Citat:
Ursprungligen postat av
526
Asså . . . jag vet inte vad jag tycker om det här. Hjälp mig - vad ska jag tycka?
Hörde intervjun och blev äcklad av den girigt dräglade woke pk hjälten som begick nått slags övergrepp på en åldrande man.
Jag blir nyfiken på hela det där gänget. Tjackisen Stig Larsson, MeTo fransmannen Jean-Claude Arnault, Katarina Frostenson, Horace Engdahl.
Vad höll de på med egentligen? Vad har de gjort för skit? Och ena sidan verkar det vara nån slags finkulturens Mötley Crue och andra sidan äckliga gubbslemtjackpeddos. Det kanske är lite samma sak?
Har de gjort bra grejer? Är deras böcker bra eller pekorler? Eller vad? Får inget grepp?
Ja, det finns väl många roliga historier om dessa figurer, en favorit är när Stig är hemma hos Horace och Ebba på någon slags party för att fira något, vad vet jag, fördelsedag eller nåt. Stig har med sin vän Kim (som var mördare) och denne Kim börjar då snoka i lägenheten efter något att sno, rotar i besticklådan typ. Någon mer resolut lagd kulturpersonlighet upptäcker detta och tumult uppstår. Skulle gärna höra en ögonvittnesskildring om detta. Ebba var säkert måttligt road, man undrar hur Horace balanserade detta med snörpfeministen? Men dom skilde sig visst senare?
Vill minnas att det var något tv-program om Stig Larsson och där hade redaktionen sökt rätt på Kim och ordnat en liten fisketur för de bägge. Det mest tragiska jag sett på tv.