Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-17, 20:46
Medlem
Ibland startar windows om automatiskt efter uppdateringar vilket kan leda till problem. Vill att windows aldrig ska kunna startas om utan bekräftelse från min sida. Hur gör jag? Det gäller windows 7.
Citera
2010-06-17, 20:49
Medlem
Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Windows Update\Ändra inställningar
Citera
2010-06-17, 20:53
Bannlyst
1. Click Start -> Run
2. Enter “gpedit.msc”
3. Go to Local Computer Policy -> Computer Configuration -> Administrative Templates -> Windows Components -> Windows Update
4. Double-click on “No auto-restart for scheduled Automatic Update installation”
5. Enable it!
6. Reboot the computer
Citera
2010-06-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedecineMan
1. Click Start -> Run
2. Enter “gpedit.msc”
3. Go to Local Computer Policy -> Computer Configuration -> Administrative Templates -> Windows Components -> Windows Update
4. Double-click on “No auto-restart for scheduled Automatic Update installation”
5. Enable it!
6. Reboot the computer

Får felmeddelande: "Det går inte att hitta filen gpedit.msc. Kontrollera att du uppgav rätt namn och försök igen."
Citera
2010-06-17, 22:35
Medlem
merlin2s avatar
vilken windows har du exakt?
windows xp home, pro
vista home, premium, business osv
osv osv
Citera
2010-06-17, 22:41
Medlem
JHNSs avatar
du kan ju alltid försöka tima med 'shutdown -a' i cmd
Citera
2010-06-17, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vikktor
Får felmeddelande: "Det går inte att hitta filen gpedit.msc. Kontrollera att du uppgav rätt namn och försök igen."

Konstigt, jag har också windows 7 och det fungerar direkt här (ultimate x64). Har du home edition?
Citera
2010-06-17, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedecineMan
Konstigt, jag har också windows 7 och det fungerar direkt här (ultimate x64). Har du home edition?

ja, home edition
Citera
2010-06-17, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vikktor
ja, home edition

Ouch, verkar inte som gpedit.msc följer med där. Du får googla lite och se om du kan genomföra instruktionen med något annat verktyg kanske..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in