2003-12-06, 01:52
Medlem
Det där känner jag igen, dock inte i historia.
Jag och mina standardgruppmedlemmar har gjort det till en sport att alltid påbörja större projektarbeten och rapporter så sent som möjligt. Alltid lika roligt när man kan säga "Jo, rapporten om <whatever> ska in om sådär 16 timmar, vi har inte börjat" - speciellt då man haft några månader på sig

För att anknyta till topic: såklart att det är på natten de här arbetene/rapporterna skrivs
Citera
2003-12-06, 01:55
Awaiting Email Confirmation
Natt, dag whatever..... Bägge funkar, är det inte solbränna så är det månbränna.
Citera
2003-12-06, 02:13
Medlem
Le Saboteurs avatar
jag har testat och skita o gå o lägga mig. Men det funkar inte, är så jävla trött dan efter så jag spyr..
Citera
2003-12-06, 02:14
Medlem
Okej.
En annan sak jag tänkt på, följder av för lite sömn?
Hur kan kroppen reagera? Kan man få t ex diabetes (eller är det bara en skröna?)?
Citera
2003-12-06, 02:20
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Saboteur
jag har testat och skita o gå o lägga mig. Men det funkar inte, är så jävla trött dan efter så jag spyr..

brukar själv försöka skita innan jag somnar, men har inga problem om jag inte gör det. Förmodligen har du drabbats av tarmvred. Skiter du alltid innan sömn? Din trötthet efter detta skitanfall på natten... gör det att du kräker avföring?
Citera
2003-12-06, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leeon
Okej.
En annan sak jag tänkt på, följder av för lite sömn?
Hur kan kroppen reagera? Kan man få t ex diabetes (eller är det bara en skröna?)?
direkta biverkningar: trötthet, svårhtet o koncentrera sig, humörsvängningar
biverkning på lång sikt: påsar under ögonen, sur/arg för det mesta, ont i magen o skita många ggr per dag pga för mycke kaffedrickande, o sen kanske du blir utbränd oxå..
Citera
2003-12-06, 02:23
Medlem
Känner igen de flesta på både direkta och de på längre sikt
Men inga allvarliga sjukdommar då?
Citera
2003-12-06, 02:26
Medlem
202walkers avatar
Jag sitter uppe på tok för länge på nätterna. Går och lägger mig runt 05-tiden. Sedan är det föreläsning vid 10 så det blir inte så många timmars sömn.
Men det fungerar faktiskt. Är inte sådär överdrivet trött under dagarna och väldigt pigg under natten.
Det var värre i lumpen. Fältveckorna sov man ofta inte mer än 2-3 timmar per natt. Kunde bli runt 10 timmar på fem dagar. Då var man ganska mör när man satte sig på tåget hem.
Somnade och sov hela vägen Gbg - Kalmar.
Citera
2003-12-06, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leeon
Känner igen de flesta på både direkta och de på längre sikt
Men inga allvarliga sjukdommar då?
jag vet ärligt talat icke.. fast om man har problem med sömnen skall man ta itu med det tror ja.. jag har kännt det själv att sömn är något man måste ha och inte kan springa ifrån typ..
Citera
2003-12-06, 02:33
Medlem
Sant. Men jag klarar mig hyffsat (förrutom då kanske lite morgonvresighet) med sådär 4-5 timmars sömn per dygn...

Allas sömnbehov är väl olika menar jag....
Citera
2003-12-06, 02:35
Medlem
Carpe Noctems avatar
Tycker väl att mitt namn säger det mesta...
Har alltid varit mer kreativ & produktiv framåt 3-4 rycket på natten...
Citera
2003-12-06, 02:36
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr0n-Gamer
jag vet ärligt talat icke.. fast om man har problem med sömnen skall man ta itu med det tror ja.. jag har kännt det själv att sömn är något man måste ha och inte kan springa ifrån typ..

Vad göra. En del e nattmänniskor o en del e morgonmännskor. Som mina föräldrar säger till mig. varför inte ta ett nattjobb?

Ett jävla svar. Jag vill inte sova. Varför somnar jag inte inte 19.00 när jag inte sovit på 2 dar? därför, finns serier jag vill se på tv, finns spel på datorn o inlägg jag vill se innan jag slumrar in....Jag har inte ro o somna tidigt även om jag inte sovit på ett tag. Vaknar till liv runt 22.30. o sen e det helt omöjligt o somna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in