35 504 besökare online
858 111 medlemmar • 45 866 493 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Integration och invandring
Svara på ämne
Ämnesverktyg
tryff
Medlem
tryffs avatar
Är ni dumma i huvudet? Kan ni inte läsa? Hela Malmö är infesterat...drägget bor i södra innerstaden likväl som rosengård.
Malmö har ett "innercity" problem som inte gbg eller stockholm har...en berlinmur runt rosengård är helt verkningslöst...
Det som gäller nu är att bygga "gated communities" för att hålla all skit utanför...något som också är på gång i Malmö

I stockholm finns fortfarande möjlighet att återupprätta "tullarna" och förvägra folk tillträde som inte har legitim anledning att besöka staden

Att vara fattig (sakna möjlighet att välja boende) och hederlig svensk kommer inte att vara trevligt framöver.

Fioehlbaerth
Medlem
Fioehlbaerths avatar
En sannolikare utveckling är att de styrande och övriga som har råd isolerar sig i enklaver med diskreta murar, för att så länge som möjligt kunna behålla illusionen av att ha koll på läget.
I believe it is peace in our time. — Neville Chamberlain
I absolutely believe that China’s peaceful rise is good for the world. — Barack Obama

Helfyllekille
Avstängd
Helfyllekilles avatar
Skulle kunna tänka mig att sätta upp en mur efter dalaälven. Så att skiten inte sprider sig vidare till det relativt oförstörda norrland.

araka
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaves
undrar vad som skulle kosta mest? Att betala resa för hela högen eller bygga mur runt dem?
problemet att det är helt orealistiskt med murar, utvisning är mycket genomförbart.

zoke
Medlem
zokes avatar
eller skicka tillbaka alla till sina hemländer ?

Jafan89
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sachsautomatic
Tänk om Sverige skulle bygga en mur runt rosengård, ungefär som Berlinmuren. Alla blattar utan jobb skulle skickas dit och på så vis "försvinna" från Sveriges karta.
Vad tycker ni?

att det skulle vara för bra för att vara sant

Edit: Tycker däremot mycket mer om min idé hur man löser problemet med trash invandringen: sätta dem på en flotte/flottar och skicka ut dem på östersjön utan mat eller vatten, problemet löst!

Nackdel: Risk att de flyter tillbaka -> låt dem bygga sina egna flottar och ge dem 1 timme och dåligt material -> Trash invandrings kreativitet och förmåga att konstruera något som faktiskt håller i kombination med dåligt material -> ett säkert kort
Senast redigerad av Jafan89 2010-05-22 kl. 20:46.

Svara på ämne
Topp Dela »