Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-24, 23:47
Medlem
kridan_pyros avatar
Hejsan, min hårddisk har helt fuckat.
Allt började med att jag instralerade om datorn till XP men jag hade dvd spelaren utanför datorn så efter ungerär halva instalationen så blev skivan repad och jag kunde inte fullfölja instalationen, så sedan försökte jag instalera om datorn till windows 2000.. men eftersom min hårddisk är på 500gb så fick jag göra en partition på 80gb, jag instalerade bara 2000 för att få styr på datorn eftersom den var helt konstig, så sen efter att jag hade 2000 på datorn ...drömde jag att jag laddade ner windows 7 och instalerade det men när jag skulle instalera windows 7 kom det upp en error code som betydde att det var fel på partion eller hårdisk. och nu är jag ungefär där.
Finns det nån som kan hjälpa mig?

Ursäkta om det är lulligt och felstavat men jag är riktigt stressad!
Snälla nån hjälp jag ska ge all info ni ber om snälla HJÄLP!
Citera
2010-06-25, 01:01
Medlem
Lypes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kridan_pyro
Allt började med att jag instralerade om datorn till XP men jag hade dvd spelaren utanför datorn så efter ungerär halva instalationen så blev skivan repad och jag kunde inte fullfölja instalationen, så sedan försökte jag instalera om datorn till windows 2000.. men eftersom min hårddisk är på 500gb så fick jag göra en partition på 80gb, jag instalerade bara 2000 för att få styr på datorn eftersom den var helt konstig, så sen efter att jag hade 2000 på datorn ...drömde jag att jag laddade ner windows 7 och instalerade det men när jag skulle instalera windows 7 kom det upp en error code som betydde att det var fel på partion eller hårdisk. och nu är jag ungefär där.

Drömde.. wtf? Jag tror du får förklara lite bättre om du förväntar dig några svar.
Dessutom ska tråden ligga här i Data & teknologi -> Datoranvändning - Windows.
Citera
2010-06-25, 01:05
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kridan_pyro

du får gärna omformulera ditt inlägg.
Citera
2010-06-25, 11:57
Medlem
kridan_pyros avatar
summan av kardemumman är att det antagligen är fel på hårddisken eftersom när jag försöker instalera windows 7 så kommer det upp ett felmedelande som i de hela säger att det är fel på hårddisken eller nån av partitionerna så det kan inte instaleras.
Allt detta började när min windows xp skiva blev repad mitt under instalationen då cd spelaren va utanför datan och blev skakad.
Sedan instalerade jag windows 2000 som gjorde 3 partitioner en på 80gb, en på 360gb och en på 100mb och det konstiga var att där var 2 o formaterade partitioner som lixom inte gick att sätta ihop som dom var innan så dom blir 445gb totalt och inte 80 + 365 och det gick inte att formatera partitionen på 365 gb utan bara den på 80 gb så jag gjorde det, och nu har jag windows 7 men bara med en hårddisk på 80gb som igentligen är på ca 500gb.
Och jag kan inte instalera om windows 7 eftersom jag får det tidigare nämnda felmedelandet.
Citera
2010-06-25, 19:30
Medlem
RollerBoySEs avatar
Hårdvara -> Windows

/Mod
Citera
2010-06-25, 20:01
Medlem
Starta datorn från en Windows CD/DVD skiva.
Ta bort ALLA partitioner på Hårddisken och skapa ny.
Fortsätt installera.
Citera
2010-06-25, 21:05
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Starta datorn från en Windows CD/DVD skiva.
Ta bort ALLA partitioner på Hårddisken och skapa ny.
Fortsätt installera.
+1. En utmärkt lösning i all sin enkelhet.
Citera
2010-06-26, 00:00
Medlem
kridan_pyros avatar
Just det som inte går.
Nu fick jag igång cd spelaren så jag testade instalera om med windows vista.. bara för att ta bort partitionerna men det gick inte att radera den på 80gb och system partitionen på 100mb och den opartitionerade utrymmet gick inte att göra till en partition då det var nåt fel mins inte exakt vad det stog. Men eftersom dustinhome har super rea nu ska jag köpa en ny HDD på 1tb för 600kr så borde det fixa sig
Citera
2010-06-26, 00:19
Medlem
mickelinds avatar
Ja lycka till då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in