Citat:
Ursprungligen postat av
Oilkink
Jag tänkte också på det. Det var stor skillnad på hur den unge kungen uttryckte sig jämfört med Knugen av i dag. Lider han av någon medicinsk åkomma eller är han bara gammal och bitter?
Det är den biten jag tycker verkar jobbigast, förutom den att hela tiden vara bevakad. Kungen borde åtminstone få uttrycka sina åsikter om aktuella händelser som vilken privatperson som helst. De gånger han ändå gjort det har han fått kritik. Visst, ibland uttrycker han sig klumpigt milt sagt, men hellre en kung som leverar grodor än som inte säger något alls!
Jag tycker att om han är så gaggig som han verkar bör han pensionera sig omgående!
Han är inte gaggig, däremot är han inte artikulationens eller retorikens mästare. Men hur många är det? Åk till Norrland och du får leta länge innan du hittar någon som kan snacka...
Tycker han gav ett sympatiskt intryck i intervjun. Vill låta barnen få ha några småbarnsår med tid för sina. Klok arbetsfördelning!
Utan att känna till hur Kungen är som person är intrycket att han sköter uppdraqet, men i grunden är han en ganska bonde-romantisk person. Nära jorden och djuren.
Fan vi ska va jävligt glada han finns och har funnits de här åren. Hur förbannat trist och grått hade inte Sverige varit om vi haft en träig Birgitta Dahl-typ som president..?