2010-07-17, 07:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
(det finns ett till fall med en försvunnen kvinna i Motala, en 22-årig somalisk kvinna, men där är huvudspåret att hon försvunnit till sitt hemland).

Jag har gått i skolan med denna tjej och vi hade bra kontakt då. Väldigt trevlig tjej som anpassade sig lätt till Sverige. Hon blev tvingad av sin släkt att gifta sig med en, men vägrade och flydde till sitt hemland. som för övrigt är Arabien. Hon är alltså inte somalisk. Nu ska hon vara gift med en kille hon trivs väldigt bra med. Är väldigt tacksam att jag väldigt sällan av någon konstig anledning tänker på denna händelse.

Kanske läge för mig att gå till Polisen och underlätta deras spår om att det inte är mord?
Citera
2010-07-17, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keppek
Står "Anropsstyrd trafik" bredvid, var exakt betyder det?

Turerna går enbart om folk har ringt innan och bokat. Kan vara ett spår?
Citera
2010-07-27, 23:54
Medlem
Superduperfisks avatar
Jag är väldigt nära bekant med hotellägaren till hotellet där schweizaren bodde. Såhär har jag hört det: Schweizaren var på en golf-resa, han och hans vänner skulle på morgonen åka iväg till någon golfbana eller nått. Dom skulle vänta på honom medans han gick upp mot stan för att ta ut pengar på bankomaten. Sen när han inte kom tillbaka så hade hans vänner åkt utan honom utan att höra av sig (väldigt skumt). Det var senare efter 2 dagar som vännerna anmälde försvinnandet till receptionen som i sin tur ringde polisen. Min bekante hotellägare, som pratade med vännerna, berättade att dom knappt verkade berörda, överhuvudtaget.
Citera
2010-08-27, 10:27
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Ännu ett mystiskt försvinnande i Motala:

http://mvt.se/nyheter/motala/1.930736-larare-borta-sedan-juni

Jag startade en separat tråd om detta. Tänkte att denna tråd mest handlat om golfturisten från Schweiz, och att fallen knappast har med varandra att göra.

https://www.flashback.org/t1279933
Citera
2010-08-27, 18:04
Medlem
Kid dynamites avatar
Det är lite konstigt att det har varit så många försvinnanden senaste åren i trakterna kring Motala. Jag känner väl inte själv att det finns några uppenbara samband, men de har alla haft en del frågetecken som polisen inte lyckats räta ut. Vad gäller Theo Schnell så måste han ju haft någon form av transport för att ta sig till Karlsby då man knappast går dit av misstag när man är på väg från hamnen till torget. Har det nämnts något om någon sjukdom eller liknande förresten?

Vad gäller Maud som försvann i Godegård så är ju alla rätt övertygade om att Maud blev mördad och att mannen som häktades två gånger är den skyldige. Förvisso kan de andra boende i huset säkerligen vara inblandade på sitt sätt i hanteringen av kroppen. Det hände väldigt mycket konstiga saker i skogarna dagarna efter, bl.a såg några bekanta nåt fordon med de inblandade i på olika random platser på väldigt konstiga tider. Det kan ju kanske förklaras med att de alla är amfetaminister och vid den tiden stal en del prylar i trakterna. Min gissning, ja gissning, är att hon blivit dumpad i en gödselstack eller liknande. Det är iaf ett väldigt bra sätt att göra sig av med kalvar som dött vid födseln och borde således fungera utmärkt även på människor. Tiden före och efter mordet så träffade jag de boende i "Lugnet", som mordplatsen heter, närmast dagligen genom mitt jobb och kan konstatera att de inte kändes helt avslappnade tiden efteråt. Jag varken såg eller hörde själv något förutom när en av männen, inte den häktade, på fyllan utbrast att han "minsann visste nåt som inte snuten visste om Maud". Det känns ju inte som att det här är något som kommer lösas utan det förblir nog en historia om en försvunnen kvinna. Kan även meddela att Lugnet faktiskt har blivit väldigt lugnt. Inga stölder längre och den häktade mannen verkar ha ordnat upp sitt liv ganska skapligt.
Citera
2010-10-03, 23:28
Medlem
co3ras avatar
Kopierar in texten direkt från MVT.

Själv är jag väldigt skeptisk till att han själv skulle orsakat detta :S
Citat:
"Han hade inga skador på kroppen"
Polisen lägger ned utredningen om golfturisten som hittades drunknad i sjön Salstern i somras.

Polisen har nu fått den slutgiltiga obduktionsrapporten från Rättsmedicinalverket. Klart är att den 56-årige turisten från Schweiz drunknade och att ingenting tyder på att någon annan människa orsakat döden.
– Han hade inga skador på kroppen, säger kriminalinspektör Göran Svensson hos Motalapolisen.

Mannen, som besökte Motala för första gången, anmäldes försvunnen av sitt resesällskap den 15 juni. Några dagar senare hittades hans kropp i sjön Salstern norr om Motala.
Hur och varför han hamnade där är en gåta. Det enda som finns är teorier, menar Göran Svensson.
– Han kan ha slängt sig i själv eller fått hjälp. Det kan också ha varit en olyckshändelse. Vi vet inte, säger Göran Svensson.
Citera
2010-10-04, 15:45
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av co3ra
Kopierar in texten direkt från MVT.

Själv är jag väldigt skeptisk till att han själv skulle orsakat detta :S

Jävligt skum story det där. Hans resesällskap borde ha varit inblandade, särskilt om dom bara åkte utan honom, anmälde försvinnandet två dagar (!) efter det hände och att dom knappt verkade berörda enligt den bekante till hotellägaren. Mina erfarenheter från "gruppresor" är förvisso begränsade men visst fan brukar man räkna in folk innan det bär av?
Citera
2010-10-04, 17:20
Medlem
co3ras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jävligt skum story det där. Hans resesällskap borde ha varit inblandade, särskilt om dom bara åkte utan honom, anmälde försvinnandet två dagar (!) efter det hände och att dom knappt verkade berörda enligt den bekante till hotellägaren. Mina erfarenheter från "gruppresor" är förvisso begränsade men visst fan brukar man räkna in folk innan det bär av?
Ja precis som du säger, man kollar väl så alla är med?
Och har man rest iväg ihop så bör man ju ha någon form av nära relation till varandra och då också bli berörd när något sånt här händer?
Tror också på att resesällskapet är inblandat i detta faktiskt...
Citera
2010-10-07, 15:35
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Inläggen om Maud Johansson flyttade till en egen tråd: https://www.flashback.org/t1318859 //Mod
Citera
2020-02-20, 07:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesisdivina
I falllet Håleberget har polisen avskrivit brott. Det var e olycka, vilket alla som varit å platsen inser. Det är inte ett ställe för åldringar med rollator, det är mycket brant och stigen är full med stenar och rötter, och går VÄLDIGT nära kanten av stupet. Fast utsikten är fin när an väl orkat klättra upp.

Således inget brott utan en olycka, och kan därför avföras från diskussionen.

Jag utesluter inte att detta var en olycka, men är självmord helt avskrivit? Det är väl dessa två som är de rimliga teorierna. Håller med att brott är uteslutet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in