Resultat: .
0%
röster
2013-02-15, 17:43
Medlem
Fhoobs avatar
Sover ni Calcio-fantaster? Omgång 25 inleds redan ikväll på San Siro. Någon som känner sig manad att skapa en matchtråd?

Livet är förresten inte rättvist. 37 år är ingen ålder... Jävla cancer.

Ciao Carmelo!
2013-02-15, 20:02
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överväldigande stöd till Diego Milito
“I'd like to thank everyone – from the bottom of my heart – for the kind messages and affection I've received since last night,” a note read on the club’s website.

“I thank President Moratti, my teammates and everyone at Inter.

“I thank the colleagues who have contacted me, Genoa CFC, AC Milan, ACF Fiorentina and all the other clubs who have said such kind things.

“But above all I'd like to thank the Nerazzurri fans who have made me very emotional over the last few hours.

“All this affection gives me a huge boost and I'll do everything I can to get back playing as soon as possible.

“Thank you, from the bottom of my heart, Diego Milito.”

http://www.football-italia.net/30801/message-diego-milito%E2%80%A6

---

Det förtjänar han, en riktigt fin spelare. Går inte att ogilla honom.

Läste förresten att Celtic ska skicka in en DVD till UEFA, de gnäller tydligen om de fasta situationerna och menar att de bör ha haft ett par straffar. Vad med era uppenbara filmningar då? Fanns ju ett flertal sådana från de STENHÅRDA skottarna...
2013-02-15, 21:20
Medlem
OG-lovers avatar
Kanske redan har tagits upp men hur länge beräknas El Shaarawy vara borta? Tänkte på om han missar CL mötet mot Barcelona nu på onsdag.
2013-02-15, 21:42
Medlem
Fhoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Kanske redan har tagits upp men hur länge beräknas El Shaarawy vara borta? Tänkte på om han missar CL mötet mot Barcelona nu på onsdag.

Som jag har förstått det så har han "bara" en känning och därför väljer Allegri att vila honom idag för att han ska vara hel till matchen mot Barcelona. Men jag kan ju ha förstått det fel också.
2013-02-15, 21:43
Medlem
David Pruttons avatar
Äsch, skrev ett förbannat bra och rätt långt inlägg. Men det försvann. Usch.

Kortfattat handlade det om "Lo Stilo Juve" som en del fans härinne gör sitt bästa för att skjuta i sank helt. Ett stort nöje med tråden är att följa de olika typer av Juventus fans som dyker upp i tid och otid. Oftast i samband med bra resultat...

För övrigt trodde jag att Juve skulle få problem i Glasgow, men man levererade verkligen en mäktig insats. Jag är inte sämre än att jag supportar alla italienska insatser ute i Europa och kan glädjas till och med åt Juve i de sammanhangen.

Beklämmande med Napoli som flera nämnt, jag vet inte vad det är (har inte full koll på deras truppbredd) men känslan är verkligen att man inte klarar av likt de andra "storlagen" att slåss på två fronter. Varken rent fysiskt eller mentalt.

Nåväl - äntligen helg. Skål Calcio-vänner!
2013-02-16, 12:25
Medlem
Vidare på Is Arena-soppan då. Nu verkar det som att dom ska riva skiten
http://www.football-italia.net/30830/arenas-be-torn-down
2013-02-16, 15:10
Medlem
Calciohelg!

Fru och dotter bortresta på spa & shopping-helg, medan jag och lillgrabben koncentrerar oss på Calcio. Lunch; Oliver med fetaost, Salami Barolo, Pecorino Sardo samt några spareribs. Peroni respektive Coca Cola.

Till detta avnjuts inspelade Inter mot Fiorentina i sann Vivoli-anda. Bra match där Coutinho och Milito glänste som fan. Tillsammans med Cassano såklart… Il tridente imponerade framförallt i första halvlek.

Citat:
Ursprungligen postat av Arachnid
Vidare på Is Arena-soppan då. Nu verkar det som att dom ska riva skiten
http://www.football-italia.net/30830/arenas-be-torn-down
Får skilja på det sportsliga och allt annat. Allt annat kan innefatta den politiska och personliga maktkampen mellan Cagliaris borgmästare och Cagliaris president, samt att Cagliari kan anses vara minst lika gammalt som Rom, dvs det är svårt som fan att bygga nytt där. Dessutom ligger det vackert och har ett spännande djurliv vilket gör att det finns ytterligare en mängd hänsyn som måste beaktas. Cellino försökte komma runt alla tillstånd genom att använda en befintlig liten arena och sätta dit ”tillfälliga och flyttbara” läktare…

Som sagt så flyttar han hemmaarenan från staden Cagliari till Quartu, där borgmästaren inte är fientligt inställd. Dock är myndigheterna för polis och miljö gemensamma, vilket gör att de med alla medel försöker sabotera för Cellino och klubben.

Prefektens försök att stoppa spel på arenan genom att polisen inte kan garantera säkerheten visade sig vara nonsens och inte i överensstämmelse med lagen. Därför försöker man på andra sätt. Inte alls omöjligt att de lyckas. Inte minste eftersom Cellino säkert försökt böja lagen till klubbens förmån.

Men att andra klubbar försöker utnyttja detta till att vinna sportsliga fördelar är det jag har reagerat mot. En enorm skillnad mellan hur Roma och Milan hanterade situationen. En situation som de såklart var fullt medvetna om.

De som följt mina inlägg kan faktiskt anse sig vara bättre informerade om situationen än de flesta i Italien, och har en kunskap om situationen som såklart vida överstiger de svenska journalister som följer calcio. Jag läser lokaltidningar och snickesnackar hyfsat regelbundet med personer på plats.

*

Nu följer Milan mot Inter. Spännande!
2013-02-17, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
…
Ballardini har uträttat underverk förr.

Kom till Cagliari i januari 2008. Cagliari hade då efter halva säsongen dvs 19 omgångar, 10 poäng. 10 jävla usla poäng! Allt hopp var egentligen ute, men…

Med Ballardini, som placerade Cossu som trequartista, så tog Cagliari 32 poäng på de avslutande 19 matcherna och med sammanlagt 42 poäng klarade man la Salvezza med god marginal. Och Ballardini är för evigt en hjälte…

(Som en parantes så tog Inter, som erövrade lo Scudetto, 36 poäng på de avslutande 19 matcherna.)

Ballardini ersattes sedan av Allegri som fick en mardrömsstart med sitt nya lag. Fem raka förluster. Men Cellino trodde på honom, och det belönades genom att Cagliari hamnade på övre halvan av sluttabellen.

På ett liknande vis var det nu i Milan. Ett ”nytt” lag utan sina största stjärnor skulle spelas samman och ändra sitt sätt att spela. Milan hade 15 poäng efter 13 matcher. Man låg tolva i tabellen, och 12 poäng upp till laget på fjärdeplats.

Nu 8 omgångar senare har man 34 poäng och 5 poäng upp till laget på fjärdeplats.

Vill bara göra en kort kommentar till mitt inlägg från 2013-01-20.

Fyra svåra motståndare senare. Juventus, Lazio, Parma och Udinese. Så har Ballardinis Genoa ännu inte förlorat och tagit åtta poäng. Nu fyra poäng ner till nedflyttningsplats.

Och Allegris Milan fortsätter sin klättring. Nu på tredjeplats, dock har Lazio match imorgon.

Naturligtvis borde Pulga & Lopez nämnas i sammanhanget, men jag väljer att inte tjata mer om Cagliari.

En härlig Calciohelg. Jag har ju överdrivet något eftersom jag tillsammans med min son dessutom har sett några inspelade matcher. Inte minst har jag sett Intermatcher. Först segermatchen mot Fiorentina där de spelade bländande anfallsfotboll i framförallt första halvlek, sedan segermatchen mot Milan där de spelade tämligen uselt men trots spelmässigt underläge lyckades få med sig tre poäng. Och nu ikväll då de blev fullständigt överkörda och utlirade av Fiorentina. En klart nedåtgående trend, tur att de inte spelar fler matcher denna helg…

Totti och Jovetic! Ja också Sau såklart…

Årets fotbollsresa bokades redan i julas. Fiorentina mot Roma i början av maj. Florens, vårväder, Totti och Jovetic… Var först lite besviken att missa Zeman, men…

PS

Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Cagliari efter vinsten i Pescara:
https://pbs.twimg.com/media/BDUWkdaCAAE0VG3.jpg:large

"Presidente sempre presente".
…
http://www.resport.it/Contenuti/Cache/striscione_Cellino_Contenuti_Notizie_105399_300_66 0_3_7_24_89_86.jpg

http://ms1.iol.it/img_news/4/4/2/24707244.jpg

Senast redigerad av Brille68 2013-02-17 kl. 22:39.
2013-02-17, 23:47
Medlem
Ryktena går om att Inter ska anställa Zdenek Zeman som sakkunnig person inom defensiven.
2013-02-18, 00:31
Medlem
slipperyBalloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Beklämmande med Napoli som flera nämnt, jag vet inte vad det är (har inte full koll på deras truppbredd) men känslan är verkligen att man inte klarar av likt de andra "storlagen" att slåss på två fronter. Varken rent fysiskt eller mentalt.

Nåväl - äntligen helg. Skål Calcio-vänner!
Som Napolisupporter måste jag hålla med, truppen är inte tillräckligt bred gällande kvalité för att klara av att prestera på topp på två fronter, precis som du säger. Förra året när vi gick bra i CL ett tag så kunde vi inte hänga med hela vägen i toppstriden i ligan och missade CL-spel detta året, nu när vi går bra i ligan hänger vi inte riktigt med i EL. Det problemet har väl alla lag mer eller mindre i och för sig, men med Napoli är det extra tydligt.

Skål ändå!
2013-02-18, 17:23
Medlem
Vackert foto:
http://images2.gazzettaobjects.it/Media/Foto/2013/02/18/Premiazi--473x264.JPG?v=20130218144708

Flankera dem med Allegri och kanske Guidolin, så tror jag att vi fått med de stora i Serie A... Nej Snillet, Montella är nära men ännu inte riktigt där.
2013-02-18, 17:58
Medlem
Jag skrev ett kort inlägg om den framtida tränarsituationen i Roma på ett internationellt forum, tänkte delge det med er svenska calciofantaster och höra vad ni (som är intresserade) tycker;

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in