Resultat: .
0%
röster
2012-08-24, 16:35
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Mystiskt att man lånar ut en av sina mest stabila spelare, åtminstone på förhand. Såg att man hade fått in Tzorvas i utbyte mot Von Bergen också. Satsar Preziosi på Serie B?

Själv gillar jag inte alls en eventuell Kaká-värvning. Visst ligger det ett stort nostalgiskt värde i det hela men hur bra är han egentligen idag och kan han hålla sig skadefri? Jag vill minnas att han har haft en hel del problem med skador de senaste åren, para detta med att han troligen blir högavlönad och är över 30 så ser jag inte riktigt meningen med detta. Känns som ett steg fram, och två bakåt.

Dzeko ser jag som osannolikt att City släpper så här sent i och med Agüeros skada. Men jag är också tveksam till Llorente i Serie A av precis samma anledningar som du.

Självklart finns det mycket tvivelaktigt kring en värvning av Kaká, har själv tidigare påpekat att Milan hellre bör försöka satsa på Gaston Ramirez eller Hernanes, men nu är ju läget som det är och då är nog Kaká det bästa som Milan kan få in. Kaká är oavsett ålder mer kreativ och skicklig än övriga alternativ Milan förfogar över (som trequartista då). Det är sant att City mår bra av att ha sådana alternativ som Dzeko då Agüero är skadad, fast det är väl bara i typ tre veckor han är borta? Tror ändå att han lockas mer av en förmodad säker startplats i ett satsande Juventus , dessutom har han flera gånger hintat om framtida spel i Italien.

Nåväl, vi får se hur det blir!
2012-08-24, 16:54
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Självklart finns det mycket tvivelaktigt kring en värvning av Kaká, har själv tidigare påpekat att Milan hellre bör försöka satsa på Gaston Ramirez eller Hernanes, men nu är ju läget som det är och då är nog Kaká det bästa som Milan kan få in. Kaká är oavsett ålder mer kreativ och skicklig än övriga alternativ Milan förfogar över (som trequartista då). Det är sant att City mår bra av att ha sådana alternativ som Dzeko då Agüero är skadad, fast det är väl bara i typ tre veckor han är borta? Tror ändå att han lockas mer av en förmodad säker startplats i ett satsande Juventus , dessutom har han flera gånger hintat om framtida spel i Italien.

Nåväl, vi får se hur det blir!

Hade också hoppats på just Hernanes/Ramirez eller Strootman/Lodi, men eftersom att ingen av dessa spelare kan komma gratis eller via gratis lån med köpoption så låter B&G bli. Det går ju sjävklart inte att utöva affärer på detta sätt.
2012-08-24, 17:04
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Whistleblowers brukar oftast vara ensamma av förklarliga skäl.

€5m för ett 17årigt primavera-projekt (anfallare förstås), slös på pengar. Önskar att dom bara köpt ut De Jong nu från city för €8-9m, fan om dom klantar till den dealen.

Ja, prioriteringarna ligger som vanligt på Berlusconis önskan om champagne-fotboll. Att köpa in anfallare när det klart och tydligt behövs mer förstärkning bakåt är ju vansinne. Jag förstår om Allegri är frustrerad.
2012-08-24, 17:19
Medlem
På söndag sänds Serie A på 3 olika sportkanaler. Så vill ni se Serie A måste ni skaffa Canal + paketet också....
2012-08-24, 17:35
Medlem
Sokans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
På söndag sänds Serie A på 3 olika sportkanaler. Så vill ni se Serie A måste ni skaffa Canal + paketet också....

Fan jag som skaffade deras nya kanal 100% för att få se roma och vafan lägger dem den i canal + så får jag spader

hahahhahahha dom la den i anal + jävla skit
2012-08-24, 17:42
Medlem
il-gol-fantasmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl

Just det som e så jävla jobbigt. Det är inte bara att fixa en grej för att kunna vara säker att man får se den fotbollen man vill, utan man ska skaffa x- antal saker vilket stör mig och gör det jävligt dyrt. Blir mycket streamande i år känns det som. Såhär fungerar det exempelvis inte på viasat eller Canal + La liga sändningar...

och Ekvall och company blir förvånade eftersom tittare lackar... det är ju så utstuderat att man bara vill suga så mycket pengar som möjligt. Skulle bli mycket förvånad om det blir några kvalitetssändningar med hyfsade uppsnack i studio och lite små reportage osv, något man vill ha om man ska pröjsa upp i a la viasat (även om deras studio inte är mycket att hänga på penisroten). Vad hamnar notan på cirkus?
2012-08-24, 18:15
Medlem
Tänk så lite som hänt. Trots att det är en fullständigt annan värld.

Jag har tidigare beskrivit hur mina föräldrar skaffade parabol under tidigt 1980-tal, trots att Maj Britt Theorin & co naturligtvis ville förbjuda detta försök att undvika monopolet.

Jag sitter fortfarande med en parabol där jag gratis kan se bl a Rai och en massa andra italienska kanaler. Vilket gör att kringsnacket sedan länge är säkrat. (Det var min son som introducerade mig till Club Calcio… )

Matcherna tänker jag denna säsong ta via stream direkt till TVn. Får se vilken kvalitet jag lyckas finna. Vill helst hålla mig borta från Bonniers jävla cirkuskonster…

Det är många år sedan jag sa upp mina tidningsprenumerationer och slutade se på TV. Har vare sig tid eller lust. Jag ser Calcio...
Senast redigerad av Brille68 2012-08-24 kl. 18:17.
2012-08-24, 19:50
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Det klippet gav ju inte mycket klarhet i alla fall. Bara en upprörd Conte som håller låda.
Tycker det är bra att FIGC statuerar ett exempel. Ingen vill höra om sån här skit i fortsättningen. Av vad jag förstått så får han fortfarande träna laget, men bara inte under matcherna. Inte så farligt ju.
Är du seriös? Tycker du att det är viktigt att statuera ett exempel på bekostnad av en potentiellt (eller rättare sagt alldeles uppenbart) oskyldig hårt arbetande yrkesman som får sitt rykte fördärvat för all framtid? Tänk efter riktigt noga innan du svarar och gå gärna igenom de icke existerande bevisen innan.
2012-08-24, 20:17
Medlem
Jag kan absolut förstå BonhommeDeNeiges upprördhet, men jag tror inte att det uppfattas som att hans rykte fördärvats pga detta. Montella gick ut med stöd idag, medan Zeman tidigare tyckte att straffet var för lindrigt.

Att Juventus återtagit sin position ekonomiskt och sportsligt är kontroversiellt, och det är Conte som just nu till stor del står för Stilo Juve. Det var han som gav Del Piero bindeln och det var han som tog den ifrån honom. Conte är kontroversiell. Uppdelning i för och emot har möjligen blivit skarpare, men den hade funnits där oavsett.

Imorgon rivstartar Serie A. Fiorentina mot Udinese är en toppmatch. Jag är jävligt nyfiken på Fiorentina, som jag tror kommer att göra en riktigt bra säsong. En nystart som kommer att ge resultat på lång sikt. Udinese har som vanligt ett delvis nytt lag att spela ihop, men deras säsong har redan börjat pga CL-kvalet. Två lag som har något att bevisa…
2012-08-24, 21:42
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Är du seriös? Tycker du att det är viktigt att statuera ett exempel på bekostnad av en potentiellt (eller rättare sagt alldeles uppenbart) oskyldig hårt arbetande yrkesman som får sitt rykte fördärvat för all framtid? Tänk efter riktigt noga innan du svarar och gå gärna igenom de icke existerande bevisen innan.

Absolut, det får räcka med skandaler nu. Bara ryktena/löpsedlarna i sig förstör hela ligans varumärke.
Contes egna rykte är väl bättre nu än någonsin efter Juventus perfekta säsong/ligavinst, han har ingenting att oroa sig för. Försök se det rationellt nu.
2012-08-24, 21:56
Medlem
Citat:
Absolut, det får räcka med skandaler nu. Bara ryktena/löpsedlarna i sig förstör hela ligans varumärke.
Contes egna rykte är väl bättre nu än någonsin efter Juventus perfekta säsong/ligavinst, han har ingenting att oroa sig för. Försök se det rationellt nu.
Är alldeles för dåligt insatt i det hela för att egentligen yttra mig, men det du säger låter ju befängt. Man ska "sätta dit" någon bara för att statuera exempel, oberoende om personen de facto är skyldig eller ej? Då kan du lika gärna haffa Agda, 85, och sätta dit henne för plagiat då hennes väninna anser att Agdas nystickade kofta är skrämmande lik den som hänger i skyltfönstret på Gittes Garn.
2012-08-25, 00:36
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Det är just det, Contes rykte var på topp och han höll på att utvecklas till Italiens nästa stora tränarnamn.

Detta rykte är intakt för oss som satt oss in i detaljerna och som vet hur saker och ting ligger till. Problemet är att människan är av naturen lat och orkar inte konsumera annat än det som serveras i den oseriösa median. Du var själv inne och touchade på ett ignorant förhållningssätt till frågan med din "det är rätt att statuera exempel"-kommentar.

Internationellt, t ex här i Sverige, så räcker det med att ett namn ens är indraget i en utredning för att ryktet ska skita sig. Får du dessutom en 10 månaders avstängning så har du ett jävla jobb framför dig för att återupprätta ditt anseende hos den breda massan.

Det räcker att gå in på ab:s kommentarsfält så kan man läsa 80% "nu e dom igång igen, dom däringa italienarna! dom bara fuskar och rakar benen". Jag är väldigt ledsen att behöva säga det, men majoriteten räknas, och det ser likadant ut på t ex goal.com där läsare från hela världen kommenterar. Människor är inte förmögna att sätta sig in i fall de tvunget ska ha en åsikt om.

Detta resulterar i förlängningen till att även bilden av klubben Juventus blir att det är turbulent. Vilken toppspelare vill komma till ett lag utan tränare? Därav har man haft problem att landa en top player i sommar, trots att laget och klubben efter scudetton hade bättre förutsättningar än på 6-7 år. Van Persie-ryktena var hetare och hetare för varje dag, tills bomben briserade. Efter att Conte blev indragen så har man inte hört ett skit om någon Van Persie och mycket riktigt så gick han till United istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in