Citat:
Ursprungligen postat av gabriella0066
funderar på att bleka tänderna hemma. Men vet inte var man får tag på själva medlet?
Var har ni köpt era kit/gel? Och vad tyckte ni om de?
Svinlätt att göra själv, och kitet (gel + tandskenan) köper du på Ebay för en struntsumma. Sen är det bara att köpa gelen löst (refills) när den första omgången tagit slut. Jag brukar ta den som är 44%. Har aldrig provat de som säljs med "UV-lampa". Spelar nog ingen roll. 44% bleker hyfsat bra. Man kan göra det 4-5 gånger under två veckor för utmärkt resultat. Sen står man sig resten av året.
Sök på "whitening carbamide peroxide" på eBay så hittar du. Kostar nån hundralapp.
Har du ilande tänder så se till att du sköljer med flour varje kväll i en vecka innan du börjar. Jag har ilande tänder och kan inte använda blekgelen annars. Men har jag använt flour flitigt några dar först, så känns det ingenting när jag bleker.
Luras inte att beställa blekgel från din tandläkare eller nån svensk webshop för då får du betala löjliga belopp. Det är eBay som gäller. Det är samma ingredient i alla produkter, samma som ingår i hårblondering, så det finns ingen anledning att betala dyra pengar.