2009-06-13, 11:03
Medlem
Riksers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenbuffel
Jag har hört att kungens favoritskådespelare är Steven Seagal.
Är det någon som vet om det ligger någon substans i det påståendet?

Det stod tidigare på Steven Seagal Imdb-sida att svenska kungen hade honom som favorit. Det var bland det roligaste man kunde läsa på nätet men är dessvärre borttaget nu.
Citera
2009-06-13, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meister02
Vet ej , men de umgås privat.. (eller umgicks).

Kommer ihåg när Seagal var här för 10 år sedan (minst) inför en filmpremiär och fick just frågan om han skulle träffa Knugen..jajamän..

OJ!!

Är det bara jag som tycker att SS verkar vara en otroligt obehaglig människa. Överlag tyker jag att hans är "hjälteroller" extremt sadistiska. Det är ju någon rulle där han berättar att han är buddhist och 10 minuter bryter fingrarna/handen på någon på ren djävelskap... brukar faktiskt heja på skurkarna i hans filmer

Att kungen gillar honom var ytterligare en spik i kistan för monarkin IMHO...
Citera
2009-06-17, 08:43
Medlem
Kaspar.Hausers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyHarry
Är det bara jag som tycker att SS verkar vara en otroligt obehaglig människa.
SS är en obehaglig person, liksom kung Carl XVI. Kungen föraktar fattiga/socialt utsatta människor ("stekta sparvar"), hatar vargar (de ska skjutas av), gillar asiatiska diktaturer (Brunei) och är mot jämställdhet (sonen, inte dottern, borde ärva tronen).

Avskaffa monarkin nu!
Citera
2009-06-17, 11:35
Medlem
Efter kungens jultal 2002 till befolkningen undrar man vilken verklighet han lever i? “det kommer inga stekta sparvar flygande om du inte själv bemödar dig om att göra ditt bästa” var för mig ett uttryck för det djupaste förakt och en total oförståelse hur hans undersåtar lever!
Citera
2009-06-17, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Efter kungens jultal 2002 till befolkningen undrar man vilken verklighet han lever i? “det kommer inga stekta sparvar flygande om du inte själv bemödar dig om att göra ditt bästa” var för mig ett uttryck för det djupaste förakt och en total oförståelse hur hans undersåtar lever!

Min uppfattning är att det var hans talskrivare som drev lite med honom. Kungen själv har nog ingen aning om hur han gör bort sig.
Citera
2009-06-17, 12:59
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:

Han uppträder ju ofta ganska korka. Vem mnns väl inte klassikern "Kära Örebroare, eehh Arbogabor skall det vara"!
Senast redigerad av fredrikdenstore 2009-06-17 kl. 13:52.
Citera
2009-06-17, 15:42
Medlem
Kaspar.Hausers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonooben
Kungen själv har nog ingen aning om hur han gör bort sig.
Han gör bort sig bara genom att vara kung år 2009! När ska vi äntligen bli ett helt och hållet modernt land?
Citera
2009-06-17, 16:36
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Jag tror nog det bara var en klantighet av talskrivaren. Det finns ingen anledning att förutsätta att han ska förstå vad det är han skriver, än mindre klara av att ha åsikter om vad han ska säga. Trots det finns det ju tomtar som tror han är medförfattare eller något sånt.

Talskrivaren tänkte nog inte på att det var sveriges meste sparvätare som skulle prata.
Citera
2009-06-17, 17:27
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:

Han hade ju rätt. Varför skall man inte bemöda sig om att göra sitt bästa, vare sig man nu är rik eller fattig? Han sade ju inte att de fattiga skall svälta, bara att var och en måsta anstränga sig lite.

Förresten, nu hamnade vi gravt OT. Tråden gäller väl skvaller, inte monarkins vara eller inte vara.
Citera
2009-06-17, 18:46
Medlem
..Ähh,nu kör vi lite grabbsnack grabbar....
Kungen skall ju vara mycket bilintresserad,
men vet någon vilka bilar han äger..???
Citera
2009-06-17, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
..Ähh,nu kör vi lite grabbsnack grabbar....
Kungen skall ju vara mycket bilintresserad,
men vet någon vilka bilar han äger..???

https://www.flashback.org/showthread.php?t=323345
Citera
2009-06-17, 19:37
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspar.Hauser
Han gör bort sig bara genom att vara kung år 2009! När ska vi äntligen bli ett helt och hållet modernt land?
När folket inte längre vill ha monarki.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in