Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-23, 20:16
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Jahoppp, nu har de uppstått lite problem.. kan inte starta från cdn då de säkert är inaktiverat i bios, och kan inte komma in i bios då jag inte vet lösenordet... Och då tänkte jag att jag kunde fllytta över hårddisken till en annan exakt lika dan dator, men när jag ska skruva ut den så är skruven helt naggad och alltså är de typ helt kört nu....

Tror ni de skulle fungera bra om jag installerade windows 7 ultimate på denna??

Intel Pentium M 1.6 Ghz
736 ram
Citera
2010-05-24, 13:06
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Tror ni de skulle fungera bra om jag installerade windows 7 ultimate på denna??
Intel Pentium M 1.6 Ghz
736 ram
Där gled du visst lite utanför banvallen, kompis.

@Others:
Sanning. fixmbr/fixboot är lösningen för Windoze 2K/XP, och bootrec är tydligen vad som ska användas med Vista(?)/W7. För att komma åt ett läge där ni ska kunna droppa kommandona ifråga så kan install boot cd vara enklaste vägen.

Further reference:
http://www.google.se/search?q=windows+not+booting+uninstall+ubuntu
Citera
2010-05-24, 14:07
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Där gled du visst lite utanför banvallen, kompis.

@Others:
Sanning. fixmbr/fixboot är lösningen för Windoze 2K/XP, och bootrec är tydligen vad som ska användas med Vista(?)/W7. För att komma åt ett läge där ni ska kunna droppa kommandona ifråga så kan install boot cd vara enklaste vägen.

Further reference:
http://www.google.se/search?q=windows+not+booting+uninstall+ubuntu

Haha okeej. Jag har fixat de nu, windows fungerar precis som vanligt igen
Men nu är den partitionen som ubuntu var på innan tom, kan jag slå ihop den med den partitionen som windows ligger på utan att behöva formatera om?
Citera
2010-05-25, 15:50
Medlem
Doffhausens avatar
Angående BIOS.

Du kan prova att ta bort lösenordet genom att försiktigt plocka ut batteriet från ditt moderkort.
Funkar inte detta måste du leka med CMOS/jumper på moderkortet. Men läs på ordentligt om detta. Då jag inte har erfarenhet inom CMOS/Jumper. Tyvärr.

P.S du sa att du inte vet lösenordet, ställde du in ett eget lösenord? Om inte så har dom som tillverkade BIOS satt in ett default lösenord för att hålla borta noobs.
Kolla i nån manual för ditt morderkort (tillverkarna) eller kontakta dom. Annars vet jag inte vad.
D.S
Citera
2010-07-25, 17:50
Medlem
George.Os avatar
Hej,

Tänkte köra vidare på denna tråd så att jag slipper själv att skapa nytt osv,
jag vill ta bort avinstallera Ubuntu från min dator (har inget emot den, bara de att jag använder den inte alls längre och vill frigöra lite plats på min dator) på bästa möjliga sätt utan att paja Windows 7 som jag kör nu och undra hur de skulle gå till på smidigaste sätt? kan en del om datorer
men vill helst ha den enklaste lösningen.

Har Windows 7 på en partition och Ubuntu karmic (uppgraderade från jaunty(9.4) till karmic(9.10) och har inte uppdaterat grub eller nåt annat utöver det som kommer med automatisk i uppdateringen) på en annan, har också pga den långa tiden jag har inte använt Ubuntu så har jag glömt bort mitt lösenord vilket jag hoppas inte ställer till för allt mycket problem.

Uppskattar alla seriösa svar tack
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in