Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-04, 16:19
Medlem
Eliza CTs avatar
Personligen saknar jag att de som utvalts till moderatorer inte skriver inlägg som användare som de gjort tidigare.
Men jag vet också att dom inte har så mycket tid över då moderatorjobbet tar den mesta tiden.
Det är ju så att de som varit aktiva och haft bra inlägg i sina forum blir valda i högsta grad.
Och - varför ska dom inte få ha sina åsikter kvar och göra inlägg?
Skilj på användare och moderator. Vet att en del har svårt för just det.
Skulle en moderator gå över gränsen så finns det flera bedömare och möjlighet att få det prövat i outlow.
Mvh
Citera
2010-07-04, 18:09
Medlem
SweTechs avatar
Som andra redan har sagt, i den här tråden och andra av samma karraktär är att det verkar finnas en felaktig bild av vad en moderator egentligen kan "ställa till med" ifall den verkligen vill.

Outlaw är ingen klubb för inbördes beundran, tvärtom så kan det vara ganska tuffa ord och tongångar där inne och skulle någon moderator, oavsett vem den är, falla ur ramen och moderera efter annat än regelverket så skulle man få höra det direkt och få stå tillsvars för sitt agerande.

Självklart förstår jag att det kan vara svårt att ta oss på orden när det gäller detta då vi i princip ber er tro på vårt ord då outlaw är stängt men jag tycker ändå att när det upprepats så många gånger, av så många olika moderatorer så borde det kanske infinna sig en liten gnutta förtroende någonstans där man faktiskt tror på det vi säger.

När det gäller frågan om dubbla roll så ser jag inte det som ett större problem för mig själv och mina medmoderatorer, vi är inte dom som har svårt att se bortom titeln under våra användarnamn utan det problemet ligger helt och hållet hos användarna som väljer att ta upp våra roller som moderatorer när dom vill påvisa en annan åsikt än oss. Det kan gälla att man har någon skev bild om att vi ska föregå med gott exempel, ett krav som inte finns på några andra användare eller det kan vara att man tror vi modererar utifrån lagtillhörighet eller vem i Arboga man tycker om..
Citera
2010-07-05, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Om det är så leder det till diskussioner och därmed blir det svårt att göra det obemärkt, eller?

Yep. Visst blir det så.
Citera
2010-07-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Jag har inga problem med att moderatorerna hänger med i diskussionerna, men frågan jag ställer...om det handlar om ett forum där en moderator tagit tydlig ställning i en "för eller emot fråga" - är det då verkligen bra att han/hon samtidigt modererar detta forum? Att man aldrig kan vara helt opartisk det förstår jag, men det påverkar diskussionerna väldigt mycket och bedömningarna om vad som är ot resp inte ot blir väldigt godtyckliga.
Det har jag inga problem med alls, så länge som moderatorerna inte tar ställning för eller emot användare av Flashback och får nån typ av agg mot enskilda och börjar jaga folk här. Det har jag inte sett nåt av här.
Citera
2010-07-05, 12:28
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Jag har inga problem med att moderatorerna hänger med i diskussionerna, men frågan jag ställer...om det handlar om ett forum där en moderator tagit tydlig ställning i en "för eller emot fråga" - är det då verkligen bra att han/hon samtidigt modererar detta forum? Att man aldrig kan vara helt opartisk det förstår jag, men det påverkar diskussionerna väldigt mycket och bedömningarna om vad som är ot resp inte ot blir väldigt godtyckliga.

Det är upp till var och en kompetent debattör till att ta ett eget ställningstagande om vad eller vem som kan ses som partisk eller objektiv i en diskussion.
Citera
2010-07-05, 13:01
Medlem
FrasseFloyds avatar
Jag modererar klar mer objektivt i de fora jag har kunskap i, än i de fora jag vikarierat i utan att ha nödvändiga kunskaper. Topic är topic och off-topic är off-topic och det är ganska lätt att avgöra, faktiskt. Jag modererade under lång tid Liberalism & anarkokapitalism, och undr den tiden raderade jag tveklöst flest inlägg från liberaler än meningsmotståndare. Det var inga större problem, tycker jag.

Har man kritik är det sällan svårt att få berörd moderator att ta åt sig om kritiken är välgrundad och inte otrevligt framförd. I värsta fall får man kontakta någon moderator som man litar extra på så kan denne ta sig en titt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in