Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-06-24, 18:43
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Din dator har mer RAM, dessutom är den kanske stationär, och inte bärbar som min. När µtorent laddar ned i mer än 200-300kb/s blir det "DISK OVERLOAD 100%" vilket tyder på att hårddisken är väldigt långsam, och swappandet blir outhärdligt. Stationära datorer hade mycket snabbare diskar på den tiden.
Ok. Men är din laptop från 1998? Min stationära är det. Och sen tycker jag inte att det ska vara så himmelsvid skillnad på 160 (konstig konfiguration) och 192 i ram.

Om du menar att jag har mer ram än TS. Det är korrekt. Men jag postade en länk till en sida med bra och billiga PC-100/133 minnen. För övrigt är sidan en guldgruva för den som är på jakt efter äldre datorkomponenter.

Men är det inte lika bra att lägga ner det här nu. Vi kan väl komma överens om att vi inte är överens.
Senast redigerad av mickelind 2010-06-24 kl. 18:52.
Citera
2010-06-24, 21:07
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickelind
Ok. Men är din laptop från 1998? Min stationära är det. Och sen tycker jag inte att det ska vara så himmelsvid skillnad på 160 (konstig konfiguration) och 192 i ram.

Om du menar att jag har mer ram än TS. Det är korrekt. Men jag postade en länk till en sida med bra och billiga PC-100/133 minnen. För övrigt är sidan en guldgruva för den som är på jakt efter äldre datorkomponenter.

Men är det inte lika bra att lägga ner det här nu. Vi kan väl komma överens om att vi inte är överens.

Det stämmer. Utan att veta exakt vilka komponenter det är kan man inte avgöra något. Vi är i alla fall överens om att om TS vill köra XP på den datorn skulle lite mer RAM verkligen inte skada.

För övrigt är den udda konfigurationen vad jag vet 32mb RAM integrerat på moderkortet (?) och en 128mb sticka. 128 + 32 = 160...
Citera
2010-06-25, 10:05
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
För övrigt är den udda konfigurationen vad jag vet 32mb RAM integrerat på moderkortet (?) och en 128mb sticka. 128 + 32 = 160...
Ahhh. Så klart. Dumt av mig. Sorry.
Citera
2010-06-25, 10:37
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Windows XP med 160mb RAM och en Pentium III på 800mhz är i princip oanvändbart. Det går mycket bättre med Micro XP, men när man slängt in antivirus + brandvägg så sjunker prestandan åt helvete igen. En ren MicroXP installation använder cirka 40mb RAM. Det blir mer efter att drivrutiner har installerats.

På en sådan dator skulle jag personligen rekommendera något Linux, t.ex Puppy. På en sådan dator är det inte ens säkert att XP drivrutiner finns.

https://thepiratebay.org/torrent/4254053/MicroXP_v0.82_-_eXPerience

http://puppylinux.org/main/index.php?file=Overview%20and%20Getting%20Started. htm
Så "Micro Xp" är inte Windows Xp?
Citera
2010-06-25, 11:57
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Så "Micro Xp" är inte Windows Xp?
Vem har påstått att det inte är det?
Citera
2010-06-25, 13:53
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickelind
Vem har påstått att det inte är det?
Kan du inte läsa?
Citat:
Windows XP med 160mb RAM och en Pentium III på 800mhz är i princip oanvändbart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in