Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-18, 23:23
Medlem
fakirens avatar
Det är så att dom 2 senaste veckorna har datorn låst sig och hakat upp sig på ljudet som just då är igång. Ljuder hackar/knastrar typ, går inte riktigt att beskriva. Gångerna det har hänt är när jag har kollat på Youtube, tabbat ur och in i Counterstrike och när jag har spelat WoW. Igår hände det säkert 15 gånger.

Jag kör Windows 7 (64 bit).

Något mer ni behöver veta för att kunna lista ut mitt problem?
Kanske en crash-log så man kan se vad som orsakade crashen av datorn? Hur får man fram en sån?

Tack på förhand.

(om tråden ligger fel får mod gärna flytta på den)
Citera
2010-06-19, 00:14
Medlem
Doffhausens avatar
Låst sig? Du menar att grafiken stannar upp helt plötsligt?

Vi börjar med basic.

*Starta om datorn, när datorn ska startas, notera pip-sekvenserna som dyker upp (alltså datorburken avger ett pipande ljud).

Notera dessa pipsekvenser, hur många pip, lång kort lång kort osv.

Om du hör mer än ett pip så är det trubbel på gång, då får du gärna berätta vilket moderkort du har.
Citera
2010-06-19, 00:18
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doffhausen
Låst sig? Du menar att grafiken stannar upp helt plötsligt?

Vi börjar med basic.

*Starta om datorn, när datorn ska startas, notera pip-sekvenserna som dyker upp (alltså datorburken avger ett pipande ljud).

Notera dessa pipsekvenser, hur många pip, lång kort lång kort osv.

Om du hör mer än ett pip så är det trubbel på gång, då får du gärna berätta vilket moderkort du har.

Hör inget pip alls. Haha.
Hittade den här tråden.
http://www.sevenforums.com/graphic-cards/65100-random-freezing-crashing-nvidia-geforce-gt-220-a-2.html

Laddar nu ner senaste drivrutinerna till mitt grafikkort. Återkommer om problemet kvarstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in