 pinnar mot Juve men vi hämta in det. Då borde 11 pinnar inte vara en omöjlighet. Kan mkt väl bli en nyckelmatch matchen mellan dessa lagen senare i säsongen.

De tre kommande matcherna för Juventus är skitviktiga, Catania hemma, Bologna borta och sedan SMUTSEN möter vi på bortalplan. Två bortamatcher i rad där alltså.

Vinst i dessa tre så tror jag Juventus hänger av alla från guldstriden, då en del lag lär tappa poäng också. Men det är tuffa matcher och inget ska tas ut i förskott.

Vidal är föressten avstängd mot Catania då han drog på sig ett gult kort och har samlat på sig för en avstängning, sedan lär han inte spela mot Celtic i veckan heller då han vid gult kort blir avstängd i kvartsfinalen mot nästa gäng. Dumt chansa när vi nästan är klara!

Någon som vet om det är några fler spelare som riskerar avstängning vid gult kort mot Celtic?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in