2010-05-14, 21:52
Medlem
Rakshasas avatar
Centern är ett hippieparti som riktar sig till bönder, antisemiter och liberaler.
Citera
2010-05-14, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Ja, för partimedlemmar har väl en hälsosam nyfikenhet på varandra?

Tydligen så visste dom faktiskt om hans konspirationsteorier sen flera år tillbaka utan att bry sig vilket är en skandal.
Citera
2010-05-14, 21:59
Medlem
Jag har träffat många psykiskt sjuka och några av dem har levt i sin egen värld.
De ser vad vi ser men på ett helt annat sätt. Jag minns tex en man som ville
skriva om lagen vilket han la ned stort arbete på. Alla enkla brott som idag
ger böter skulle beläggas med dödsstraff och alla svåra brott som idag ger
livstid skulle inte alls ses som brott. Han såg detta som helt naturligt, precis
som vi "normala" gör med vår syn. Jag har en känsla av att denna man lider
av nåt liknande men ev obehandlat. En del av hans åsikter är så skruvade
men jag tror att han ser det hela som ytterst logiskt. Kan en sån person vara
farlig?
Ja. Om han möter för mycket motstånd så kan det brista. I detta fall
så kan målet då bli tex en representant för samhället. En politiker, en polis etc.
I ett parti hör han inte hemma eller i någon demokratisk organisation. Om det
är sjukligt så ökar sjukdomens intensitet med tiden men långsamt.
Citera
2010-05-14, 22:01
Medlem
Ahyws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
Tydligen så visste dom faktiskt om hans konspirationsteorier sen flera år tillbaka utan att bry sig vilket är en skandal.

Men vad hände med yttrandefriheten?

Får han inte yttra vad han egentligen tycker!

När Rapport i dag börjar ställa frågor till Centerpartiet om den riksdagskandidat som anser att judar ligger bakom 11 september och Förintelsen händer saker snabbt.

Under dagen meddelar Stockholmscentern att man stoppar tryckningen av årets valsedlar, för att få bort kandidaten från dem.

Jag blev chockerad, säger Per Ankersjö, ordförande i Stockholmscentern, till Rapport.

-De formuleringar jag sett är så grova att vi ska titta på om kan ska stå kvar. Jag kommer att föreslå att vi tar bort honom. Min bedöming är att han brutit mot våra riktlinjer så till den grad att han inte kan stå kvar.

Kandidaten har bland annat nämnt hemsidan i sin presentation inför Centerns provval, men Per Ankersjö säger att man inte upptäckt de nu aktuella delarna. Han var själv inne på sidan för flera år sedan:

-Och då fanns det inget sånt som jag kunde se.

Finns det fler kandidater som kan ha såna här åsikter?

-Det hoppas jag verkligen inte.

http://svt.se/2.128339/1.2002149/c_stoppar_valsedlar
Citera
2010-05-14, 22:05
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grooblle
Synd att han stryks från riksdagslistan, här hade ju nazister och islamister haft någon att försöka personkryssa in.
Men skulle inte de bilda ett "antisionistiskt" parti?

Och utifall att någon skulle städa bort hans hemsida så finns den sparad här.

Och så en liten efterrätt av Ola Larsmo: Det bruna arvet. Centern borde sopa rent framför sin egen dörr. Sopa! Sopa! Solidaritet!
Citat:
Ursprungligen postat av Ahyw

Och vi använder oss av våran för att fnissa åt honom.

För du tror väl inte att yttrandefrihet är en enkelriktad gata? Tror du mig inte så kan du väl gå med i någon förening och ständigt tala om saker som är komplett orelaterade OCH motbjudande. Hur länge tror du att du får hållas? Om inte, varför får du inte hållas? Kan det vara för att det finns en risk för att dina komplett orelaterade OCH motbjudande åsikter kan tas för föreningens officiella åsikter, ja?
Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
Exakt. Stollar får man helt enkelt räkna med. Men om en grupp tolererar en stolle så är de mer klandervärda.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2010-05-14 kl. 22:09.
Citera
2010-05-14, 22:12
Medlem
orkaskaffanicks avatar
Citat:

Får och får, han är ju medlem i ett parti som ska representera dess väljare. Funkar såklart inte med dessa konspirationsteorier som är helt uppåt väggarna. Skulle moderaterna låta en tvättäkta kommunist finnas med på deras vallista? Bögknackare inom RFSL?
Citera
2010-05-14, 22:15
Medlem
Citat:

Visst får han det, jag har inte nekat hans rätt att agera som en foliehatt på nätet, det jag och många vänder sog mot är hans ledande ställning inom C, man vill inte ha en foliehatt med makt, jag hoppas att du inte tror på hans konspirationsteoirier helelr.

Tänkt dig själv om Reinfeldt och Borg trodde på samma konspirationsteorier som honom vilken skada dom hade kunnat göra i Sverige med sin makt
Citera
2010-05-14, 22:15
Medlem
Satan’s Skulls avatar
Citat:
Men vad hände med yttrandefriheten? Får han inte yttra vad han egentligen tycker!
Yttrandefriheten ger inte vem som helst rätt att stå på Centerns riksdagslista, det är upp till Centerpartiet och inte en yttrandefrihetsfråga
Citera
2010-05-14, 22:19
Medlem
spermaoffrets avatar
Låter bra! Kul med sånt här!

Mer konspirationer! Har själv skaffat överlevnadsutrustning. Vapen e det inga problem med!

Men ska förgifta några på jobbet innan jag slutar också... Man kan hitta tips på forumet. Jag menar: När jag inte har nåt att förlora varför skulle jag bry mig?

Därför älskar jag detta ställe. Något för oss maniska!

ThinFoil hat ON.

Klart allt är sant. Varför skulle det inte vara det?
Senast redigerad av spermaoffret 2010-05-14 kl. 22:22.
Citera
2010-05-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm

Exakt. Stollar får man helt enkelt räkna med. Men om en grupp tolererar en stolle så är de mer klandervärda.

Visst är det så.
Citera
2010-05-14, 22:23
Medlem
Det sjuka är att han inte förespråkar endast en nötig teori utan han drar igång på alla cylindrar om alla olika konspirationsteorier. Ägarfamiljer blandas med Saddam Hussein som blandas med fake-HIV.

Otroligt.
Citera
2010-05-14, 22:23
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Jag sätter en hundralapp på att den där tomten hänger på flashback.

Jepp! Vart får man annars såna idéer från? Internet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in