Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-04, 00:24
Medlem
Plutuss avatar
Ett litet förslag:
I Fysik, matematik och teknologi postas det hela tiden trådar som ska vara i underforumet Naturvetenskapliga uppgifter. Just nu har närmare hälften av trådarna på första sidan flyttats till underforumet och det verkar vara svårt att posta rätt.

Skulle det inte gå att göra två underforum till Fysik, matematik och teknologi?
Naturvetenskapliga uppgifter
Fysik, matematik och teknologi (-allmänt kanske)

Detta innebär väl att man måste göra ett val mellan dessa underforum innan man skapar en ny tråd och antalet felplacerade trådar bör minska?
Citera
2010-06-04, 00:51
Medlem
hatlogikers avatar
Hej. Det verkar som att folk inte fattar att Underforumet = Naturvetenskapliga uppgifter.

Kanske borde modsen döpa om delen till "UNDERFORUMET naturvetenskapliga uppgifter" eller kanske på annat sätt förtydliga när man säger underforumet så menar man faktiskt naturvetenskapliga uppg. så att även Aspergarna och övriga autister kan förstå.
Citera
2010-06-04, 01:01
Medlem
_abous avatar
Jag tycker det låter som en bra idé, liknande har ju gjorts med bland annat Mobiltelefonidelen.
Citera
2010-06-04, 12:54
Medlem
Plutuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatlogiker
Hej. Det verkar som att folk inte fattar att Underforumet = Naturvetenskapliga uppgifter.

Kanske borde modsen döpa om delen till "UNDERFORUMET naturvetenskapliga uppgifter" eller kanske på annat sätt förtydliga när man säger underforumet så menar man faktiskt naturvetenskapliga uppg. så att även Aspergarna och övriga autister kan förstå.
Jag tror inte att det går att göra forumtiteln så mycket tydligare. I forumet finns det två klistrade trådar som uppmanar till att posta i rätt forum. Jag skulle nästan tro att synen av alla trådar som är flyttade påverkar användarna mest att posta i rätt forum då de kanske får sig en tankeställare varför så många är flyttade och då kanske de förhoppningsvis kollar in de klistrade trådarna.

Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jag tycker det låter som en bra idé, liknande har ju gjorts med bland annat Mobiltelefonidelen.
Hur såg det ut innan? Löste man något problem med felpostningar eller bakade man bara ihop det till underforum?
Citera
2010-06-04, 21:46
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Jag tycker att idén är värd att testa. Jag är tämligen less på att flytta trådar, även om det faktiskt blev lite bättre efter min något okonventionella klistrade tråd för att uppmärksamma folk på underforumet.

Lyfter upp frågan till chefen.

/Mod
Citera
2010-06-07, 16:54
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Jag tycker att idén är värd att testa. Jag är tämligen less på att flytta trådar, även om det faktiskt blev lite bättre efter min något okonventionella klistrade tråd för att uppmärksamma folk på underforumet.

Lyfter upp frågan till chefen.

/Mod

Jag instämmer med detta och ser fram emot att slippa flytta trådar om det kan undvikas på ett smidigt sätt.
Citera
2010-06-14, 22:01
Medlem
Stockos avatar
Nu är jag tillbaka från min semester så jag kan också instämma i att det låter som en bra ide.
Citera
2010-09-13, 15:42
Medlem
Plutuss avatar
Blir det något av detta?
Citera
2010-09-13, 18:19
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Jag bumpade upp tråden till admin så sent som igår.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in