Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Vi måste givetvis ändra om i grundlagen så att vi precis som andra mer moderna demokratier inför maktdelning. Det finns säkert bra kandidater eller har vi västvärldens sämsta politiker inklusive ett imbicillt knughus?
Att knugen o hans anhang "säljer" Sverige är naturligtvis bara bullshit.
Hela kungahuset är bara en slags skattefinansierad sagovärld och teaterspel.
Vem skulle vi ha som president? Ja det vete fan...
Har man en maktlös ceremoniell president kanske det inte spelar någon jättestor roll..
Hur många vet t.ex vad Förbunds
republiken Tysklands president heter?? (det är inte Angela Merkel, hon är förbundskansler..)
Och Tyskland som saknar kungahus har väl inte haft några större problem att "sälja" sig...?? (Mercedes, BMW,Siemens and you name it...)