2013-02-23, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiul
Hörni grabbar, lite pinsamt men varje gång jag försöker mig på lite sex i klardrömmar vaknar jag. INGA UNDANTAG. Är det "förbjudet" eller vad betyder det här?
Nej det är inte förbjudet, skulle gissa på att det är för att du blir för uppspelt, då är det svårt att undvika vakna. Det är som med det mesta, övning ger färdighet. Försök göra lite andra saker innan du ger dig på sex så kanske det underlättar.
Citera
2013-02-23, 10:10
Medlem
Har hänt mig två gånger och tätt inpå varandra, minns just nu endast den senaste:

Jag kunde kontrollera 'zoom' på det jag såg framför mig. Vilket var ett stridsfält/gräsfält med löjlig depth of field och fov, det var hårt kort gräs, vinden var helt död och det var närmast svartvitt och inga människor såg jag. Men temat var något med medeltidskrig kändes det som jag ensam i världen och var där för att planera ett slag.

Det mest intressanta var inte hur jag kunde zooma in i oändlig detalj, utan vinkeln som jag skådade allt. Påminner om backdroppen på Mona Lisa.

Väldigt intressant känsla utav: allt är svartvitt närmast knäpptyst, ser molnen röra sig, träden vingla och att veta att man är ensam. -en känsla/erfarenhet jag upplevde under barndomen och fascinationen sitter kvar, kan ha att göra med när jag var ute på en äng i Ryssland + brukade vara ensam/sist kvar på fritids på en molnig torr dag.

Det var intressanta dagar det där med fritids, måste fundera lite över det, mycket intensiva känslor. vilken melankoli
Senast redigerad av AkForce 2013-02-23 kl. 10:23.
Citera
2026-03-22, 10:42
Medlem
Läste denna tråden igår och tänkte att jag får försöka mig på klardrömmar igen, lyckades delvis och nu är jag hooked igen, riktigt exalterande ju, dessutom hörde jag att Tibetanska munkar jobbar på att bemästra klardrömmar i filosofin att as below so above och det hjälper dem att bemästra den vakna världen. Jag la mig för att sova och tänkte att jag ska inte släppa på min medvetenhetsgrad och jag kontrollerade oxå även mina händer "i huvudet" väldigt ofta. Det första som hände mig var början på en astralresa, vilket för mig hänt otroligt många gånger medan jag inte kan komma ihåg en enda riktigt lyckad klardröm så jag kan det en tidigare här på tråden inte kan och vise versa. Jag gick in i den klassiska DMT världen som känns som en annan dimension, först och främst så består den av massa stora och små kugghjul i konstant långsam rörelse och det är otroligt vackert, sedan är det bara utan tvekan en annan dimension och till skillnad från drömmar så är den minst lika opåverkbar som den vakna världen. Den finns där oavsett vad liksom, det känns även som att man är i närvaron av en annan intelligens vilket utan tvekan händer på DMT trippar. Jag var dock inte där jätte länge. Sedan när jag kommit ut från den upplevelsen och försökte sova igen så kom jag snart på att jag har ju två tummar, insåg att jag drömde, blev exalterad och lyckades stanna ett tag faktiskt men det var inte en jätte "vivid" till skillnad från astralresan som i många avseenden var mer verklig än den vakna världen så var detta helt klart en dröm och inte en av de tydligare utan väldigt vag och nära till det vakna tillståndet. Inte så konstigt då allt detta hände ca 1 timme efter jag la mig. Men jag kan ha problem med att somna om och jag är inte arbetslös just nu så jag har ingen lust att gå upp mitt i natten för att sedan lättare få klardrömmar, och i detta avseende har jag "oturen" att jag sover hela natten när jag sover. Men som första försök tycker jag det var lyckat så jag får fortsätta att göra verklighetskontroller under hela dagarna för att få det i rutin och så ska jag nog vakna i drömmar mer ofta.

Vet att det är en jätte gammal tråd men kom med input och egna erfarenheter om ni har några. Detta är otroligt intressant.
Citera
2026-04-08, 15:35
Medlem
Hade velat testa flyga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här