2010-06-01, 22:41
Medlem
the-consuls avatar
Saknar ett forum eller delforum för aktualiteter, där man följer, kommenterar och diskuterar aktuella debatter, tv-program, fotbollsmatcher med mera, live. Det mesta av det sker i andra forum. Ett särskilt forum för det hade varit bra. Då vet man var man ska hän när debatten, matchen eller programmet drar igång och man känner behovet att kommentera och diskutera live.
Citera
2010-06-01, 22:53
Medlem
micaeles avatar
Fela mig om jag har rätt, men finns det inte redan dedikerade forum samt trådar för större evenemang / program / händelser?
Citera
2010-06-01, 22:56
Medlem
_abous avatar
Nja, jag ser inte direkt något syfte, det kommer nog bara innebära att det korspostas.
Varför tycker du inte att det funkar att ta dessa ämnen i aktuella forum?
Större grejer, typ VM, brukar ju få egna tillfälliga forum ändå, jag tycker i alla fall att det är bra som det är.
Citera
2010-06-01, 23:00
Medlem
Plutuss avatar
Om det ska kommenteras och diskuteras live så passar väl chatten bra för det?
Citera
2010-06-01, 23:01
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plutus
Om det ska kommenteras och diskuteras live så passar väl chatten bra för det?
I och för sig, men iaf jag känner att en chat inte riktigt har samma finess och känsla som forumbeteendet.
Citera
2010-06-01, 23:14
Medlem
WhoFortyTwos avatar
om du ska sitta och skriva och läsa så blir det väll svårare att koncentrera sig på själva debatten? varför inte bara kolla på debatten först och starta en tråd om det sen
Citera
2010-06-01, 23:15
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
I och för sig, men iaf jag känner att en chat inte riktigt har samma finess och känsla som forumbeteendet.
Möjligen, men en chat är väl perfekt om man vill köra diskussioner om en pågående sändning?
Citera
2010-06-01, 23:17
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Möjligen, men en chat är väl perfekt om man vill köra diskussioner om en pågående sändning?
Jo, men det förtar ändock forumkänslan (hur fan man nu ska förklara den) från en diskussion.
Citera
2010-06-02, 01:06
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Jo, men det förtar ändock forumkänslan (hur fan man nu ska förklara den) från en diskussion.

Ja du har helt rätt. Chattandet förstör forumskänslans. Det händer tyvärr dagligen.
Citera
2010-06-02, 03:40
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-consul
Saknar ett forum eller delforum för aktualiteter, där man följer, kommenterar och diskuterar aktuella debatter, tv-program, fotbollsmatcher med mera, live. Det mesta av det sker i andra forum. Ett särskilt forum för det hade varit bra. Då vet man var man ska hän när debatten, matchen eller programmet drar igång och man känner behovet att kommentera och diskutera live.

Fotboll - Matchprat
https://www.flashback.org/f297

Hockey - Matchprat
https://www.flashback.org/f298

I övrigt så är det väl bara att skapa trådar för det akutella ämnet i rätt forumsdel, behövs väl inte så mkt mer forum
Citera
2010-06-02, 10:30
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Ja du har helt rätt. Chattandet förstör forumskänslans. Det händer tyvärr dagligen.
Right back at me! Bra vändning där.

Men fortfarande är det så att en chat != ett forum i hur det fungerar, hur det känns och hur det upplevs under aktion.
Visst håller väl fler med mig om att en chat aldrig kan ersätta liveprat på ett forum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in