2010-05-17, 23:33
Medlem
kronan09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Som du redan vet så är det inte bara ett tema inom vänstern utan ett vanligt och återkommande tema inom fascistiska och nationalistiska kretsar och rörelser. "Spänningens strategi" kan man bland annat läsa om i denna gamla expoartikel.

http://www.expo.se/2003/48_334.html

Det mesta av den efterkrigstida "rasistiska" och "extremnationalistiska" teorin, politiken och populärkulturen bygger ju just på en föreställning om att "sämre är bättre". Det är en föreställning som länge verkar ha genomsyrat den svenska "rörelsen" och en inställning som även är vanlig bland SD-folk, "realister" och lite allt möjligt folk som befinner sig i minoritet och opposition.

Jag är väl själv en av dem som både hoppas och tvivlar på filosofin att "sämre är bättre". Det är som jag ser det utan tvekan så att så länge folk har mat och öl i kylen, underhållning och sport på TV, porr på datorn och blanka fina kinestillverkade prylar att köpa på stormarknaderna så kommer inte mycket till "uppvaknande" att inträffa. Det är tyvärr den moderna, försoffade och hjärntvättade människans natur. Så länge den moderna svensken kan rösta med fötterna, köpa sig fri, slippa ta ställning och undvika risker och social stigmatisering så kommer han att göra det. Föreställningen att "sämre är bättre" i form av t.ex. en lång och svår ekonomisk kris är nog därför helt korrekt.

Jo, jag hade kunnat utveckla vad jag menade bättre, men var - och är - rätt trött och lät väl två skilda tankar flyta samman.

I någon mening är ju även jag som du anhängare av att "sämre är bättre", samtidigt måste man komma ihåg att sämre också är sämre.

Den typen av tänkande som TS är inne på påminner ju rätt mycket om den destruktiva nihilism som var vanlig bland sextiotalets marxister, att om man bara raserar allt det som finns nu kommer något nytt och bättre magiskt att ersätta det. Så fungerar det ju inte.

På samma sätt som det enda resultatet av att tappa tålamodet med tv:n och slå sönder den är en sönderslagen tv är det med samhället. Lösningen på det nuvarande samhällets problem är inte att maximera dem.
Citat:
Det som däremot inte är korrekt är tron att allt mer eller mindre kommer att falla på plats och lösa sig själv när den stora krisen/apokalypsen/raskriget/klasskriget eller vad det nu är man väntar på inträffar. Det behövs en organisation eller flera organisationer med vissa färdiga strukturer och förmågor som kan träda in och börja arbeta när "den stora krisen" kommer. Det behövs en elit med en tydlig ideologisk övertygelse. Det man behöver är en övertygelse till vilken man har värvat anhängare från olika funktioner och grupper i samhället, så att man redan innan "krisen" har åtminstone en del folk på plats inom olika viktiga samhällsfunktioner. Ganska självklart kanske, men ändå...
Nej, det är väl det som var mitt andra tankespår, det här med apokalypstänkandet.

Det är en såpass återkommande föreställning i olika tider och förhållanden att det måste finnas någon allmänmänsklig psykologisk förklaring bakom.
Citera
2010-05-17, 23:37
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Och var finns denna magiska vita, välmående och civiliserade nation som inte har någon icke-vit invandring? Är det världens vitaste land Vitryssland du tänker på eller? Hur länge tror du den enklav du funderar på att fly till kommer att få vara ifred?

tyvärr finns det ingen drömplatts, kan inte förneka det.
Det ställe jag tänkte på var Alaska, där borde det vara rätt enkelt för någon med en bra utbildning att få jobb, samtidigt att vara från Sverige gör det nog enklare med ett greencard.

När det kommer till den utomeuropeiska invandringen så hoppas jag verkligen att den är näst intil obefintlig där.... handlar nog mest om en tro på att det finns ett ställe kvar i världen där man kan skapa sig en bra framtid, får bara hoppas att jag inte har fel

Förhoppningsvis kommer den inte bli rörd alls, med motivering att när väll de flesta andra ställen praktiskt taget har fallit till massinvandringen, då kommer det blivit socialt accepterat av alla att invandringen är ett dåligt fenomen och att man då kan skydda staten mot den innan den blir infekterad, förutsätter att Alaska blir ett av de sista ställen negrerna/sandnegrerna vill flytta till
Senast redigerad av Jafan89 2010-05-17 kl. 23:41.
Citera
2010-05-17, 23:41
Medlem
kronan09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
tyvärr finns det ingen drömplatts, kan inte förneka det.
Det ställe jag tänkte på var Alaska, där borde det vara rätt enkelt för någon med en bra utbildning att få jobb, samtidigt att vara från Sverige gör det nog enklare med ett greencard.

När det kommer till den utomeuropeiska invandringen så hoppas jag verkligen att den är näst intil obefintlig där.... handlar nog mest om en tro på att det finns ett ställe kvar i världen där man kan skapa sig en bra framtid, får bara hoppas att jag inte har fel
Dom delar av Alaska som är bebodda är smockfulla med mexare och indianer. Transportkostnader gör också Alaska till ett av de dyrare områdena i USA, vilket gör din dollarlön mindre värd.
Citera
2010-05-17, 23:43
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronan09
Dom delar av Alaska som är bebodda är smockfulla med mexare och indianer. Transportkostnader gör också Alaska till ett av de dyrare områdena i USA.

om det stämmer.... då vet jag ärligt inte vad man kan göra för att klara sig ur den här skiten
Citera
2010-05-17, 23:52
Medlem
kronan09s avatar
Citat:
om det stämmer.... då vet jag ärligt inte vad man kan göra för att klara sig ur den här skiten
Drömma om Kamchatka?

Något som är viktigt att fatta är att det inte är möjligt att emigrera ur den nuvarande demografiska krisen, eftersom i stort sett alla vita områden delar den.

TS fantiserar bara, men i verkligheten finns det många, många liberaler som tror att de kan bedriva rovdrift på landet och sedan isolera sig eller fly från konsekvenserna. I längden funkar inte det.
Citera
2010-05-18, 00:04
Medlem
Citat:

Börja plugga ryska och flytta till nån håla i Ryssland där folk inte är centralasiater eller kaukasier? Allvarligt talat så är det bara bra att komma till rätta med flyktfantasierna. Visst kan flykt både fungera och vara nödvändigt i vissa lägen, men det är ingen långsiktigt hållbar strategi och filosofi. Antalet vita människor förblir konstant eller minskar kraftigt medan antalet icke-vita ökar kraftigt och i rask takt. Trycket mot vita områden kommer inte att minska inom överskådlig framtid, tvärtom så kommer det att öka rejält. De kommer att följa efter vita vart de än försöker fly. Så länge det finns vita som skapar någorlunda fungerande och välmående samhällen så kommer icke-vita att dras dit likt getingar till sockerdricka. Vita måste börja fatta detta och agera därefter.
Citera
2010-05-23, 13:26
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Du kan göra som jag! Propagera för mångkultur och inkassera PK-poäng. Skit i ditt land och ditt folk. Lär dig älska araber och somalier, gå till en psykolog och bli botad. Skaffa dig insikten att det är BRA med ökade klyftor, ökad segregation, ökat våld, minskad trygghet o.s.v. Det har jag förstått.

Ökar vi massinvandringen med runt 20000 per år, kan vi nå den magiska siffran 200 000 inv. per år. Först då kan vi känna oss lyckliga. Alla knegarsvenssons ska få känna lyckan av att jobba i långlöneyrken.
Citera
2010-05-23, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Så, varför ska jag bry mig om invandringen?

Nu har jag inte läst tråden men; du borde göra det för att du bryr dig. Du bryr dig om vad invandrarna gör mot vårat land, och alla utsatta svenskar. Du är en god man

Det är extremt lockande att låta vänstern skylla sig själv, jag vet. Men tänk på alla oskyldiga jävlar som stryker med på köpet? Saken är ju den att när det går för långt så kommer tom vänstern göra någonting åt invandringen. Har du inte redan sett hur många sossar det är som vill minska invandringen? Alla svenska journalistjävlar och kommunister kommer klara sig hursomhelst, dom hinner inte hamna i några ghetton innan invandringen stramas ned. Vill du komma åt dom finns det garanterat bättre sätt än att sänka ett helt land.
Senast redigerad av juanteres 2010-05-23 kl. 13:43.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in