Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-22, 11:30
Medlem
Som rubriken lyder har jag stött på ett enorm irriterande problem när jag byter program. Ett ganska återkommande scenario i min värld är jag ska överföra/jämföra värden i två olika program. För att ta ett exempel så kan vi ta excel och matlab. I vart och ett av programmen så har jag mer än ett fönster uppe.

När jag kör cmd+tab hoppar jag såklart till rätt program men aldrig till rätt fönster, jag får sedan hålla på att bläddra igenom alla mina fönster tills jag hittar det rätta. Detta kan man tycka är okej om man ska göra det en gång, men när osx aldrig lär sig vilket fönster jag vill ha upp blir man rätt lack. Någon annan som stött på detta alt. har hittat en metod för att "ranka" fönsterna i ett program?
Citera
2010-05-22, 11:33
Medlem
tzjs avatar
Vad kör du för mac? Exposé borde vara lösningen för dig.
Citera
2010-05-22, 11:42
Medlem
MBP 13" unibody.Exposé är förvisso en lösning men det tar emot då jag oftast har sjukt många fönster igång, trots spaces. Det bästa hade varit om man kunde bestämma rangordningen i programmet mellan de olika fönsterna. Vet inte hur den jobbar nu, men antar att den har det i den ordningen de öppnades. Allt jag vill är ju att den ska hålla kvar det som jag lämnade programmet.
Citera
2010-05-22, 11:44
Medlem
tzjs avatar
I have no solution for you.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in