2010-06-15, 14:22
Bannlyst
Just det chiptimmet är gött att ha om du hade haft samma motor men med 140hk. Där gör chipet en stor skillnad. Det är i grunden samma motor som i en 170hk men nedstrypt.
Nu får du ca 16hk till. Det märks litegrann att effekten ökar men inte mycket.
Citera
2010-06-15, 15:52
Medlem
kmrdzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Just det chiptimmet är gött att ha om du hade haft samma motor men med 140hk. Där gör chipet en stor skillnad. Det är i grunden samma motor som i en 170hk men nedstrypt.
Nu får du ca 16hk till. Det märks litegrann att effekten ökar men inte mycket.
Ett chip i en sugmotor gör inte ens 16hk kan jag nästan garantera, önsketänk på hög nivå.

Jag rekommenderar, om du har råd, en äldre VW Phaeton! De börjar nå riktigt hyggliga priser med ofantlig komfort och dessutom landsvägsprestanda av rang.
Citera
2010-06-15, 15:58
Medlem
SlaktarKents avatar
Hör med BSR.

Kolla också länken http://sv.bsr.se/products/t1557/.
Citera
2010-06-15, 16:31
Medlem
JagSkrevs avatar
Om vi nu tar TS:s S80, hur mycket kan man få ner förbrukningen av att chip trimma?
Sen är det väl beroende på om man kör med 95 eller 98 oktanig också?
Citera
2010-06-15, 18:11
Medlem
kmrdzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkrev
Om vi nu tar TS:s S80, hur mycket kan man få ner förbrukningen av att chip trimma?
Sen är det väl beroende på om man kör med 95 eller 98 oktanig också?
En sugmotor förändras inte nämnvärt av 95 vs 98 oktan då det inte finns så mycket att göra för att ändra i datorn. En turbo kanske kan ladda lite mer på 98 i teorin, men jag tror det är försumbart i en produktionsbil.

Tror inte du får ner förbrukningen nåt nämnvärt, heller.

Allt ett chip gör är att ändra motorstyrningen, och så ofantligt mycket kan man inte göra med en sugmotor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in