2010-07-05, 04:02
Bannlyst
Den där Johan Lindberg verkar vara ett mindre mysterium, faktiskt.
Citera
2010-07-05, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smunk
Vad jag vet så är hans far med i det serbiska brödraskapet. Bor inte i Helsingborg sedan länge men lär komma ner med "familjen" för att ta reda på vem det var som valde att göra sitt livs största misstag genom att puckla på hans son.

R.I.P Ivane

Låter intressant.
Vad heter pappan då?
Kan nog bli spännande händelser i Helsingborg framöver.
Bor inte i Stockholmstrakten väl?
Citera
2010-07-05, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eddy23
han skrev att ivan blev 34.

Ja, men det är fel, Ivan blev 30 år. Född 1980.
Citera
2010-07-05, 10:01
Medlem
eddy23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tff
Ja, men det är fel, Ivan blev 30 år. Född 1980.

jo jag förstod det.
Citera
2010-07-05, 13:19
Medlem
Citat:
Vad jag vet så är hans far med i det serbiska brödraskapet. Bor inte i Helsingborg sedan länge men lär komma ner med "familjen" för att ta reda på vem det var som valde att göra sitt livs största misstag genom att puckla på hans son.

R.I.P Ivane

Då får han åka till Göteborgstrakten, för det är där Chiko kommer ifrån...
Å andra sidan, är han med i det brödraskapet, så lär det bli repressalier per automatik för Chiko när han kommer till kåken...

Och ja, den där Johan verkar ingen veta vem är...vilket är väldigt märkligt i en stad som denna...
Citera
2010-07-05, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottskod
Låter intressant.
Vad heter pappan då?
Kan nog bli spännande händelser i Helsingborg framöver.
Bor inte i Stockholmstrakten väl?

Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Då får han åka till Göteborgstrakten, för det är där Chiko kommer ifrån...
Å andra sidan, är han med i det brödraskapet, så lär det bli repressalier per automatik för Chiko när han kommer till kåken...

Och ja, den där Johan verkar ingen veta vem är...vilket är väldigt märkligt i en stad som denna...

Pappan's smeknamn är en grönsak pga han höll på med grönsaksodlingar i växthus när han bodde i Helsingborg för många år sen. De flesta äldre juggarna (speciellt serber) från Helsingborg vet vem hans far är. Ingen kille man direkt vill komma i bråk med eftersom de flesta vet vilka han känner/umgås med och vad han är kapabel till.

Vad jag vet så är det i Stockholm han håller igång i men det lär inte ta en så lång tid till han kommer ner till Helsingborg ifall han redan inte är här.

Detta kommer ej sluta bra för de inblandade. Men men..
Citera
2010-07-05, 14:57
Medlem
Citat:
Vad jag vet så är det i Stockholm han håller igång i men det lär inte ta en så lång tid till han kommer ner till Helsingborg ifall han redan inte är här.

Jag var nog lite otydlg - Då Chiko kommer från Göteborgstrakten, så kommer sannolikt evt familjerelaterade bråk att hållas där.

Men, och nu är jag INTE hundra, så är där klara indikationer att Ivan och Chiko umgicks med olika gäng i Hbg, som bägge innefattade olika huligan-celler...och i åtminstone den ena är vreden blossande...och det är aldrig bra - för någon...
Citera
2010-07-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Jag var nog lite otydlg - Då Chiko kommer från Göteborgstrakten, så kommer sannolikt evt familjerelaterade bråk att hållas där.

Men, och nu är jag INTE hundra, så är där klara indikationer att Ivan och Chiko umgicks med olika gäng i Hbg, som bägge innefattade olika huligan-celler...och i åtminstone den ena är vreden blossande...och det är aldrig bra - för någon...

Du var absolut inte otydlig, jag råkade dubbelcitera dig och killen jag egentligen skulle citera My bad.
Citera
2010-07-05, 20:30
Medlem
Citat:
Pappan's smeknamn är en grönsak pga han höll på med grönsaksodlingar i växthus när han bodde i Helsingborg för många år sen. De flesta äldre juggarna (speciellt serber) från Helsingborg vet vem hans far är. Ingen kille man direkt vill komma i bråk med eftersom de flesta vet vilka han känner/umgås med och vad han är kapabel till.

Jamen... komigen med grönsaken då. Grönsaksodlig? Var? Inte Ljusekulla väl?
Där har väl varit ett antal olika ägare de 10 senaste åren. Hur ser grönsaken ut, om du inte vågar säga det?
Citera
2010-07-06, 08:23
Medlem
SPOOKYBO111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottskod
Jamen... komigen med grönsaken då. Grönsaksodlig? Var? Inte Ljusekulla väl?
Där har väl varit ett antal olika ägare de 10 senaste åren. Hur ser grönsaken ut, om du inte vågar säga det?

jag gissar på kålrot :P
Citera
2010-07-08, 23:31
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Intressant. Kan du inte fråga din kompis Brian om han vet mer?

Tack för visat intresse. Jag ska kolla upp saken.
Citera
2010-07-10, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krille16
Ivan spinkovich och fete Elvis, vilket par de var på 90 talet. Den ena vägde 50 kg och den andra 150kg- Det var en ganska kul syn faktiskt i början på hans kriminella bana.
Ivan var inte guds bästa barn och att han blev över 30(34 år) bast är en bedrift bara det.
Jag ska inte basunera ut för mycket men what goes around comes around. Ingen dissning av honom är menat från min sida. Detta kommer leda till hämnd, garanterat. Öga för öga, tand för tand, cirkeln tar aldrig slut
RIP Ivan

Jovisst minns man dessa, men var det inte en ivan från helsingborg som blev skjuten i malmö för ett par år sen?
har för mig att han skulle lämna tillbaka videofilmer när han blev skjuten på gatan jag såg det på Efterlyst på TV3, jag var helt säker på att det var just "Ivan spinkovich" men jag måste ha fått fel info.
Det var ju ett gäng hjärndöda från drottninghög som höll ihop med just elvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in