2010-06-13, 14:31
Medlem
Zwerchstands avatar
Inte tänkte jag egentligen besvara saken vidare här, men då du _abou väljer verbet 'förstå' om din missuppfattning (ett bruk av det verbet som för att inte innebära denna missuppfattning måste tydas på slående gammelsvenskt vis) så får det vara på sin plats med påpekandet att respekt för min nästæ inte tillåter mycket sådant läggande av ord i annans mun. En nylig PM-förklaring:
"ehuru" & "skåda den lede" av mig ser du sannolikast som anspelat-imiterat/faktiskt citat, i.e. tillägg av relevant men för sakinfo nonessentiell redundans, lätt att ignorera för: den lede. Mina 'gåtor' är lika svårartade som diverse orkandes &/eller cannabifumers kontraproduktiva drift till textad förkortning av verbal förkortning av lika redan korta som förvirrade tankebörjor, dessa alltsomoftast av i för kommunikation sämsta bemärkelse sluten egenart – men undantagslöst regelbundna, därmed formellt tydbarare, vilket är avgörande i ett textbaserad format som detta forum.
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
vill du inte bli förstådd?
Här kärnan. Jo, förstådd är just vad jag vill bli. Fundera ett slag på vad frågan innebär jämte kan innebära, "hur vardagskommunikationen brukar lyda och hur mycket motsättningar som är följd därav" ovan. Och nej, jag talar varken mycket/väsentligen annorlunda till vardags, ens i talspråk. Enklare uttrycker jag mig, men får ungefär samma betyg. Framhärdandet kommer av ett syfte som av naturliga skäl varken listats ovan / av mig någonsin nässkrivits. TY med tanke på hur lite ömsesidig förståelse människor nöjer sig med (Nyckelord i sammanhanget där, att inte främst nöja andra!) gör mitt missbruk ingen större skada och vissa missförstånd är som bekant tvärtom av stor nytta & därmed nöje. Nakna substantiv är sexigt.
Citera
2010-06-13, 15:07
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Det finns 2 som är bättre än TS.

Syftas https://www.flashback.org/member.php?u=158343 och https://www.flashback.org/member.php?u=326260 ?
Citera
2010-06-13, 15:13
Medlem
Zwerchstands avatar
Ja.
Citera
2010-06-19, 08:42
Medlem
Narvals avatar
Fångar sökfunktionen bara upp folk som postat tidigare eller hoppas den över folk med 0 inlägg?
Citera
2010-06-19, 09:52
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narval
Fångar sökfunktionen bara upp folk som postat tidigare eller hoppas den över folk med 0 inlägg?
Det blir lite svårt att hitta inlägg från någon som aldrig postat.
Men man kan i lilla sökrutan skriva user:användarnamn och sedan söka så kommer man till profilen hos 0-postare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in