Har en vista där där varje gång jag installerar något, inte bara installeras det inte utan vid nästa omstart får jag upp att jag måste göra systemåterställning och så fungerar allt.
Du har nog installerat ngt efter det där programmet som sätter käppar i hjulet. Tipset är att kolla senare sys-återställningspunkter. Där ser du alla större förändringar du gjort. Det lär vara ngt där.
När du säger "inte bara installeras det inte" uppfattar jag det som "det installeras". Vad menar du egentligen? Måste du köra en systemåterställning vid varje uppstart eller vad?
Möjligheten är stor att du skulle kunna vara hemsökt av virus/trojaner.
Jag menar att när jag t.ex. försöker installera Firefox så installeras det just då, men när jag sedan startar om datorn så kommer det upp en ruta att det har blivit system fel och att jag måste återställa systemet. Då fungerar allt igen och Firefox är borta.
Om det är virus/trojan; jag misstänkte det från början då jag såg lite konstigheter på datorn och försökte installera AVAST men så hände detta och nu vet jag inte vad jag skall göra.
Någon som vet var jag kan börja? Kom precis på att jag prova "online virus scanners" eller portable där ingenting installeras för att kolla efter virus m.m.