Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Ska se om jag kan göra det enklare annars får du väl helt enkelt be någon som kan eller betala för programmet, även om vi lever i fildelningseran så gäller det att man kan fildela men jag gör ett försök...anv. mig av samma som innan, fet text är mina förklaringar och översättningar.
Vill ge en brasklapp genom att säga att jag själv inte har gjort detta utan har bara "översatt och förklarat" vad det står i guiden...Förstår du inte nu så får du fan betala 30 dollar för programmet...Lycka till
Tack för din beskrivning och hjälp, allt gick bra, det gäller att inte stressa igenom en installation.
Programmet tycks inte ens behöva vara på för att verka. Network Monitorn kör i bakgrunden så det är smidigt. Program som Voddler och Spotify, mitt mobila bredband osv, valde jag Forever, Any Connection och Allow, då borde ingen ny fråga gällande dessa program dyka upp. De förinställda programmen i Mac OS X hade redan Allow på sig, förinställda regler.
Hade bara några funderingar:
1. Host-filen som nämns hela tiden - finns det bara en av den? Har fått för mig att det finns flera host-filer, men så tycks inte vara fallet.
2. När jag skriver in rader som "127.0.0.1 obdev.at" i Host-filen, spelar det nån roll Var i textfilen man skriver raden?
3. Den där original host-filen som du sa att man kunde kopiera, för säkerhetsskull, och lägga i en egen mapp på skrivbordet så länge, är det lugnt att ta bort den nu?
Åter igen, tack för hjälpen!