2010-05-25, 21:23
Medlem
Mrtn31s avatar
Allt blir lugnare och tystare på natten, sen blir allt blir mycket roligare om man är lite trött.
Citera
2010-05-25, 21:39
Medlem
Älskar å ta natt promenader på somrarna, det är varmt tyst, lungt. inte en massa ungar å annat tjafs som stör en. bara du och ditt sällskap typ. om man u har nåt med sig.
allt är så stilla ute, sätta sig på ett berg eller nåt å bara titta ut i mörkret. otroligt skönt, enligt mig.
Citera
2010-05-25, 21:41
Medlem
whiteboys avatar
Jag älskar natten för att det är enda tiden på dygnet som jag kan tycka att det är roligt att skriva uppsatser. Sen lär jag mig också mycket bättre på natten.
Citera
2010-05-25, 21:59
Medlem
DenimDemons avatar
Känner igen mig på många punkter som tagits upp. Dessutom känner jag mig lyckligt lottad som får jobba på natten med att köra lastbil. Uppleva skymning ,lyssna på Vaken i P3/P4, en termos med kaffe, turbons svaga vinande. Höjdpunkten sommartid är att stanna till på en parkeringsficka i gryningen, slå av motorn ta en macka och kaffe och lyssna på fågelkvittret, begrunda daggen på marken som förstärks av solen som sakta men säkert tar sig upp.

Det skall tilläggas att jag inte heller har något emot att sova på natten när jag väl är ledig. Det kan vara skönt att faktiskt vara social på dagarna ibland också.
Citera
2010-05-25, 22:27
Medlem
denargetysks avatar
Jag gillar natten av många anledningar men främst pga av ensamheten..låter skumt men svårt att förklarara, känslan av att vara aktiv då andra är inaktiva? Vet inte.

Har alltid kännt mig otroligt kreativ på nätterna ända sen barnsben..alla bra ideer föds på natten
Inga distraktioner utan man är snabbare och klarare i tanken.
Det är onekligen något magiskt med natten
Citera
2010-05-25, 22:35
Medlem
Torrances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenimDemon
Känner igen mig på många punkter som tagits upp. Dessutom känner jag mig lyckligt lottad som får jobba på natten med att köra lastbil. Uppleva skymning ,lyssna på Vaken i P3/P4, en termos med kaffe, turbons svaga vinande. Höjdpunkten sommartid är att stanna till på en parkeringsficka i gryningen, slå av motorn ta en macka och kaffe och lyssna på fågelkvittret, begrunda daggen på marken som förstärks av solen som sakta men säkert tar sig upp.

Det skall tilläggas att jag inte heller har något emot att sova på natten när jag väl är ledig. Det kan vara skönt att faktiskt vara social på dagarna ibland också.

låter förjävla fint jag vill ha ditt jobb
Citera
2010-05-25, 22:36
Medlem
Adeptuss avatar
Något av dom trevligare sakerna jag gjort nattetid är att cykla igenom Stockholm. Hade varit hos en vän som bor vid KTH, stack från hon cirka 1.00 en söndagskväll. Stötte på typ 10-15 pers och ungefär lika många bilar på resan KTH -> Karlberg. Var en sån sjuk frihetskänsla att kunna Race'a genom stan utan att behöva tänka på övergångsställen, röd-ljus, cykel-leder osv. Körde överallt trottoarer, ner för trappor osv (har en down-hill cykel)

För att svara på frågan, vad jag gillar mest med natten är lugnet! Ingen stress överhuvudtaget...
Citera
2010-05-25, 22:41
Medlem
jacens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsterspliff
Jag tycker musik blir mycket bättre på natten, det är nog en blandning av skön trötthet och allmänt lugn.

Jag håller med om att musiken blir mycket bättre på natten. Sen som ni sagt innan, en promenad i en ljummen sommarnatt kan vara något av det bästa som finns, speciellt på somrarna, dofterna, de avlägsna ljuden. Nej fan, jag blir ju nästan sugen på att dygna nu ju, synd att det är exkursion imorgon som man måste vara med på.

Förresten, blir man inte mycket lugnare också, känns som man är i ett högre tillstånd på något sätt, man ser klarare. Jag har varit med om att jag mitt i natten sagt något till någon som jag dagen efter undrade lite hur jag vågade säga det eller hur jag kunde säga det med så klara ord. Ska tilläggas att jag varit nykter
Citera
2010-05-25, 23:16
Medlem
grismassakerns avatar
Allt är så skönt på natten... och morgonen. Jag hyser ingen större tycke till eftermiddagen och kvällen, men natten och morgonen... Så mysigt och lugnt! Dock så brukar jag inte vara så duktig på att anamma morgonens skönhet, sängen är ganska go' den å...
Citera
2010-05-25, 23:22
Medlem
wicker00mans avatar
sitta på internet på natten e typ det bästa som finns. de flesta sover o de e tyst o lungt
Citera
2010-05-25, 23:22
Medlem
HappyHours avatar
Kan bara hålla med dom flesta, jag älskar natten, det är något speciellt med att vara ensam och vaken när majoriteten sover, helt avslappad och skön känsla!
Citera
2010-05-25, 23:27
Medlem
Ogdens avatar
Natten är bara din egen. På dagen har människorna krav på en, man ska göra det till den lektionen vid den tiden, vara på den platsen klockan då och den platsen klockan då och fan, aldrig får man vara ifred. Folk kräver saker hela tiden, ropar ens namn, vill alltid något. Trafiken bullrar, allt bara låter, allt ska synas så mycket som möjligt och höras så mycket som möjligt. Människorna pratar, TV:en låter. Mobiler ringer. Barn skriker. Allt ska bara bevisa sin existens hela jävla tiden och man vill inte höra.

Och på natten sover dom. Man får äntligen vara i fred. Äntligen slippa allt och alla. Bara få sitta ï soffan med en filt över benen, i totalt mörker, med en skiva snurrandes på vinylspelaren.
Sen kommer skivan ta slut, nålen lyfter från vinylen och allt blir tyst och svalt.

Äntligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in