2022-02-16, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totallynormaltree
Det är inte meningen med appen. Finns ju liknande ”hitta ut” men där finns det inga roliga gömmor. Tycker att kreativa gömmor är halva charmen med geocaching.

Har hållit på med Geocaching sedan 2010 men håller på med det lite i perioder. Hittar ca 800 st totalt. Det bästa är att köra i samband med resor. Hittar mycket coola ställen, t.ex. en grotta i Kroatien, övergivna hus osv.

Kan du snälla ge någora exempel på saker du har fått i gömmorna ? Tror det finns saker kvar att hitta eller är det mest populära tiden förbi och det är bara ett slöseri?
Citera
2022-02-19, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x-bend
Kan du snälla ge någora exempel på saker du har fått i gömmorna ? Tror det finns saker kvar att hitta eller är det mest populära tiden förbi och det är bara ett slöseri?
Har aldrig varit särskilt intresserad av grejerna i lådorna, brukar inte byta grejer. Travel bugs kan vara kul när man reser, de brukar ha något mål typ ”ta mig till en strand”. Så då kan man ta med sig dem och lägga i någon annan gömma. Huvudgrejen för mig är själva letandet och att försöka hitta alla i närområdet. Gillar mystar också, brukar sitta och klura på såna när jag jobbar natt.
Citera
2022-02-19, 20:41
Medlem
Finns det försök att översätta ordet "Geocaching", till svenska ?
Citera
2024-02-03, 14:51
Medlem
snooper123s avatar
Är det värt att skaffa Premium?
Citera
2024-03-10, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123

Ja om du har intresset, finns fler cacher som är för premium-medlemmar, när man lägger ut cacher så kan man välja och tyvärr finns det de som inte har medlemskap tar med sig hela gömman eller förstör den så flera som lägger ut gömmor gör det endast för premium-medlemmar
Citera
2024-04-25, 07:43
Medlem
Hjälp med geocache, siffror!

Hallå alla geocachare!

Jag har nu länge suttit fast med denna:

https://www.geocaching.com/geocache/GC3KWWF_siffror-ii

Är det någon som kan hjälpa mig tänka innan jag blir ännu mer galen?

Jag har stirrat länge på siffrorna nu men det står helt stilla.

Citera
2024-04-25, 09:02
Moderator
Maviels avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera
2024-07-31, 19:41
Medlem
UEX-bortbytarens avatar
Värst vad svår
https://www.geocaching.com/geocache/GC408DC
Någon som vet vart man ska börja?
Citera
2024-07-31, 19:43
Medlem
UEX-bortbytarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Rekomenderar att hitta ca 50st först. Men det är värt det speciellt om man är ute i naturen eller reser mycket

På webben kan man se lite fler cacher gratis än i mobilen.
Citera
2026-05-09, 21:29
Medlem
Rumpkorvens avatar
Den här tråden var inget vidare va?

Tänkte börja med geocaching igen efter en tids uppehåll. Är det något att ha 2026?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in