2020-04-05, 21:15
Medlem
Hur svaga är ni? Vad ska en bidragstagande äcklig gubbjävel kunna göra för er förutom att få en ventilator före er trots att ni var först. Skärp er för fan krossa kunghuset nu.
Citera
2020-04-05, 21:26
Medlem
Elementarts avatar
Vilket dåligt tal, satt och läste innantill och det kändes som att talet saknade innehåll. Får kungen klaga på regeringen? Känns som att han borde ha gjort det många gånger de senaste 10 åren.
Citera
2020-04-05, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vilket dåligt tal, satt och läste innantill och det kändes som att talet saknade innehåll. Får kungen klaga på regeringen? Känns som att han borde ha gjort det många gånger de senaste 10 åren.

Håller med! Uselt tal, satt bara och läste innantill med flackande blick. Var han på pickalurven?
Citera
2020-04-05, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Håller med! Uselt tal, satt bara och läste innantill med flackande blick. Var han på pickalurven?

Nej, han är sån.

Gubbfan har haft snart femtio år på sig som statschef, att lära sig att hålla ett enkelt tal. Och det blir inte bättre än så här.
Senast redigerad av 25cm-slak 2020-04-05 kl. 22:32.
Citera
2020-04-05, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Nej, han är sån.

Gubbfan har haft snart femtio år på sig som statschef, att lära sig att hålla ett enkelt tal. Ochvdwt blir inte bättre än så här.

Då var Svetsarens tal till nationen hästlängder bättre.

Knugen stammar tycker jag.

EDIT.

72% av det sovande folket gör tummen upp för talet i Aftonbladets undersökning.
Senast redigerad av y-fronten 2020-04-05 kl. 22:45.
Citera
2020-04-05, 22:51
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalom88
Hur svaga är ni? Vad ska en bidragstagande äcklig gubbjävel kunna göra för er förutom att få en ventilator före er trots att ni var först. Skärp er för fan krossa kunghuset nu.

Jag håller med dig, men han är snart det sista av svensk kultur vi har kvar.
Citera
2020-04-05, 23:01
Medlem
Talet var riktigt dåligt, tyvärr. Det sa mig ingenting och han höll fingret där han läste innantill och tittade ner för ofta som en nervös skolpojke som håller redovisning inför klassen.
Alla åldras men vad gammal han blivit. Följer inte kungahuset och har inte sett honom på ett par år. Han har blivit gubbig både i tal (sluddrigt och slarvigt) och utseendet. Det syns även på näsan, den har en tendens att bli större på gamla dar.
Sorgligt att se.
Citera
2020-04-05, 23:09
Medlem
Jag sköt salut för landsfadern 1974, på valborgsmässoafton och på Skeppsholmen. Hans födelsedag. 21 skott. Ja, jag var beordrad till det.

(Kanonerna är faktiskt riktade mot Slottet, ni kan gå det och kolla själva)

Undrar om han uppskattade det, vårt spektakel?
Citera
2020-04-05, 23:14
Medlem
Måtte detta helvete med kungahuset få ett slut snart orkar inte se eller höra talas om dessa missfoster med guldsked i munnen mer.
Citera
2020-04-05, 23:58
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Kungen ska och får inte prata politik. Hans jobb är att inge förtroende och stabilitet.
Sen träffar hellre presidenter och andra honom än Lövet. Vilket jag förstår till 100%
Citera
2020-04-06, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Kungen ska och får inte prata politik. Hans jobb är att inge förtroende och stabilitet.
Sen träffar hellre presidenter och andra honom än Lövet. Vilket jag förstår till 100%

Då vet de nog inte om att knull-kungen pippat en hemlös trash som Henemark och prasslat bakom Silvias rygg.
Citera
2020-04-06, 06:36
Medlem
Kungen är ingen bra talare, det har vi vetat i 40 år.

Talets innehåll, rent innehållsmässigt och retoriskt, var heller ingen höjdare. Förväntade mig mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in