2010-06-14, 17:41
Bannlyst
funderar på att bleka tänderna hemma. Men vet inte var man får tag på själva medlet?
Var har ni köpt era kit/gel? Och vad tyckte ni om de?
Citera
2010-06-14, 17:55
Medlem
badabing10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabriella0066
funderar på att bleka tänderna hemma. Men vet inte var man får tag på själva medlet?
Var har ni köpt era kit/gel? Och vad tyckte ni om de?

Svinlätt att göra själv, och kitet (gel + tandskenan) köper du på Ebay för en struntsumma. Sen är det bara att köpa gelen löst (refills) när den första omgången tagit slut. Jag brukar ta den som är 44%. Har aldrig provat de som säljs med "UV-lampa". Spelar nog ingen roll. 44% bleker hyfsat bra. Man kan göra det 4-5 gånger under två veckor för utmärkt resultat. Sen står man sig resten av året.

Sök på "whitening carbamide peroxide" på eBay så hittar du. Kostar nån hundralapp.

Har du ilande tänder så se till att du sköljer med flour varje kväll i en vecka innan du börjar. Jag har ilande tänder och kan inte använda blekgelen annars. Men har jag använt flour flitigt några dar först, så känns det ingenting när jag bleker.

Luras inte att beställa blekgel från din tandläkare eller nån svensk webshop för då får du betala löjliga belopp. Det är eBay som gäller. Det är samma ingredient i alla produkter, samma som ingår i hårblondering, så det finns ingen anledning att betala dyra pengar.
Citera
2010-06-15, 06:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av badabing10
Svinlätt att göra själv, och kitet (gel + tandskenan) köper du på Ebay för en struntsumma. Sen är det bara att köpa gelen löst (refills) när den första omgången tagit slut. Jag brukar ta den som är 44%. Har aldrig provat de som säljs med "UV-lampa". Spelar nog ingen roll. 44% bleker hyfsat bra. Man kan göra det 4-5 gånger under två veckor för utmärkt resultat. Sen står man sig resten av året.

Sök på "whitening carbamide peroxide" på eBay så hittar du. Kostar nån hundralapp.

Har du ilande tänder så se till att du sköljer med flour varje kväll i en vecka innan du börjar. Jag har ilande tänder och kan inte använda blekgelen annars. Men har jag använt flour flitigt några dar först, så känns det ingenting när jag bleker.

Luras inte att beställa blekgel från din tandläkare eller nån svensk webshop för då får du betala löjliga belopp. Det är eBay som gäller. Det är samma ingredient i alla produkter, samma som ingår i hårblondering, så det finns ingen anledning att betala dyra pengar.
är villig att betala upp till 500. Men orkar inte gå till tandläkare och skit :P
Men jag kan inte beställa på internet... är inte över 18 än och bor själv just nu så
vet du någon affär eller nåt som säljer?
Citera
2010-06-29, 19:51
Medlem
badabing10s avatar
Citat:
är villig att betala upp till 500. Men orkar inte gå till tandläkare och skit :P
Men jag kan inte beställa på internet... är inte över 18 än och bor själv just nu så

Affär? Nä, i Sverige måste du isåfall gå till din tandläkare och köpa, och där kostar samma blekmedel hur mycket som helst.

Be nån annan, nån kompis eller släkting eller granne över 18 beställa åt dig på eBay, då. Det blir väldigt mycket billigare.
Citera
2010-08-11, 19:40
Medlem
Sweelys avatar
Citat:

På flashback måste man vara över 18 år gammal.

Tack för tipset, beställde hem ett kit från ebay precis.
Citera
2011-08-20, 19:13
Bannlyst
Finns det på apoteket, eller vilka andra stora svenska affärer?
Det blir väl inte för vitt? Tycker det ser dumt och onaturligt ut. Vill bara ha lite vitare. Är det krångligt? Dyrt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in