2010-06-13, 02:24
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Ni missar den mest uppenbara chat-dödaren: onlinespel. Vuxna människor orkar inte sitta och chatta, det hör ungdomen till, och idag håller både unga och vuxna på med olika former av onlinespel istället för att sitta och knattra på irc eller någon webchat. De som gillar att chatta gör det i WoW eller liknande, och övriga grupper av ungdomar fångas upp av allt pyssel kring de virituella "julkalendrar" som utgörs av facebook och liknande communitys. Jag kallar dem så eftersom det är samma psykologiska mekanismer bakom julkalendern som styr communitys. Man loggar in och "tittar vad som har hänt" osv. Det gäller forum också till viss del. Det onlinefenomen som har stulit flest användare ifrån gårdagens chattar är dock helt klart spelen.

Jag brukade chatta en hel del under internets barndom, idag blir jag trött av blotta tanken.
Citera
2010-06-13, 02:30
Medlem
Lars-Lages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Ni missar den mest uppenbara chat-dödaren: onlinespel. Vuxna människor orkar inte sitta och chatta, det hör ungdomen till, och idag håller både unga och vuxna på med olika former av onlinespel istället för att sitta och knattra på irc eller någon webchat. De som gillar att chatta gör det i WoW eller liknande, och övriga grupper av ungdomar fångas upp av allt pyssel kring de virituella "julkalendrar" som utgörs av facebook och liknande communitys. Jag kallar dem så eftersom det är samma psykologiska mekanismer bakom julkalendern som styr communitys. Man loggar in och "tittar vad som har hänt" osv. Det gäller forum också till viss del. Det onlinefenomen som har stulit flest användare ifrån gårdagens chattar är dock helt klart spelen.

Jag brukade chatta en hel del under internets barndom, idag blir jag trött av blotta tanken.

Jag håller med dig i allt, förutom det om julkalendern.
Citera
2010-06-13, 02:33
Medlem
namerlesss avatar
Msn och Facebook?
Citera
2010-06-13, 02:33
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars-Lage
Jag håller med dig i allt, förutom det om julkalendern.

Jo men det är ju samma mekanismer när folk loggar på för att kolla sin mail och sina meddelanden och vilka svar de har fått och så vidare. Överraskningsmomentet. En lite utdaterad liknelse kanske. Nvm.
Citera
2010-06-13, 03:19
Medlem
McCarthy01s avatar
Här om man vill chatta internationellt.

En "gammal hederlig" chat.

http://chat.parachat.com/chat/login.html
Citera
2010-06-13, 03:41
Medlem
Ingrid-s avatar
Irc
Citera
2010-06-13, 03:52
Medlem
dekanmis avatar
Jag brukar sitta i flashbacks chat (speciellt sover alla-delen). Där träffar man många roliga människor.
Citera
2010-06-13, 04:06
Medlem
platyzmas avatar
Chatspelet Isketch finns massa folk på jämt. Måste ha Shockwave eller om det är Flash, men sen måste du va sepe för att inte hitta folk å snacka med i spelrummen. Engelska krävs oftast men på "primetime" svensk-chattid (säg 18-23 vardagar, kanske något tidigare till något senare helger) är det folk i svenskrummen också.

www.isketch.net
Citera
2010-06-13, 04:45
Bannlyst
livejasmin
Citera
2010-06-13, 05:53
Bannlyst
Skaffa en cam och dra till chatroulette.com. Du lär ju tyvärr få se en hel del kukar men finns säkerligen några trevliga prickar dära, och så är det alltid roligare att se vem fan man chattar med.
Citera
2010-06-13, 07:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zodiac08
Var det någon annan än jag som chatade på popit.se och försökte ragga upp min första "riktiga" tjej, de va tider det!
Jajemen. Funplanet och Popit var det som gällde.

Minns hur galen farsan blev när interneträkningen kom.
Citera
2010-06-13, 14:08
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Hej här nu på er alla datakrigare. Här kommer det nu. Jag fattar zip/nada/ingenting. Kan man inte chatta på riktiga chattsidor med massa främlingar längre?? Hur kan det dött? Det är/var ju en/ett av det allra bästa med internet för många människor för om åren? Kan detta verkligen stämma.. Folk som jag mins det har ju alltid velat prata helt anonymt med andra individer. Någon som vet hur pass bra drag det är på hetalinjen nu förtiden? Hur raggar alla kåta datanördarna nu förtiden då? Konstigt att med en så stor målgrupp av användare i många åldrar att ingen startat någon ny typ av chattsida. Mvh; mister nollkoll

Nuförtiden ska man VETA innan vad man ska göra, med TV chat, musik film allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in