Citat:
Ursprungligen postat av deathscythe
Tja! Tänkte bara höra hur många flashbacks flummiga users bor i Norrland?
En av dom härligaste upplevelserna med "röka" var ut i kirunas fjäll,
tänk er; solen är just på väg att så¨tänder ni pipan, och sen när
den vänder så kan man nästan känna hur solen verkligen brinner och
man zippar lite cola...............men guuuuuuu så härligt!

Shit jag vet vad du menar! sitta uppe på Kittel toppens baksida med en skruv i handen och se ut över borka toppen och fettjaur dalen. oyeah
Självklart! Eller ja H-sand här:P
Men måste bara berätta om min vistelse i kittel fjäll. Jag var där mellan mars-maj och jobbade som skibum. Det bästa jag gjort i mitt liv! För det första bodde jag med 2 rå sköna V-ås flummare i en barrack. För det andra var det lite jobb och mycket brädåkning. För det tredje så meckades jävligt flitigt

Du kan ju tänka dig att du står på toppen av "storgrova" som en ravin heter. Det är slutet av april. Snön har börjat smälta och är som sorbét(stavning?). Du ser ner på åket som är en ränna på ca 4-5 meter snö. På båda sidor om snön är det grus.
Jag och M står och tänker ut våra lines. Vi sätter oss i gräset som smält fram. Meckar en holk. Chillar stadigt med den. Meckar en till. Drar i oss den och sen bär det av! vilket ladd! det är en ganska brant ränna. Ni som varit där vet;D. M kör först. Sen kommer jag och bränner på! kör min line och tvingas olla över en hel del grus fläckar. Vi kör vidare ner mot dalen! Grymt fäste i snön. Vi kör i princip bredvid varandra. Sen ser vi att det kommer ett träd som ligger tvärs över rännan. Högst på höger sidan och blir lägre ju längre till vänster man kommer. Jag bromsar in lite för att låta M köra. Han ollar den på mitten ungefär. Det är väl ca 40-50 cm. Sen kör jag på och tänker "shit om jag fuckar det här så kommer det smaka". Men jag ollar den med god marginal. Vilken kick! vi kör vidare ner mot slutet av rännan. Nu är det bara en kort skön transport till hotellet. När vi kommer fram glider vi in på after skin och begrunnar vårt åk. Shit det var najs! Kan säga att det blev många grymma upplevelser men det är en annan historia