Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-18, 22:39
Medlem
gandihellfishs avatar
Hej, mitt problem är att jag inte vet hur jag kan använda flera ljudutgångar samtidigt.

Det är så att jag vill lyssna på musik i högtalarna och ha spel i hörlurarna. Det är två olika ljudkort och det har fungerat i windows xp och vista, bara inte i windows 7..

Google hjälpte mig inte alls tyvärr
Citera
2010-06-18, 22:42
Medlem
Gå in i kontrollpanelen och kolla så att dina högtalare och hörlurar är aktiverade.
Högerklicka var som helst på fältet och "show disconnected devices".
Citera
2010-06-19, 21:42
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swagger01
Gå in i kontrollpanelen och kolla så att dina högtalare och hörlurar är aktiverade.
Högerklicka var som helst på fältet och "show disconnected devices".
Aha? Fortfarande, hur väljer jag s/pdif till winamp och plantronics till modern warfare2?
Citera
2010-06-20, 16:18
Medlem
Vad är det för ljudutgångar du använder?
Citera
2010-06-20, 21:17
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swagger01
Vad är det för ljudutgångar du använder?
s/pdif till hemmabio
plaintronics gamecom pro1 headset (usb)

Har alltid fungerat innan.
Citera
2010-06-20, 22:40
Bannlyst
Om du har båda ljudenheterna aktiverade så bör det bara vara att välja uppspelningsenhet i respektive program.
Citera
2010-06-20, 22:47
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedecineMan
Om du har båda ljudenheterna aktiverade så bör det bara vara att välja uppspelningsenhet i respektive program.
Ja det brukar fungera, men det fungerar inte i call of duty så jag är tvungen att ändra i windows, som jag gjorde med windows xp och vista..
Citera
2010-06-20, 23:31
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Du kan justera volymer mm för individuella program om du trycker på högtalaren vid klockan och väljer mixer. Ett sätt att gå runt det hela kan vara att spela upp ljuden på båda samtidigt och helt enkelt muta volymen för det program på den utgång du inte vill använda.
Citera
2010-06-20, 23:55
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Du kan justera volymer mm för individuella program om du trycker på högtalaren vid klockan och väljer mixer. Ett sätt att gå runt det hela kan vara att spela upp ljuden på båda samtidigt och helt enkelt muta volymen för det program på den utgång du inte vill använda.
Det där löste ju absolut ingenting, man skulle kunna säga att windows 7 är för bra. XP och Vista var för dåliga, de klarade inte av att byta output medans ljudet streamade, utan ljudet behölls i den första inställningen och det andra programmet fick ta del av den nya inställningen.

I Windows 7 så är det så "bra" att Windows klarar av att byta outputten medan ljudet streamar.

Detta är ett stort problem för många och m$ måste lösa det, om det inte finns någon annan lösning dvs.
Citera
2010-06-21, 02:09
Medlem
Men är det så här du vill ha det?
Hörlurar (USB?): Call of duty
Högtalare: Musik

Då är det väl bara som jag sa från början, aktivera de 2 enheter.
Om inte det funkar, kolla på ljudkortets egna program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in