2004-07-21, 15:24
Medlem
Mr Radarkontakts avatar
Hörde att Allsång på Skansen var igång på TV:n igår och ville gärna se vilka det var som hade gjort låten..
Det såg ut som ett vanligt band, men det jag la mest märke till var hur stela tjejerna som sjöng var.
Det verkade som att de inte brydde sig över huvud taget. De visade heller inga ansiktsuttryck alls!
Sen såg det ganska tillgjort och onaturligt ut när de stod och klappade tackten..

Nej, usch. Mer inlevelse annars blir det inget av det.

//Mr Radarkontakt
Citera
2004-07-21, 15:39
Medlem
Dom verkar inte vara så jävla smarta, läste en intervju i någon kvällsblaska där dom säger att dom representerar en "ny vänster" och att låten handlar om att man måste ha rätt kläder för att passa in.

Men lyssnar man på låttexten så tolkar ju vilken idiot som helst låttexten till att dom är mobbade och att spelar ingen roll vad dom gör för att passa in, dom är ändå mobbade!
Citera
2004-07-21, 18:43
Medlem
för en gångs skull håller jag med Linda Skugge som i en krönika framförde "ni står för allt jag hatar" och riktar sig mot just R&M
Citera
2004-07-21, 18:58
Medlem
som alla sommarplågor lever tröjlåten sitt eget liv, låten blir liksom större än de som spelar den, iallafall i början
följande brukar ske med sommarplågor: första veckorna, den spelas sporadiskt och man börjar sakta men säkert invaggas i dess förhäxade charm. Det finns en mycket kort men intensiv "peak" där man är övertygad om att det här är det bästa man har hört på länge.
efter en månad är smärtgränsen nådd, och allt går stadigt utför, varje lyssning växer missnöjet mot låten, det kan rentav övergå i milt hatande.

vore jag artist skulle jag bli förkrossad om en av mina låtar skulle bli en sommarplåga, för efter sommaren skulle folk vara helt och hållet utleda på min musik, och jag slut som låtskrivare..namnbyte och förändrad image enda räddningen.

vad hände t ex med de, i grällt färgade frisyrer, sjungande porrflickorna i paradisio? utövar de lapdancing på något skabbigt hak på ibiza?
Dr. Bombay? ... han landsförvisades nog och flydde till Ryssland där han numera är känd som kossackartisten Herr Volodja
Las ketchup?
Citera
2004-07-22, 02:03
Medlem
Unbalanceds avatar
Låten e ingen hit men en låt för sig, varken dålig eller bra .
Lyssnar dock på den då & då - budskapet = människor e ytliga & falska .
Citera
2004-07-22, 02:34
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag har en söndrig Guns N Roses-tröja på mig idag, jag köpte den vid Rockjet i Vasa då det ännu låg i Rewell Center och inte vid Ekgården... Men detta vill ni förstås inte veta...
Citera
2004-07-22, 03:12
Medlem
Unbalanceds avatar
Jag bär, Armani t-shirt, Lee jeans med Diesel bälte & Armani strumpor... eftersom alla antagligen ville veta ....
Citera
2004-07-22, 03:15
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Jag bär, Armani t-shirt, Lee jeans med Diesel bälte & Armani strumpor... eftersom alla antagligen ville veta ....

Men var köpte du din Armani-tröja?? Jag måste få veta!
Citera
2004-07-22, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced

*ser en spännbög framför mig*
Citera
2004-07-22, 14:19
Medlem
Unbalanceds avatar
Hehe, förstod inte riktigt först ditt inlägg Nemesis1 .
Var ganska trött igår, men nu hajjar jag .
Citera
2004-07-23, 18:32
Medlem
consumercunts avatar
nu är det nog dags att gå in och säga som man sagt så många gånger tidigare:

ta musiken för vad det är!

tycker man inte om det. fine by me. tycker man om det. go ahead. värre än så är det inte.

jag tycker inte om det, och det är min åsikt.
Citera
2004-07-23, 18:44
Medlem
PhatCaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
vad hände t ex med de, i grällt färgade frisyrer, sjungande porrflickorna i paradisio? utövar de lapdancing på något skabbigt hak på ibiza?
Dr. Bombay?

Jag har hört rykten om att det är Günter som är Dr. Bombay... Alltså samma person, omgjord till en annan karaktär som säljer. Inte helt otänkbart, för om man tänker efter så är de väldigt lika på de flesta sätt. Båda artisterna relativt anonyma och stora mainstreamstjärnor. Eller va tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in