2010-06-03, 09:22
Medlem
peffe22s avatar
har stött på björn ett antal gånger vid sommarhuset,men aldrig kommit så nära, kanske runt 150-200 meter.
Björnen lunkade bara vidare när den upptäckte att vi var nära.
Citera
2010-06-05, 16:15
Medlem
12 ggr har jag sprungit på björn i Härjedalen, jag är alltså fullkomligt björnmagnetisk. Blir alltid panikslagen (liksom björnen). Tydligen sitter instinkterna djupt och man vänjer sig aldrig.
Citera
2010-06-05, 16:43
Medlem
Hajvs avatar
Att se björn live är en av de saker jag verkligen vill uppleva, ska på grizzlysafari i norra USA i Juli. Hoppas man stöter på några där
Citera
2010-06-05, 21:29
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
kan oxå nämna att jag har klappat en björn på cirkus i Ryssland

en liten sak med munkorg men det var coolt, verkade faktsikt lite drogad elller iaf rädd

han kunde cykla oxå
i bulgarien (sunny beach) hade dem en cirkusbjörn med munkavel som var helt nerdrogad som dem gick runt med på stan, polaren såg den fyra år i rad. sen så var den borta, dem hade väll drogat ihjäl den eller nåt!
Citera
2010-06-05, 22:01
Medlem
twoeggss avatar
Såg en björn i härjedalen påväg till idre
Citera
2010-06-05, 22:03
Medlem
twoeggss avatar
Såg en björn i härjedalen påväg till idre för några år sedan. Den kom upp på vägen och glodde på oss ett tag, men sedan lufsade den in i skogen. Det var en björnunge, men inte nyfödd utan typ 1-3 år gammal.
Citera
2010-06-05, 22:04
Bannlyst
såg björn när vi va uppe å fiska han va rätt trevlig inte så agressiv som d sägs om han=) blev mest rädd för oss, i samma veva såg vi 3 stora älgar två bävrar å konstiga fåglerarter
Citera
2010-06-05, 23:50
Medlem
Såg flera björnar under en fjällvandring runt 9-10 åldern. Var inte speciellt rädd av mig på den tiden så jag traskade bara vidare . Var iofs. inte på våren då ungarna kommer fram. Önskar att jag var lika bekymmerslös till sinnet idag.
Citera
2010-06-06, 11:10
Medlem
Aldrig varit så nära som 50 meter dock Då hade jag nog varit fegare.
Citera
2010-06-16, 11:57
Medlem
UffeButts avatar
Aldrig sett någon björn live. Är dock alltid livrädd för att träffa på en när jag fiskar i härjedalen. Måste vara ganska liten risk att springa på någon björn dock antar jag. Glad är jag för det, skulle bli livrädd.

Hur stor risk kan det vara att bli attackerad av en nalle om man stöter på varandra tro?
Citera
2010-06-16, 12:28
Medlem
Ska upp till fjällen nästa år och vandra, vem vet man kanske ser en Björn då? Själv har jag aldrig sett någon, inte ens på Zoo men jag har inte heller varit på många Zoo.

Citat:
Ursprungligen postat av UffeButt
Aldrig sett någon björn live. Är dock alltid livrädd för att träffa på en när jag fiskar i härjedalen. Måste vara ganska liten risk att springa på någon björn dock antar jag. Glad är jag för det, skulle bli livrädd.

Hur stor risk kan det vara att bli attackerad av en nalle om man stöter på varandra tro?

Kan inget om Björnar men det ska väl vara lugnt om man vänder och går tillbaka? Alltså inte gå längre fram än nödvändigt och att inte visa rädsla brukar ju fungera på de flesta djur, kanske lättare sagt än gjort dock.
Citera
2010-06-16, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasd
Har aldrig haft björn på marken förut så det var något nytt för mig, men nu går jag inte ut utan vapen kan jag lova.

Skjuter du på björn som kommer springande mot dig är tärningen verkligen kastad.
Att göra som du gjorde är ju betydligt mer rätt. Björn skjuter man innan den upptäcker dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in