Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Hatar dessa jävla frågor som vad gör du om x antal år, vafan är jag en spådam eller? bara man vill jobba och göra det så ska man inte behöva spå sitt liv ett antal år framöver varför man just vill.. jävla trams låt dom som vill jobba och strunta i alla idiotfrågor.
Jag fattar inte heller egentligen, verkar som att de vill att man ska ljuga och säga att man kommer jobba kvar på samma företag men att man förväntar sig ha stigit lite i graderna.
Vad vill du göra om 5 år? Ja vafan tror du, vara miljonär och dricka champagne på rivieran. Hade man varit ärlig hade man svarar något sådant. Men då hade man bara tagits för att vara orealistisk med total avsaknad av förnuft, sen sån person anställs inte under några former.
Folk som bara vill knega för att få en lön, som inte vet vad de egentligen vill verkar inte ha nån möjlighet på dagens arbetsmarknad, och en person som tom vet vad den vill får inte ha för höga förhoppningar

så är det.
Men jag skiter fullständigt i det för jag berörs inte av det. Dock har jag varit på diverse anställningsintervjuer tidigare där de ställer alla möjliga idiotiska frågor. Ibland får det bli rena lögner. Ofta jag är intresserad av att sitta och smöra och säga att:
Jag hoppas att jag kommer kunna utveckla min säljande förmåga på ert företag för att om 5 år få chansen att ta mig an nya utmaningar inom företaget.
Sånt skit vill de höra men det är ju för fan att blåljuga snarare än att bara säga att tiden får utvisa hur det blir. För så är det ju, känner inte många som har en totalt spikrak karriär.