Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-21, 11:57
Medlem
Jo ska beskriva mitt problem så gott jag kan. Jag satt och spelade lite spel å plötsligt så märkte jag att jag inte kunde klicka på något med musen, utan jag klickade men inget hände, dock funkade tangenterna som de skulle, alla keybinds osv (spelade wow förövrigt och har alldrig haft detta problem under 2år med denna dator). Så jag minimerade till skrivbordet och märkte att jag inte kunde klicka på något där heller. Det enda sättet att få tillbaka klickfunktionen med musen var att ta Ctrl+alt+del så man kommer till visa menyn, den va seg som fan när jag väl kom dit men kunde efter 10sec klicka på något av valen i den menyn och sen funkar musen som den ska igen, men det kommer tillbaka till och från och jag vet inte hur jag ska få tillbaka det som det va förr? Jag har startat om datorn och samma problem kvarstår.

tacksam för hjälp!
Citera
2010-06-21, 12:22
Medlem
hasenfrasens avatar
Vad säger Antimalware om din dators hälsa?
Citera
2010-06-21, 12:38
Medlem
har inte kollat, bör jag tanka det programmet och söka igenom? kör med nod32 annars
Citera
2010-06-21, 12:51
Medlem
rojass avatar
Har du många bakgrundsprogram som körs?Prova med
start>alla program>tillbehör>systemverktyg.Kör diskrensning och diskdefragamenteringen.
Citera
2010-06-21, 15:59
Medlem
Det visade sig vara ett csrss.exe virus som jävlas med mig, hur får jag bort skiten`?
Citera
2010-06-21, 17:27
Medlem
ok de va nog inte csrss.exe heller....... men datorn låser sig fortfarande och jag formaterade om datorn helt och problemet kvarstår... någon som vet?
Citera
2010-06-21, 19:33
Medlem
Ok jag behöver verkligen fixa detta problemet, så jag postar igen och försöker beskriva mitt problem nogare!

Ibland så låser sig musen eller något, vet inte vad som låser sig men jag kan inte klicka och få något att bli markerat , den fortsätter som jag inte klickade på något. Så jag tänkte posta en bild som ett exempel. http://i50.tinypic.com/i4msev.jpg

tex jag märker att musen inte funkar som den ska när jag spelar wow, då minimerar jag och inget funkar som det ska i windows heller, jag försöker markera och flytta eller kryssa ner skype fönstret men musen reagerar som inget vore där. samma sak om jag tex ska klicka på snabbmenyn längst ner till vänster. Så det jag gör för att få skiten att funka igen för ett litet litet tag i alla fall är att ta CTRL + ALT + DELETE! och där är det också så att man inte kan klicka på knapparna, men klickar jag engång på en knapp (även om det inte går) så funkar det att klicka 2a gången, så då kan jag börja använda windows igen etc. Men detta problem kommer tillbaka näst intill lika snabbt som jag fixat det. DET ÄR INTE VIRUS! tror jag inte, jag installerade nämligen om datorn för att se om jag fick bort problemet men det kom tillbaka även i windows7 och jag körde med vista förut innan jag installerade om datorn. Detta problemet kom förövrigt när jag satt och spelade wow för 2 dagar sedan och jag fick dissconnect men för att påskynda processen så tog jag ALT+F4 på wow fönstret. När jag sedan loggade in så märkte jag det problemet för första gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in