Har haft problem med skärmen på min laptop. Den blir mörk lite då och då, och oavsett om man väljer "hög prestanda" är den fortfarande mörk. Sladden sitter i, och den sitter som den ska, men ändå blir den mörk. Efter en omstart, eller att man tar ut sladden några gånger, så brukar den bli bra igen, men nu är det något allvarligt fel. Oavsett hur många gånger jag startar om datorn eller försöker ändra bland inställningarna så är den mörk. Sladden tar jag ut och in hela tiden men det händer nada.
Någon som har koll på vad det kan vara? Tilläggas ska väl att den nyligen är ominstallerad, och avsett hur många gånger den ominstallerats så kvarstår problemet.
Jag har precis kollat på en sådan och det verkar som drivrutinerna som hp har krockar med windows på något sätt (fick inte rätt på det). Provade en ren installation och samma fel. Installerade ubuntu och då fungerade allt som det skulle. Nu var detta en gammal hp så jag tror inte det kommer några uppdateringar heller. Jag tror i mitt fall att det var en kombination av bränt grafikkort (fläkten kass) och ati:s drivrutiner.