Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-14, 19:47
Medlem
ApelsinJabs avatar
Har haft problem med skärmen på min laptop. Den blir mörk lite då och då, och oavsett om man väljer "hög prestanda" är den fortfarande mörk. Sladden sitter i, och den sitter som den ska, men ändå blir den mörk. Efter en omstart, eller att man tar ut sladden några gånger, så brukar den bli bra igen, men nu är det något allvarligt fel. Oavsett hur många gånger jag startar om datorn eller försöker ändra bland inställningarna så är den mörk. Sladden tar jag ut och in hela tiden men det händer nada.

Någon som har koll på vad det kan vara? Tilläggas ska väl att den nyligen är ominstallerad, och avsett hur många gånger den ominstallerats så kvarstår problemet.
Citera
2010-06-14, 19:50
Medlem
Holmertzs avatar
Kan det vara ett glapp i hårdvaran kanske?

Då får du öppna och pilla lite. Eller låta någon som kan mer göra det. Eller lämna in den ()
Citera
2010-06-14, 20:04
Medlem
Ptolemaioss avatar
Kan vara värt ett försök att installera om grafikkortsdrivrutinerna separat, HP/Compaq har en rätt okej support/Downloadsida.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/siteHome?lc=sv&dlc=sv&cc=se&dest_page=product&os=4 063&query=Presario%20CQ60&product=top
Citera
2010-06-14, 20:50
Medlem
revodnebs avatar
Jag har precis kollat på en sådan och det verkar som drivrutinerna som hp har krockar med windows på något sätt (fick inte rätt på det). Provade en ren installation och samma fel. Installerade ubuntu och då fungerade allt som det skulle. Nu var detta en gammal hp så jag tror inte det kommer några uppdateringar heller. Jag tror i mitt fall att det var en kombination av bränt grafikkort (fläkten kass) och ati:s drivrutiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in