Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-28, 18:50
Medlem
Hej! Min lillebror lyckades sätta user password i bios utan att ha tryckt dit ett admin password.. så jag var tvungen att resetta cmos.

Jag tog ut batteriet och resettade, därefter satte jag tillbaka batteriet och startade! Då stod det något om cmos så jag antog att allt var frid o fröjd!

Men sen när jag kom till inlog till windows så fungerar inga USB uttag, så just nu har jag ett PS2 tangentbord inkopplat och med hjälp av den har jag lyckats formatera C men det hjälpte inte det heller.

När jag starta datorn står det:
"AMD Data Change - Update New Data to DMI" men jag vetinte om det kan ha något med det att göra då jag inte förstår mig på det meddelandet heller!

Uppskattar alla teorier och olika förslag ni kan komma på
Citera
2010-05-28, 18:52
Medlem
Installeras inte drivare för USB och sånt under installation av Windows? Förutsatt att du kör det nu då...
Citera
2010-05-28, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dellhem
Installeras inte drivare för USB och sånt under installation av Windows? Förutsatt att du kör det nu då...

Jag resettade först bios och sedan så fungerade inte längre USB portarna, så sedan installerade jag om windows (windows 7 proffessional) och det fungerar ändå inte. Bör drivare för USB installeras under windows alltså ?
Citera
2010-05-28, 18:57
Medlem
finkledinkles avatar
leta i bios efter 'enable USB mouse/keyboard' eller dylikt.
sätt på allting som har med usb att göra så ska det fungera.
Citera
2010-05-28, 19:05
Medlem
Okej tack för svaren! Uptäckte dock nu att lösenordet i BIOS var kvar, hur är detta möjligt när BIOS skall vara resettat ?
Citera
2010-05-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosmatic
Okej tack för svaren! Uptäckte dock nu att lösenordet i BIOS var kvar, hur är detta möjligt när BIOS skall vara resettat ?
Är det inte ganska uppenbart? Du gjorde något fel.
Citera
2010-05-28, 19:35
Medlem
Min epic bror hjälpte mig, faran avblåst! tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här