2004-06-08, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banane
Någon som har några bevis på att det är dom som arrangerar svingersfester?
Nej, det rör sig om två olika par. Originalet har arrangerat swingersfester sedan 70-talet. Popsnörena var sannolikt inte ens födda då.
Citera
2004-06-10, 21:33
Medlem
var och såg dem på Alcazar igår, de har faktiskt många bra låtar. jag tror banne mig att de kan bli nåt stort. väntar nyfiket på deras skiva...
Citera
2004-06-10, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av consumercunt
bor inte "raymond och maria" i kollektiv i göteborg?

Hörde att låten ligger 1:a på Trackslistan. Gruppen bor inte i kollektiv i Göteborg. Dom är ifrån Stockholm.
Citera
2004-06-10, 21:47
Bannlyst
Citat:
dessutom hörs det ingen skillnad på dom båda tjejerna när dom sjunger, så jag anar lite "milli vanilli" över det hela.

dom är systrar. kan bero på det.
Citera
2004-06-10, 21:53
Medlem
Rumpnissens avatar
Citat:

vidrig grupp f.ö. förstår inte att folk orkar med att lyssna på sån här semiintelligent prettotjafs från småflickor som måste visa vad ledsna och egna dom är. fy fan. det här är fan värre än om kent bara skulle vara 14 åriga pandapoppare med skärsår på armarna.

dessutom hörs det ingen skillnad på dom båda tjejerna när dom sjunger, så jag anar lite "milli vanilli" över det hela.

gnäll, gnäll, mutter :mad: :mad: +o( :mad: :mad: , dä va bättre förr, dagens ungdom bara gnäller, och vilken klädsmak/språkbruk/musiksmak dom har sen. +o( :mad: Tacka vet jag Thorleifs. All makt åt Tengil!!!!

Nu har jag också gjort ett konstruktivt och givande inlägg.
Citera
2004-06-11, 00:06
Medlem
hur gamla är dem egentligen?
Citera
2004-06-11, 06:04
Medlem
arneanka1s avatar
Det är en låt som man antingen älskar eller hatar. Och jag hatar den verkligen! Stör mig på hur dem sjunger osv. Sämsta sommarplågan hitills
Citera
2004-06-11, 12:08
Medlem
Diggar normalt inte denna sortens musik, men lite grym är den faktiskt måste jag säga

Och att diskutera huruvida en låt är bra eller inte är det dummaste man egenltigen kan göra. Alla tycker olika, finns inget att hämta i en sån disskusion
Citera
2004-06-11, 12:28
Medlem
Rumpnissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rob08
hur gamla är dem egentligen?
¨

Vet inte om du riktade din kommentar mot mitt inlägg, men om du nu gjorde det: Har du hört talas om sarkasm?
Citera
2004-06-11, 12:53
Medlem
Henkeeee-s avatar
Jag misstänker starkt att "Raymond & Maria" är ett dåligt maskerat försök att göra en svensk "Belle & Sebastian". Någon som haft liknande tankegångar?!
Citera
2004-06-11, 13:23
Medlem
Circle jerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpnissen
Har suttit och toklyssnat på "Raymond och Maria" med låten "Ingen vill veta var du köpt din tröja". Hur skön som helst ...

Har sökt efter en hemsida och eventuell släppt skiva på lite olika ställen men hittar inget. Nån som har någon info om denna grupp?

Synnerligen irriterande låt måste jag säga. Va in på hemsidan för att läsa texten men förstår fan inte vart dom vill komma med den heller...
Är det meningen att det ska vara svårmodigt och gnälligt för 17-åringar som är lätt deprimerade eller försöker dom vara roliga?
Citera
2004-06-11, 17:51
Medlem
Rumpnissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Circle jerk
Synnerligen irriterande låt måste jag säga. Va in på hemsidan för att läsa texten men förstår fan inte vart dom vill komma med den heller...
Är det meningen att det ska vara svårmodigt och gnälligt för 17-åringar som är lätt deprimerade eller försöker dom vara roliga?

Låten är nog ganska öppet för tolkning. Personligen tycker jag att just denna låt handlar om lunken i ett vardagsliv, att även om du så att säga (i samhällets ögon) gjort "det rätta" så infinner sig en känsla av att det ändå inte stämmer.

Sensmoralen kan vara att du inte ska anpassa ditt liv efter samhällsnormen, eller på ett sätt som du tror förväntas av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in