2009-07-31, 21:08
  #1081
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
Det man kan fråga sig ifall man skulle avskaffa kungahuset vad sverige skulle vara känt för ?

Det är ju inte så att dom stora bolagen som är kända drar turister till sverige direkt.

Utan kungahuset så skulle sverige bli ett land i mängden typ Finland.

Ja det kan man verkligen fråga sig Självklart är det Carl-Gustaf & Co som gör att Sverige är så beundrat och välkänt i hela världen
Citera
2009-08-01, 04:28
  #1082
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Ja det kan man verkligen fråga sig Självklart är det Carl-Gustaf & Co som gör att Sverige är så beundrat och välkänt i hela världen


Nog är det så mer än att Reinfeldt skulle vara välkänd och beundrad utomlands
Citera
2009-08-01, 11:29
  #1083
Medlem
DomJolys avatar
intressant tråd. Jag tror väl kanske inte att calle g hade hamnat på samhall om han nu inte hade varit monark. Däremot i en lagerlokal, och om han hade skött sina kort rätt - möjligtvis med ett truckkort...
Citera
2009-08-01, 12:01
  #1084
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
Det man kan fråga sig ifall man skulle avskaffa kungahuset vad sverige skulle vara känt för ?

Det är ju inte så att dom stora bolagen som är kända drar turister till sverige direkt.

Utan kungahuset så skulle sverige bli ett land i mängden typ Finland.

Du kanske inte läser något i media eller hänger med en av Finlands ex presidenter är mycket respekterad fredsmäklare, Marti Ahtisaari, som gör
tusenfalt mer för Finland respekt över världen än vår inavlade knugfamilj.
Myten om att knugfamiljen säljer Sverige är just det, en myt men då vi inte
har någon oberoende media som skulle kunna undersöka så döljs ju alla fakta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Martti_Ahtisaari
Citera
2009-08-01, 12:32
  #1085
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Du kanske inte läser något i media eller hänger med en av Finlands ex presidenter är mycket respekterad fredsmäklare, Marti Ahtisaari, som gör
tusenfalt mer för Finland respekt över världen än vår inavlade knugfamilj.
Myten om att knugfamiljen säljer Sverige är just det, en myt men då vi inte
har någon oberoende media som skulle kunna undersöka så döljs ju alla fakta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Martti_Ahtisaari

Vem skulle vi ha till president? Björn von Sydow? Göran Persson, Per Ahlmark?
Jag kan instämma i att kungafamiljen inte känns som Sveriges intelligensreserv. Skulle vi verkligen få det bättre med ännu ett ställe där politikerpatrasket kan stjälpa av en av sina största rövslickare.
Citera
2009-08-01, 13:37
  #1086
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Vem skulle vi ha till president? Björn von Sydow? Göran Persson, Per Ahlmark?
Jag kan instämma i att kungafamiljen inte känns som Sveriges intelligensreserv. Skulle vi verkligen få det bättre med ännu ett ställe där politikerpatrasket kan stjälpa av en av sina största rövslickare.

Vi måste givetvis ändra om i grundlagen så att vi precis som andra mer moderna demokratier inför maktdelning. Det finns säkert bra kandidater eller har vi västvärldens sämsta politiker inklusive ett imbicillt knughus?
Citera
2009-08-01, 16:21
  #1087
Medlem
Herrdeos avatar
Det är sykringarna.
Citera
2009-08-01, 17:40
  #1088
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Hon är 72 år gammal. I den åldern ser folk ut så, tro det eller ej.
I allafall om de spelar golf i Spanien på heltid.
Citera
2009-08-01, 18:00
  #1089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Vi måste givetvis ändra om i grundlagen så att vi precis som andra mer moderna demokratier inför maktdelning. Det finns säkert bra kandidater eller har vi västvärldens sämsta politiker inklusive ett imbicillt knughus?
Att knugen o hans anhang "säljer" Sverige är naturligtvis bara bullshit.
Hela kungahuset är bara en slags skattefinansierad sagovärld och teaterspel.

Vem skulle vi ha som president? Ja det vete fan...
Har man en maktlös ceremoniell president kanske det inte spelar någon jättestor roll..
Hur många vet t.ex vad Förbundsrepubliken Tysklands president heter?? (det är inte Angela Merkel, hon är förbundskansler..)
Och Tyskland som saknar kungahus har väl inte haft några större problem att "sälja" sig...?? (Mercedes, BMW,Siemens and you name it...)
Citera
2009-08-01, 23:19
  #1090
Medlem
För dom som inte hört det, eller läst det tidigare,

Kungafamiljen är Sveriges största kända socialfall, fint heter det apanage.

Retards hela bunten!
Citera
2009-08-02, 02:16
  #1091
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Knappast! Känner betydligt äldre människor och dom ser inte ut så.
Stor rökare a` la Harry Schein får ett sådant reptilutseende.

Glöm inte massor av "hälsosamt" solande. Det åldrar också huden något enormt, det syns ofta redan vid 30 vilka kvinnor som gillar och sola och vilka som inte gör det. De som håller sig borta ur solen kan se ut som 30 vid 40, de som hårdsolar ser ut som 60 vid 40....
Citera
2009-08-02, 07:55
  #1092
Moderator
Strix m/94s avatar
Du är...

Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Viktoria – genomgår men slutför aldrig någon utbildning

...ute och cyklar på tunn is och djupt vatten.

"Under våren 2009 har Kronprinsessan Victoria avlagt filosofie kandidat-examen med freds- och konfliktkunskap som huvudämne."
http://www.royalcourt.se/kungafamiljen/hkhkronprinsessanvictoria/biografi.4.187e1841020141a4c88000153.html

Att avlägga examen i "tronföljdskolan" är av lätt insedda skäl inte möjligt förrän tillämpningen påbörjas i verkligheten.

Dina övriga påståenden torde vara lika illa underbyggda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in